• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-18 08:43:49 följande:

    Är det över nu? Vi som närmat oss varandra med kroppsspråk och blickar, försökt oss på mer kontakt, varit lite blyga och fumliga. Vad hände? Vi undviker nästan varandra. Tittar bara på håll. Jag vill mer, men jag orkar inte riktigt med känslorna och allt de gör med mig. Är det samma sak för dig, att du vill men inte törs? Eller har du bestämt dig för att sätta punkt eftersom vi är upptagna på varsitt håll? Att du vill men inte kan? Eller vill du inget alls? Det gör ont i mig att inte veta. Du har varit min ljuspunkt och jag vill vara din. Allt känns grått.


    Jag vill men är lika osäker på dig som du är på mig. Är du beredd att ta nästa steg? Möt mig så möter jag dig. Jag vill....
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-18 11:52:26 följande:

    Jag vill men är lika osäker på dig som du är på mig. Är du beredd att ta nästa steg? Möt mig så möter jag dig. Jag vill....


    Men hur ska jag möta dig? Vad ska jag göra? Det är evigheter sen vi ens pratade. Jag vet inte om du vill avsluta flirten eller om du backar för att du tror att jag vill det. Hjälp!!
  • Anonym (där floden flyter förbi)

    är det meningen att man ska träffa någon så sker det naturligt..

    vad tror ni om det?

  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-18 13:20:46 följande:

    Men hur ska jag möta dig? Vad ska jag göra? Det är evigheter sen vi ens pratade. Jag vet inte om du vill avsluta flirten eller om du backar för att du tror att jag vill det. Hjälp!!


    Evigheters lät länge sedan.. Jag pratade med min förälskelse i veckan haha.. Kan inte direkt påstå att det var evigheter sedan.

    Men spontant så tänker jag att du bör söka upp personen.. Försöka närma dig :)
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-18 21:16:39 följande:

    Evigheters lät länge sedan.. Jag pratade med min förälskelse i veckan haha.. Kan inte direkt påstå att det var evigheter sedan.

    Men spontant så tänker jag att du bör söka upp personen.. Försöka närma dig :)


    Hmm, okej då, jag överdrev :)

    Några veckor då... förutom några enstaka hej och god morgon. Det måste ju bli MER och inte MINDRE om det ska leda nån vart. Och jag tänker att h*n kanske inte vill.

    Vad är det för slags tecken du hoppas på från den du längtar efter?
  • Anonym (Blå)
    Anonym (där floden flyter förbi) skrev 2019-05-18 20:58:21 följande:

    är det meningen att man ska träffa någon så sker det naturligt..

    vad tror ni om det?


    Naturligt? Hur menar du då? Låter ju enkelt och bra, men det är väl sällan som det inte finns saker som komplicerar.
  • Anonym (där floden flyter förbi)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-18 21:38:15 följande:

    Naturligt? Hur menar du då? Låter ju enkelt och bra, men det är väl sällan som det inte finns saker som komplicerar.


    att det inte forceras fram. att man dras till varandra som magneter och allt känns just naturligt. inget man behöver reflektera över eller analysera i detalj. det vill sig bara av sig självt.

    så här det varit i tidigare relationer för mig iaf :) fast det kanske inte varit helt "rätt" person då heller. utan att man hamnat i säng p g a rätt omständigheter snarare.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (där floden flyter förbi) skrev 2019-05-18 22:09:02 följande:
    att det inte forceras fram. att man dras till varandra som magneter och allt känns just naturligt. inget man behöver reflektera över eller analysera i detalj. det vill sig bara av sig självt.

    så här det varit i tidigare relationer för mig iaf :) fast det kanske inte varit helt "rätt" person då heller. utan att man hamnat i säng p g a rätt omständigheter snarare.
    Fast...det är väl så för oss alla här, att vi dras just som magneter till dom som känner samma för oss? Den delen är ju naturlig och lättaste i världen, det som ställer till det är väl att efter en viss ålder så är nästan alla upptagna och med ansvar för familj och barn. Så vi får känslor som inte ofta går att få utlopp för. Sjutton vet hur mkt starkare allas förälskelser blir för att de är rätt omöjliga?
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!