• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • JeSuisMoi
    JeSuisMoi skrev 2021-10-26 09:02:50 följande:

    Hej! Vad säger ni om det här testet? Ingen aning om när äl var eftersom jag har oregelbunden cykel.


    Plus Mitt test var positivt, fick "Gravid 1-2" på digitalt! Om allt går som det ska har jag troligen BF på min födelsedag. Solig
  • JeSuisMoi
    elin9702 skrev 2021-10-26 10:28:36 följande:

    Hej!

    Jag tog detta testet, bifogar bild.

    Har beräknad mens 29-30/10 (fredag eller lördag alltså)

    Detta test står att man får svar inom 1min och inom 3 min ska man fått svar. Dock ska man ta det på bim dagen eller bim+. Jag tog det idag på bim-3 kl 8 ca med morgon urin.

    Fick inget svar men tycktes skymta om jag ?lös? under testet att det skuggade sig. La ifrån mig det och tittade nyss kl 10 för att jag bara fick den känslan.

    Ser då detta streck!

    Hur troligt är det???

    Jag tog exakt ett likadant test förra månaden, har sparat det också. Det är fortfarande helt negativt efter en månad alltså om inte 2 men mellan 1-2 mån är det och fortfarande negativt. Så vad säger ni om detta test? Första gg jag tar denna sort av clearblue.

    Jag väntar på ett paket idag med massa tester men kommer inte kunna testa förens imorgon.

    Har en gnutta värk i magen plus illamående och huvudvärks känsla.

    Så vad tror ni?? Vågar inte berätta för sambon än! Tack på förhand!


    Hej! Jag har tagit en del tester och har aldrig fått något sånt blått streck (om än smalt) om jag inte varit gravid. Jag skulle tro att du är gravid men ge det någon till dag så är det förhoppningsvis tydligare. Lycka till!
  • Isolines


    Nån som fått såhär efter utgången tid på cb? Kollade på testet efter tre min imorse och då såg jag inget. Låg kvar på handfatet när jag kom hem nu och då ser det ut såhär. Känns sjukt om det blir så starkt och är ett spök eller?!? Fick också svagt plus nu på predictor early precis så HOPPAS det ökar nu, livrädd för kemisk graviditet då jag hade en förra månaden. Äl +10 idag.
  • JeSuisMoi
    Isolines skrev 2021-10-26 15:39:57 följande:


    Nån som fått såhär efter utgången tid på cb? Kollade på testet efter tre min imorse och då såg jag inget. Låg kvar på handfatet när jag kom hem nu och då ser det ut såhär. Känns sjukt om det blir så starkt och är ett spök eller?!? Fick också svagt plus nu på predictor early precis så HOPPAS det ökar nu, livrädd för kemisk graviditet då jag hade en förra månaden. Äl +10 idag.
    Mitt test ser ut så idag efter utgången tid också, fick positivt 1-2 veckor på CB digital :) 
  • Madelen21

    Börjar på riktigt tro att jag är gravid. Börjat få sjuk hungerkänsla. Skulle kunna äta hur mycket som helst just ni. Svettas nå fruktansvärt mycket.

  • elxmx

    Gjorde en egen tråd men postar här också

    (Oanvänt test ovanför)

  • Nathaliextnf
    JeSuisMoi skrev 2021-10-26 15:21:27 följande:

     Mitt test var positivt, fick "Gravid 1-2" på digitalt! Om allt går som det ska har jag troligen BF på min födelsedag. 


    Grattis! Då hade jag rätt :)
  • Paradisee


    Positivt eller inte? Tycker att strecket ser så smalt ut. Slutade med p-piller för en vecka sedan bara men missat något piller innan. Hade en liten brun blödning för några dagar sedan men det har försvunnit.
  • Paradisee
    Paradisee skrev 2021-10-26 22:08:54 följande:

    Positivt eller inte? Tycker att strecket ser så smalt ut. Slutade med p-piller för en vecka sedan bara men missat något piller innan. Hade en liten brun blödning för några dagar sedan men det har försvunnit.


    Det är clearblue early.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester