• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Cashili33
    Hallonglass91 skrev 2023-06-05 08:35:31 följande:

    Har aldrig fattat varför man behöver tolka test men nu är jag där. Skulle ni säga att detta är positivt? RFSU test efter 3 minuter.


    Ser positivt ut !  
  • Hallonglass91
    Cashili33 skrev 2023-06-05 08:52:58 följande:
    Ser positivt ut !  
    Ja, man ser ju ett sträck men är ju svagare än kontrollstrecket. Får ta nytt test imorgon.
  • Hallonglass91
    Sanlin90 skrev 2023-06-04 10:03:27 följande:
    Är det babyplan spök eller är det på riktigt nu?
    Ser inget streck.
  • Syskonförsök

    Det är positivt! :) behöver inte vara lika starkt som kontrollstrecket, det är det sällan förrän ca en vecka efter du bör fått mens annars 


    Hallonglass91 skrev 2023-06-05 08:35:31 följande:

    Har aldrig fattat varför man behöver tolka test men nu är jag där. Skulle ni säga att detta är positivt? RFSU test efter 3 minuter.


  • Hallonglass91
    Syskonförsök skrev 2023-06-05 09:00:50 följande:

    Det är positivt! :) behöver inte vara lika starkt som kontrollstrecket, det är det sällan förrän ca en vecka efter du bör fått mens annars 


    Okej, hoppas det är positivt! Tack för informationen.

    Lycka till alla! :) 
  • Sanlin90


    Taget efter 5 min strecket som är ofantligt svagt var kvar tills tiden gick ut vid 10min men bleknade sen bort, är det negativt då eller kan det ändå va positivt?
    lär ju inte synas här för kvaliten blir så otroligt dålig. 
  • Cashili33
    Sanlin90 skrev 2023-06-05 11:23:08 följande:
    Taget efter 5 min strecket som är ofantligt svagt var kvar tills tiden gick ut vid 10min men bleknade sen bort, är det negativt då eller kan det ändå va positivt?
    lär ju inte synas här för kvaliten blir så otroligt dålig. 
    Jämför med mina egna svaga från CB och då har man ändå sett en blå rand som gick att fota . ser du det på riktigt ?
  • Sanlin90

    Jag såg tydligt hela strecket vid 5 min som jag fotade (tror du kommenterade min bild på ifokus att du såg något, betydligt bättre kvalite där men du räkna det som neg nu) men sen när det gått 10 min så la jag bort det och kollade senare igen men nu syns inget alls. 

  • Cashili33
    Sanlin90 skrev 2023-06-05 11:37:54 följande:

    Jag såg tydligt hela strecket vid 5 min som jag fotade (tror du kommenterade min bild på ifokus att du såg något, betydligt bättre kvalite där men du räkna det som neg nu) men sen när det gått 10 min så la jag bort det och kollade senare igen men nu syns inget alls. 


    Ah ok förstår. Du får avvakta då i ett par dagar och se om det ökar 
    har du några tecken på graviditet? 
  • Sanlin90
    Jag har molvärk, fick en skölj illamående när sambon bytte bajsblöja, lätt huvudvärk och såsåsåså trött odag och gråtmild, fick avsmak mot kaffet imorse men väldigt milda symtom utom molvärken. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester