• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Jag Bara)

    Jag vet att vi har gjort varandra illa.

    Jag försökte att hjälpa, men ni gick åter igen bakom min rygg.

    Jag gav mitt medgivande men ändå valde ni båda den fula vägen.

    Jag blev otroligt sårad.

    Det är slut på det kaoset nu. Det var längesedan. Och du har säkert gått vidare.

    Om vi bara kunde lita på varandra och göra precis tvärt emot vad vi gjort förr,

    Så är ni båda välkomna hit till oss.

    En liten blir lidande av att vi blev sårade. Du och jag.

    Jag hoppas att du kommit så långt att du vill acceptera att vi sträcker ut en hand och vill hjälpa i den tuffa start ni haft.

  • Anonym (Olk)

    Hej.

    Du ska bli mormor igen i sommar.

    Saknar dig.

    //Din dotter

  • Mizzteaze
    Anonym (tänk) skrev 2017-05-10 17:42:52 följande:

    Tror du lätt blir uppslukad av andra personer. Kanske hade jag rätt när jag trodde att du även blev det av mig? Att du faktiskt tyckte om mig? Mer än som vän? Jag upplevde oss som lite annorlunda än bara vänner de gånger vi sågs och särskilt de gånger vi var ensamma. Jag kände attraktion och fumlighet. Älskade att höra på dig. Titta på dig. Se dig le. Göra dig glad. Men det såg du säkert inte. Jag dolde det för att jag är rädd. Rädd att bli avvisad och för att ha haft fel. Ångrar att jag inte visade mer hur jag känner för dig men kan heller inte få tillbaka tiden. Nu är du säkert uppslukad och intresserad av någon annan än mig. Allt för att jag inte vågade ta steget och visa dig vad jag kände. Allt för att jag lät tiden och åren gå. Jag är en idiot som inte vågade. Men det är komplicerat. Nu måste jag låta dig gå. Jag kan inte göra så här mot mig själv längre.


    Förlåt mig att jag citerar dig... Men du borde våga! Rädslan gör att allt låser sig, men kan du öppna så gör det! Någon väldigt speciell sa till mig en gång.. Man lever bara just så... En gång. Livet ska levas fullt ut och människor som betyder mycket för dig borde få veta ändå. Du skriver fint! Skulle jag veta att det var DU fast HAN som skrev detta... Så skulle jag bara vilja träffa dig (honom) smeka dig (honom) på kinden.... Inte säga så mycket utan bara se in i ögonen... Le och ge dig (honom) den varmaste kram.... Och säga... - jag fanns här hela tiden <3
  • Anonym (honeybum)

    Det var i lekparken... Jag vinkade till dig och kände din tveksamhet. Du kunde lika gärna kört åt andra hållet. Men det gjorde du inte. Du kom! Du stannade och pratade. Jag babblade om allt, glädjen i mig var obeskrivligt härlig. Jag har alltid haft lite svårt för att se dig i ögonen så min blick fladdrade hit och dit. Plötsligt så var det som att du sa, fast tänkte - titta på mig! Titta på mig nu.... Så jag tittade rakt på dig... Åh herregud... Tiden stannade och under ett par sekunder så var vi på ett helt annat ställe, och vi gjorde något helt annat än stog vid en lekpark och pratade... Känslan efter! Mitt leende! Mitt hjärta! Min kropp! Extas! Fast vi inte rörde vid varandra mer än med blicken.

    Jag har gett upp att hitta någon som ens kommer i närheten av det vi har. Jag lever hellre ensam, och gör det också.... För att oavsett hur komplicerat det än är... Så är du den andra halvan jag sökt efter hela livet... Lika galna, lika olika lika, lika hängivna... När vi väl ses.

    Har jag sagt att jag älskar dig idag? Imorgon? Och för alltid....

  • Anonym (VarbergV)

    Tårarna bränner i mina ögon, rullar sakta ned för min kind. Det är som en värk av längtan spridit sig genom min kropp. Jag längtar så fruktansvärt mycket efter dig. Jag anade att detta skulle hända mig, att mina redan starka känslor skulle få mera eld efter att vi tillbringat så mycket tid tillsammans. Jag ser dig, jag hör dig, jag känner dig. Och så är du så långt borta. Detta gör mig så illa, bryter ned mig. När allt jag vill är att vara stark och svag tillsammans med dig. Aldrig har jag förut känt en sådan djupgående längtan. Det är som att du rubbat hela min existens. Älskade, älskade vackra du.

  • Anonym (tänk)
    Mizzteaze skrev 2017-05-10 18:10:59 följande:

    Förlåt mig att jag citerar dig... Men du borde våga! Rädslan gör att allt låser sig, men kan du öppna så gör det! Någon väldigt speciell sa till mig en gång.. Man lever bara just så... En gång. Livet ska levas fullt ut och människor som betyder mycket för dig borde få veta ändå. Du skriver fint! Skulle jag veta att det var DU fast HAN som skrev detta... Så skulle jag bara vilja träffa dig (honom) smeka dig (honom) på kinden.... Inte säga så mycket utan bara se in i ögonen... Le och ge dig (honom) den varmaste kram.... Och säga... - jag fanns här hela tiden <3


    Du behöver inte be om ursäkt för att du citerar mig och tack för dina ord du skriver själv väldigt fint Blev tårögd när jag läste. Känner mig sårbar och ledsen (men det syns inte utanpå eller går att höra på min röst) Jag hoppas att du (Mizztease) en dag ska få säga dom fina orden till honom. "Jag fanns här hela tiden" för dom orden är magiska och kommer med så mycket trygghet. Förståelse. En mur som faller. En regnig dag som plötsligt byts mot strålande sol. "Jag fanns här hela tiden". Sådan värme och ömhet bakom dom orden. Önskar att jag kunde öppna mig, att låta henne veta, men nu har tiden gått och jag är längre bort än förut. Det gör ont att både sakna och vilja träffa henne. Tror inte hon förstår alls. Men kanske tänkte hon så med. Jag vet inte och kommer väl aldrig få veta.
  • Anonym (Pirr i magen)

    Hej. Jag vet inte om du känner som jag men jag känner att det är nåt speciellt mellan oss. Jag blir glad bara du kommer in i rummet. Jag saknar dig när du är ledig och får pirr i magen när jag tänker på dig. Vill inte ha det men det går inte över. Även om vi bägge var singel så skulle det vara svårt. Svårt med våra barn och svårt för oss båda att bryta upp från långa förhållanden. Men jag tror vi skulle ha fantastiskt roligt. Vi har så mycket gemensamt och är lika i så mycket. Jag vill äta frukost med dig och gå långa promenader och samtala. Men ingen kommer våga ta steget. Det kommer krossa så många människor och vi är för vuxna och kloka för att låta det hända. Men jag drömmer. ....om ett lyckligt liv !

  • Anonym (Svekson)

    Jag är fortfarande samma som då, du och alla andra har barn, fast tjänst, fint nätverk, fin bil, jag växer aldrig upp, har fortfarande inga rynkor, får visa leg överallt, kan inte behålla några arbeten, vänner, inget körkort, du behöver inte höra av dig till mig mer för jag vet att du gör det enbart för att du själv är ensam nu. Men du var aldrig där för mig och det enda jag har utvecklat är insikt, insikt om vilken självisk vän du var. Hit men inte längre.

  • Anonym (VarbergV)

    Jag kan inte leva ett sådant här liv. Ett liv i lögn. Ett liv där sanningen inte sägs, ett liv där känslor så fantastiska måste hållas undan. Hållas inom mig själv för att inte skada andra. Men det skadar mig på djupet! När jag blundar ser jag dig, när jag har öppna ögon ser jag dig, när jag drömmer ser jag dig. Jag bär dig med mig hela tiden och det börjar bli väldigt tungt.

    Älskade, älskade du.

  • Mizzteaze
    Anonym (tänk) skrev 2017-05-11 21:09:32 följande:

    Du behöver inte be om ursäkt för att du citerar mig och tack för dina ord du skriver själv väldigt fint Blev tårögd när jag läste. Känner mig sårbar och ledsen (men det syns inte utanpå eller går att höra på min röst) Jag hoppas att du (Mizztease) en dag ska få säga dom fina orden till honom. "Jag fanns här hela tiden" för dom orden är magiska och kommer med så mycket trygghet. Förståelse. En mur som faller. En regnig dag som plötsligt byts mot strålande sol. "Jag fanns här hela tiden". Sådan värme och ömhet bakom dom orden. Önskar att jag kunde öppna mig, att låta henne veta, men nu har tiden gått och jag är längre bort än förut. Det gör ont att både sakna och vilja träffa henne. Tror inte hon förstår alls. Men kanske tänkte hon så med. Jag vet inte och kommer väl aldrig få veta.


    Det som är menat att ske... Kommer också göra det. Ibland när känslan är stark... FÅR man försöka påverka ödet lite. Vi låter världens regler styra oss, och visst måste vi följa dom också... Men ett starkt band mellan två själar kommer inte lyda under just denna världs regler.... Har vi möjlighet att göra upp egna... Varför inte? Du har mycket kärlek i dig! Jag hoppas ni kan tala med varandra en dag.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!