• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Jbskog

    För 30 dagar sedan. Har pcos så väldigt oregelbunden cykel. Testat svagt positivt 3 gånger för två veckor sedan. Men efter det bara negativa. Fram tills idag då jag tyckte mig se nått litet. Ska ta blodprov till veckan. Så det visar sig då helt enkelt.

  • HejsanJenny

    Jag känner mig lite orolig. BIM var onsdag, då visade stickan helt blankt men CB digitalt gav 1-2 veckor. 
    Torsdag var första gången det visades svagt på en sticka. Ser ur som minimal (om någon?) stegring alls. Fotot visar torsdag, fredag i mitten och idag, lördag morgon längst till höger. Känns inte ljust. Borde inte strecket och stegringen vara mer märkbar så många dagar efter BIM? 

  • Flikkan



    Hej på er. 


    jag vill bara visa er jag testade i flera dagar med de billiga testen som jag såg något svagt, som ej stegrade i färgen förutom om man lös med en lampa bakom som jag visa här. Därför köpte jag clearblue och till min förvåning så var det riktigt plus :) 
    Otroligt tacksam, blir mitt tredje barn, och detta på första försöket, 
    första barnet försökte vi i nästan 2 år.
    andra barnet blev till på p-piller. 
    nu har jag haft spiral i 6,5 år och blev gravid på första försöket 2 månader efter jag tog ut den.
    så det kanske kan göra någon glad att höra att även om man har det svårt så kan det bli lättare ?? 


    jag är nu 30 år.

    kram på er alla! 

  • Jbskog


    Gjorde detta test idag. tog detta kort inom fem minuter och ser ett svagt streck. Men efter en stund försvann det. Kan det vara väldigt tidigt? Borde inte strecket vara kvar om det är positivt? 
  • Jbskog
    Jbskog skrev 2022-04-09 14:40:52 följande:
    Gjorde detta test idag. tog detta kort inom fem minuter och ser ett svagt streck. Men efter en stund försvann det. Kan det vara väldigt tidigt? Borde inte strecket vara kvar om det är positivt? 


    Detta är testet som de ser ut nu. 
  • Cashili33
    Jbskog skrev 2022-04-08 23:08:52 följande:

    För 30 dagar sedan. Har pcos så väldigt oregelbunden cykel. Testat svagt positivt 3 gånger för två veckor sedan. Men efter det bara negativa. Fram tills idag då jag tyckte mig se nått litet. Ska ta blodprov till veckan. Så det visar sig då helt enkelt.


    Det borde vara väldigt mycket starkare om du testade positivt för 2 veckor sen? hm 
    tror tyvärr inte det där är ett positivt test
  • Cashili33
    HejsanJenny skrev 2022-04-09 09:34:35 följande:

    Jag känner mig lite orolig. BIM var onsdag, då visade stickan helt blankt men CB digitalt gav 1-2 veckor. 
    Torsdag var första gången det visades svagt på en sticka. Ser ur som minimal (om någon?) stegring alls. Fotot visar torsdag, fredag i mitten och idag, lördag morgon längst till höger. Känns inte ljust. Borde inte strecket och stegringen vara mer märkbar så många dagar efter BIM? 


    Vänta nån dag till och testa då. Kan du haft senare ÄL än du tror ? Om du har koll på ÄL och BIM så borde strecket bli starkt snabbt 
  • Cashili33
    jowald skrev 2022-04-07 11:35:34 följande:

    Nån som ser något?  //


    Ser en extremt svag grå skugga 
  • Cashili33
    ankilarsson32 skrev 2022-04-06 08:39:29 följande:
    Håller med. BIM +3 och äl +13 känns lite märkligt. visst kan man väl ha en lutealfas på 10 dagar men det är inte det vanligaste.
    Klart man kan va på ÄL+13 men BIM+3. Fler än man tror som har en kort lutealfas 
  • HejsanJenny
    Cattisl skrev 2022-04-10 05:35:01 följande:
    Vänta nån dag till och testa då. Kan du haft senare ÄL än du tror ? Om du har koll på ÄL och BIM så borde strecket bli starkt snabbt 
    Jo, jag testade med äl-stickor denna månad så har superkoll på när den var (smiley den 22 mars, CB digital). Nu tog jag ett veckotest och på den står det 2-3 veckor så något verkar ju hända :) I onsdags stod det 1-2. Nu ska jag officiellt sluta testa, blir för snurrig och galen i huvudet, och lita på det digitala testet <3
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester