• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Jagärjagvemärdu)

    Det känns inte bra att hålla allt tillbaka... Det känns falskt och fel! Jag spelar blyg och låter bli att möta din blick, allt för att inte göra det jag känner för dig mer uppenbart än det redan har varit. Jag fick några spydiga kommentarer för ett tag sen, om att jag minsann inte behövde oroa mig eftersom det märks så tydligt att du gillar mig, ?man skulle kunna tro att ni var kära? och jag får säkert fördelar av det sa de. Jag blev rädd, jag vill inte att någon ska kunna tro att det är så det ligger till och jag förnekade bestämt! Att sitta och se på medan du rinner mig ur händerna... Det gör så satans ont! Det jag känner mellan oss är så stort att det ligger bortom sådant som går att beskriva i ord. Jag vill inte gå miste om dig, jag kan inte tillåta att det sker utan att ha vågat chansa så därför ställer jag trots allt frågan; vill du träffas och se vart det för oss?

  • Chattisen
    Anonym (Jagärjagvemärdu) skrev 2018-12-04 13:28:45 följande:

    Det känns inte bra att hålla allt tillbaka... Det känns falskt och fel! Jag spelar blyg och låter bli att möta din blick, allt för att inte göra det jag känner för dig mer uppenbart än det redan har varit. Jag fick några spydiga kommentarer för ett tag sen, om att jag minsann inte behövde oroa mig eftersom det märks så tydligt att du gillar mig, ?man skulle kunna tro att ni var kära? och jag får säkert fördelar av det sa de. Jag blev rädd, jag vill inte att någon ska kunna tro att det är så det ligger till och jag förnekade bestämt! Att sitta och se på medan du rinner mig ur händerna... Det gör så satans ont! Det jag känner mellan oss är så stort att det ligger bortom sådant som går att beskriva i ord. Jag vill inte gå miste om dig, jag kan inte tillåta att det sker utan att ha vågat chansa så därför ställer jag trots allt frågan; vill du träffas och se vart det för oss?


    Tjusigt! ..verkligen fint. Men här, varför? Tror du verkligen att du når fram till rätt person?
  • Anonym (Jagärjagvemärdu)
    Chattisen skrev 2018-12-04 14:35:46 följande:

    Tjusigt! ..verkligen fint. Men här, varför? Tror du verkligen att du når fram till rätt person?


    Nja... det är väl lite det som är meningen med tråden tänker jag. Att skriva ett meddelande till någon som man inte kan skicka till personen i verkligheten. Tror absolut inte och önskar inte heller att det når fram till rätt person här, hur tänker du nu? Tråden är till för att skriva ett meddelande som man inte kan/vill/vågar skicka på riktigt.
  • Anonym (Come-hither)
    Chattisen skrev 2018-12-04 14:35:46 följande:

    Tjusigt! ..verkligen fint. Men här, varför? Tror du verkligen att du når fram till rätt person?


    Här skriver man det man inte vågar/vill skicka irl. Det är själva poängen med tråden.
  • Chattisen
    Anonym (Jagärjagvemärdu) skrev 2018-12-04 14:46:50 följande:

    Nja... det är väl lite det som är meningen med tråden tänker jag. Att skriva ett meddelande till någon som man inte kan skicka till personen i verkligheten. Tror absolut inte och önskar inte heller att det når fram till rätt person här, hur tänker du nu? Tråden är till för att skriva ett meddelande som man inte kan/vill/vågar skicka på riktigt.


    Ok det var ställt som en fråga, det fick mig att undra om tanken var att det skulle nå fram.
  • Anonym (Jagärjagvemärdu)
    Chattisen skrev 2018-11-29 23:47:06 följande:

    Lite riktat till en specifik person, passagen hände du där?

    Tycker mig läsa dig ÖVERALLT, hjärnan lägger pussel här!!


    Jaha! Du menar lite så som du gjort här? Nej, jag skriver inte meddelanden på familjeliv i hopp om att just den personen skulle råka ramla över tråden och dessutom lägga ihop allt och förstå att det handlar om just han/hon... känns lite väl patetiskt.
  • Chattisen
    Anonym (Jagärjagvemärdu) skrev 2018-12-04 19:50:22 följande:

    Jaha! Du menar lite så som du gjort här? Nej, jag skriver inte meddelanden på familjeliv i hopp om att just den personen skulle råka ramla över tråden och dessutom lägga ihop allt och förstå att det handlar om just han/hon... känns lite väl patetiskt.


    Skillnaden är väl att jag vet vem denna är och att personen befinner sig här :)
  • Chattisen
    Chattisen skrev 2018-12-04 19:52:39 följande:

    Skillnaden är väl att jag vet vem denna är och att personen befinner sig här :)


    Tyckte nog att ditt kändes viktigt och lite mer personligt, så därför reagerade jag. Men självklart inget fel i att skriva här, det gör vi alla ibland.
  • Anonym (Fridlyst)
    Anonym (Jagärjagvemärdu) skrev 2018-12-04 13:28:45 följande:

    Det känns inte bra att hålla allt tillbaka... Det känns falskt och fel! Jag spelar blyg och låter bli att möta din blick, allt för att inte göra det jag känner för dig mer uppenbart än det redan har varit. Jag fick några spydiga kommentarer för ett tag sen, om att jag minsann inte behövde oroa mig eftersom det märks så tydligt att du gillar mig, ?man skulle kunna tro att ni var kära? och jag får säkert fördelar av det sa de. Jag blev rädd, jag vill inte att någon ska kunna tro att det är så det ligger till och jag förnekade bestämt! Att sitta och se på medan du rinner mig ur händerna... Det gör så satans ont! Det jag känner mellan oss är så stort att det ligger bortom sådant som går att beskriva i ord. Jag vill inte gå miste om dig, jag kan inte tillåta att det sker utan att ha vågat chansa så därför ställer jag trots allt frågan; vill du träffas och se vart det för oss?


    Om det talas om det på det viset från andra tror jag hon hade uppskattat att få veta det. Sånt där är inte alls bra. Att folk pratar bakom andras ryggar. Sen tänker jag att man inte ska låta sig styras av vad andra tror och tänker. Vad vet dom egentligen? De har inget att göra med det som pågår inom dig och det som ev pågår mellan dig och personen i fråga. Det är ju ditt liv du går miste om... Deras förlust att hon tycker bra om dig och inte dem ;)

    Och om du nu på något vis blir särbehabdlad kanske det är ännu en anledning till att faktiskt prata om det.

    Du sänder förmodligen ut en hel del signaler vare sig du vill det eller inte om du känner så starkt som du gör. Se upp så att hon inte uppfattar det som att du bara leker med henne. Känner hon något för dig så gör det nog henne bara ledsen om du sänder ut vissa signaler men inte fullföljer hela vägen. Iaf hade jag känt så.

    Om det finns ett intresse från hennes sida också, som du har hintat om innan, och du känner som du gör så vore det hemskt att ni ska gå miste om varandra på grund av rådande omständigheter. Hur ofta händer det att man träffar någon som får en att känna som du beskriver? Kanske en gång, om man har tur.

    Mitt råd är att fokusera på er, ta det privat och se vart det leder. I slutändan är det inte upp till bara dig, du vet faktiskt inte vad som pågår i hennes huvud. För att spara bådas tid och energi, prata. och om det inte går vägen får man hoppas att hon i alla fall tar det som en komplimang. Borde aldrig vara fel att berätta för någon att man uppskattar dem. Men vad vet jag? :)
  • Anonym (tänk)
    Anonym (Fridlyst) skrev 2018-12-06 10:29:15 följande:

    Om det talas om det på det viset från andra tror jag hon hade uppskattat att få veta det. Sånt där är inte alls bra. Att folk pratar bakom andras ryggar. Sen tänker jag att man inte ska låta sig styras av vad andra tror och tänker. Vad vet dom egentligen? De har inget att göra med det som pågår inom dig och det som ev pågår mellan dig och personen i fråga. Det är ju ditt liv du går miste om... Deras förlust att hon tycker bra om dig och inte dem ;)

    Och om du nu på något vis blir särbehabdlad kanske det är ännu en anledning till att faktiskt prata om det.

    Du sänder förmodligen ut en hel del signaler vare sig du vill det eller inte om du känner så starkt som du gör. Se upp så att hon inte uppfattar det som att du bara leker med henne. Känner hon något för dig så gör det nog henne bara ledsen om du sänder ut vissa signaler men inte fullföljer hela vägen. Iaf hade jag känt så.

    Om det finns ett intresse från hennes sida också, som du har hintat om innan, och du känner som du gör så vore det hemskt att ni ska gå miste om varandra på grund av rådande omständigheter. Hur ofta händer det att man träffar någon som får en att känna som du beskriver? Kanske en gång, om man har tur.

    Mitt råd är att fokusera på er, ta det privat och se vart det leder. I slutändan är det inte upp till bara dig, du vet faktiskt inte vad som pågår i hennes huvud. För att spara bådas tid och energi, prata. och om det inte går vägen får man hoppas att hon i alla fall tar det som en komplimang. Borde aldrig vara fel att berätta för någon att man uppskattar dem. Men vad vet jag? :)


    Dina sista rader. "Borde aldrig vara fel att berätta för någon att man uppskattar dem. Men vad vet jag? :)" så tänkte jag med. Tills jag för några år sedan sa rakt av jag var attraherad av en person. Att jag tror att jag blivit förälskad. Hon svarade med att blockera mig i sociala medier och på mail. Innan dess skrev hon att hon inte var beredd på att jag kände så. Att hon inte tyckte om det". Sen fanns jag inte längre i hennes liv. Blockerad. Detta resulterade i att jag inre vågade berätta för den kvinna jag sen fick känslor för. Jag slutade lita på mig själv och vad jag uppfattade som ömsesidiga känslor. Jag kunde inte längre veta om hon var attraherad av mig, att det finns nåt där. Vågade heller inte fråga henne. Rädd för att det skulle bli samma. Saknar personen vars sällskap jag tyckte mycket om. Vi umgicks och sågs en del. Fikade. Promenerade. Hon ringde mig ofta. Jag henne. Men nu har hon slutat höra av sig och verkar inte intresserad av att träffas mer när jag frågat. Så sorgligt om hon kände nåt för mig och jag aldrig sa något. För att jag var rädd.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!