• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • nomina
    Crissy skrev 2021-10-27 16:12:10 följande:

    Vad tror ni om detta bild 1 efter 10 min bild 2 efter 20min utgången tid?!


    Ser tyvärr ingenting
  • svansmamman
    Crissy skrev 2021-10-27 16:12:10 följande:

    Vad tror ni om detta bild 1 efter 10 min bild 2 efter 20min utgången tid?!


    Jag tycker mig kanske se något på den andra bilden men eftersom det uppstått efter testtiden skulle jag inte lägga så mycket vikt vid det. Vänta ett par dagar och ta ett nytt test, om du är gravid ska strecket komma inom testtiden. Jag håller tummarna! Glad
  • Närsomhelstnu
    Angelika07 skrev 2021-10-27 15:01:11 följande:

    Färgrester eller pluss?


    Hur långt efter testet togs har du tagit bilderna? Ser ju ut som färgrester när inte hela strecket är "fyllt" med färg. Tråkigt om det är så....
  • Närsomhelstnu
    Crissy skrev 2021-10-27 16:12:10 följande:

    Vad tror ni om detta bild 1 efter 10 min bild 2 efter 20min utgången tid?!


    Ser inget tyvärr
  • Närsomhelstnu

    Bifogar två tester, ett jag tog imorse, ett från testlagret (det blå)

    Sparade sedan urin och testade nyss med ett predictor early (det vita)....

    Sjuk skillnad hehe

  • svansmamman
    Närsomhelstnu skrev 2021-10-27 19:09:34 följande:

    Bifogar två tester, ett jag tog imorse, ett från testlagret (det blå)

    Sparade sedan urin och testade nyss med ett predictor early (det vita)....

    Sjuk skillnad hehe


    Jag har själv aldrig använt predictor early men ?gills? strecket även om det är mycket smalare än teststrecket? Det jag förstått om andra test är att strecken ska vara lika breda för att innebära positivt. Jag har själv aldrig fått ett smalt streck så jag vet inte från egen erfarenhet. :)
  • Jan 2014


    Tycker strecket syns mer i verkligheten, är testa tidigt. Är BIM-6 eller -7, enligt kalenderapparna jag har, har dock oregelbunden mens. Så ska självklart testa mig igen om ett par dagar. Fotot taget inom 5min perioden.
  • Bella 89
    Ebjkpg skrev 2021-10-27 19:26:15 följande:

    Vad tror vi om detta testet? Är ca 7-8 dagar efter äl


    Ser inget. Men väldigt tidigt efter ÄL ännu
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester