• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Swave
    Simonan skrev 2023-01-21 13:47:17 följande:
    Hmmm, vilket skulle vara bra tro?
    har ju googlat som en google-narkoman och läst att både RFSU testa tidigt och clearblue tidiga ska vara dåliga 😅
    tänker att jag då får vänta till imorgon med någon av dem på morgonurin 
    se om man ser något självaste BIM dagen!
    Det finns inget test som har perfekta recensioner så det är bara ta vilket tidigt test som helst 🙈
  • svansmamman
    Simonan skrev 2023-01-21 13:47:17 följande:
    Hmmm, vilket skulle vara bra tro?
    har ju googlat som en google-narkoman och läst att både RFSU testa tidigt och clearblue tidiga ska vara dåliga 😅
    tänker att jag då får vänta till imorgon med någon av dem på morgonurin 
    se om man ser något självaste BIM dagen!
    CBs digitala är att föredra, även det med veckoindikator har stor tillförlitlighet redan många dagar innan BIM! ☺️
  • Simonan
    svansmamman skrev 2023-01-21 15:04:45 följande:
    CBs digitala är att föredra, även det med veckoindikator har stor tillförlitlighet redan många dagar innan BIM! ☺️
    Ska testa imorgon!
    hade några tester från normal liggandes i en annan låda så testade för skojsskull igen mest för att prova ett annat märke

    så imorgon köper jag CB digital för morgonurin!
    här är testerna från NORMALS egna:


    Syns spökstreck här med?😂
  • Swave
    Simonan skrev 2023-01-21 15:08:35 följande:
    Ska testa imorgon!
    hade några tester från normal liggandes i en annan låda så testade för skojsskull igen mest för att prova ett annat märke

    så imorgon köper jag CB digital för morgonurin!
    här är testerna från NORMALS egna:

    Syns spökstreck här med?😂
    Det syns streck. Men jag vägrar tro det är spökstreck. Jag tror du är gravid ❤️
  • Vinnie83


    Vad tror ni? Jag tycker att jag ser ett svagt svsgt plus. Men det kan ju vara så att jag önskar så mycket så jag ser vad jag vill se. 
  • Simonan

    Hm.. hann aldrig ta mig till apoteket igår men får åka dit idag eventuellt
    nu på morgonen så blödde jag lite klarrött blod på pappret så tog på mig en binda och fått lite klarrött där med men inte mycket, fick som en mensvärk, lite rött blod och nu har både mensvärken och blodet avtagit (för tillfället i alla fall)
    så var ju tvungen att ta ett till test men de ser också likadana ut som alla andra om inte kanske lite mer otydliga
    så jag tror ju mensen är på g?
    dock brukar min mens alltid starta med bruna flytningar och aldrig klarrött ?rinnigt? alltså klumpfritt 😬

  • svansmamman
    Simonan skrev 2023-01-21 15:08:35 följande:
    Ska testa imorgon!
    hade några tester från normal liggandes i en annan låda så testade för skojsskull igen mest för att prova ett annat märke

    så imorgon köper jag CB digital för morgonurin!
    här är testerna från NORMALS egna:


    Syns spökstreck här med?😂
    Jag ser tyvärr inget alls på de där testen, men jag håller tummarna för att det bara är jag som är dålig på att titta och att du är gravid och får det bekräftat idag! ❤️
  • svansmamman
    Vinnie83 skrev 2023-01-22 03:44:10 följande:


    Vad tror ni? Jag tycker att jag ser ett svagt svsgt plus. Men det kan ju vara så att jag önskar så mycket så jag ser vad jag vill se. 
    Har du fotat inom testtiden? Jag tycker bakgrunden till strecken är gulaktig vilket cbs icke-digitala test alltid brukar bli när de torkar. Jag ser tyvärr ingen tillstymmelse till streck på testet, men det är möjligt att det är jag som ser dåligt just på den bilden. Testa med ett digitalt istället så slipper du fundera. Jag håller tummarna för att du är gravid! 
  • Simonan


    Testet från imorse, sorry dålig kvalitet men var kolsvart ute 😂
    men jag misstänker att mensen är på ingång. Dock inte blött mer sen 07 imorse
    men har inga höga förväntningar..
    är enbart försök 1 på syskon till vår dotter Hjärta
  • Vinnie83
    svansmamman skrev 2023-01-22 08:00:16 följande:
    Har du fotat inom testtiden? Jag tycker bakgrunden till strecken är gulaktig vilket cbs icke-digitala test alltid brukar bli när de torkar. Jag ser tyvärr ingen tillstymmelse till streck på testet, men det är möjligt att det är jag som ser dåligt just på den bilden. Testa med ett digitalt istället så slipper du fundera. Jag håller tummarna för att du är gravid! 
    Ja det har jag gjort. Men det är säkert negativt. Har tagit 2 andra test och dom visar så negativt som det bara går att bli. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester