• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Fridlyst)
    Anonym (Jagärjagvemärdu) skrev 2018-12-12 23:14:29 följande:

    Förstår precis hur du känner ... Men varför kan inte du fråga? Varför är det olämpligt att ni lär känna varandra? Jag tänker att det inte finns så många sådana situationer där det skulle vara olämpligt, om det inte skulle kunna hävdas jäv eller på annat vis kan vara rent olagligt så kör! Fråga om personen vill ses! Vad är det värsta som kan hända?


    Det är väll egentligen inte olämpligt att lära känna varandra men det vore genomskinligt om jag frågade eftersom jag redan har gjort ett försök till det tidigare. Det vore så dumt om jag har läst allt fel. Och det är en sån komplicerad situation. Jag vill inte sätta mig eller honom i den sitsen, varken professionellt eller privat, om det inte är ömsesidigt. Är rädd för konsekvenser det skulle kunna föra med sig. Jag är en som brukar köra på bara, men jag måste vara försiktig i denna situationen. Blir tokig på det ...
  • Chattisen
    Anonym (Fridlyst) skrev 2018-12-12 22:34:29 följande:

    Vad ont detta gör? att se dig gå. Att inte veta när vi möts igen och att tro att det finns något där som jag inte kan prata om, fråga om. Jag ser hur vi söker tillfällen att få vara i varandras sällskap, våra blickar. Jag vill så gärna lära känna dig bättre, hur olämpligt det än må vara. Jag är så nyfiken på dig! Vill fråga om du vill ses. Men jag kan inte. Det ligger på dig nu.

    Jag har inte tid med detta där jag befinner mig i livet nu...fan.


    Vem har egentligen tid, tänker att det där oftast kommer när det inte är lämpligt. Det ställer stora krav på en och man är ständigt upptagen av den där dragningen. Mitt råd är att utforska, det kanske inte alls motsvarar dina förväntningar på nära håll. Ja och då kan du släppa och gå vidare!
  • Anonym (Llllll)

    O där sjönk du i mina ögon! Vill du att jag ska hata dig eller vad är det frågan om?

    Spelar i ingen roll hur mycket du pluggat! Hur stor tomt du köper! Tycker nästan synd om din kille.Du ska vara mamma??Det du gjorde idag var droppen! Skrattar åt mig och min sambo som är sjuk! Vad har det tagit åt dig? Kan du bete dig!

    Nu skapade du verkligen en barriärer och tro mig, du vill inte vara min ovän! Hade själv inte vilja varit min egen ovän.Jobbar man med människor kan man inte bete sig som du gör, det är nästan tjänstefel ,skola om dig för fan!!!

    Jag hörde ditt skit men jag spelade oberörd eller rättar e sagt det var jag.Jag har förmågan att stänga av helt och hållet mot svikare som dig.Det är sällan jag kan det och det vet du.Jag vet att du kanske är skarpare än mig på vissa saker men på vissa är du fan så mycket omognare.Det du gjorde idag är på fjortis nivå!!!

    Idag upptäckte jag att du har mycket kvar att lära, vetifan om jag kunnat göra likadant i din sits.Ända lilla som skulle kunna ursäkta är om du har kvar några slags känslor.De tror jag inte du nånsin haft därför förstår jag ej ditt beteende.Snälla få mig inte att koka för det vill du inte.En till sak!! Du är en tönt tjej!! Haha tillbaka!!

  • Anonym (Tänkeren)

    Bosse ditt jävla svin!
    Det här var droppen, hur i helvete kan man vara så jävla dum?

    Jag vaknar upp en fredagsmorgon entusiastisk över vad dagen har att erbjuda.
    Solen kikar fram mellan persiennerna och fåglarna sjunger utanför.
    Efter morgonkaffet vrider det dock till ordentligt i magen och jag lunkar direkt mot toaletten, jag hinner knappt sätta mig innan tacosen från gårdagen faller ut ur ändtarmen likt ett vattensläpp vid Porjus kraftverk. 
    Och du din dumme fan har tagit med sista dassrullen till jobbet i morse?
    Det blir du som får tvätta duschdraperiet när du kommer hem. Du lär hitta det i badkaret, vi ses på söndag din idiot.

  • Fringe

    Jag skriver det här till dig eftersom jag inte förmår mig prata med dig. Det är helt enkelt alldeles för tungt för mig och det känns viktigt för mig att få fram det jag vill säga dig, därför väljer jag att skriva, trots att jag egentligen mycket hellre hade sagt det direkt till dig.

    Du frågade mig om mina känslor för dig skulle gå över, bara det fick gå en tid. Jag tror faktiskt att jag redan då visste att det inte skulle hända. Vad jag känner för dig är något helt annat än flyktiga känslor.

    Sett ur mitt perspektiv är det inte direkt en okomplicerad relation vi har till varandra, du och jag. Det är svårt för mig. Den dubbla känslan. Att träffa dig, att ha kontakt med dig som ger mig så mycket energi, enbart din närvaro som ger mig energi. Men jag vill så oerhört mycket mer. Du är mig så nära och samtidigt så långt borta.

    Det är helt uppenbart för mig, och har faktiskt varit väldigt länge, att jag kommit till en punkt där jag inte fortsatt orkar träffa dig, mer än vad som krävs. Trots det har jag ändå fortsatt att göra det. Någonstans har jag väl naivt trott att jag ska fixa det. Men det blir allt tydligare för mig att jag inte gör det. Det gör mig helt enkelt för illa. Att jag mår väldigt bra i stunden väger helt enkelt inte upp den stora saknaden jag känner i samma stund som vi skiljts åt. Jag njuter av varenda sekund tillsammans med dig. Varje gång jag går bredvid dig tänker jag att jag alltid vill ha dig vid min sida. Men du finns där bara korta stunder. Du är för mig på så många sätt den vackraste jag vet och jag bär dig så oerhört nära mitt hjärta, men jag orkar inte bära saknaden efter dig. Jag har verkligen försökt mitt allra yttersta för att klara av att hantera detta, men jag kan inte längre. Tro mig - att ta avstånd från dig är verkligen det allra, allra sista jag vill, men jag vet faktiskt inte på vilket annat sätt jag ska hantera det. Det är på riktigt verkligen oerhört smärtsamt!

    Jag träffar dig väldigt gärna för att prata om det, nu när jag en gång i alla fall fått fram det jag vill säga dig.

    Med dessa ord lovar jag att inte ge dig någon mer kärleksförklaring om du inte visar mig att du faktiskt vill ha den.

  • Anonym (Come-hither)

    Jag måste få dig ut ur mitt huvud. Det får bli mitt nyårslöfte. Synd, för du är så snygg.

  • Anonym (Poem)
    Anonym (Come-hither) skrev 2018-12-15 14:48:40 följande:

    Jag måste få dig ut ur mitt huvud. Det får bli mitt nyårslöfte. Synd, för du är så snygg.


    Börja nu istället.. Borta!! :)
  • Anonym (Come-hither)
    Anonym (Poem) skrev 2018-12-15 15:07:59 följande:

    Börja nu istället.. Borta!! :)


    Nej, det funkar inte. Han är fortfarande kvar. :(
  • Anonym (marsipangris)

    jag har också en väldigt snygg person i mitt huvud som vägrar försvinna.

    han verkar ha byggt bo där inne! tänker på honom från att jag vaknar tills att jag somnar. och nej vi är inte ens i närheten av tillsammans eller dejtar.. detta känns väldigt komplicerat. Hur blev det ens såhär?

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!