• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Z)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2023-06-16 02:43:46 följande:
    Härligt! Jag önskar att jag kunde bli fri oxå..

    Du behöver få in ordentligt vem han egentligen är, inte vem du fantiserat om att han är. Jag var så säker på att jag träffat min själsfrände, så säker. Men, det var bara en kort period vi faktiskt sågs regelbundet, när jag föll för honom. När han var perfekt och jag kände ända in i själen att jag ville vara honom nära alltid. Åren efter var det av och på och han visade mig minsta möjliga effort. Han led inte tillräckligt av att veta jag inte mådde bra av det och skyllde hela tiden på att det var svårt för honom att släppa också fast det var hans beslut. Så fort jag blev upprörd över situationen drog han sig undan. Och medan mitt hjärta var helt uppslukad av honom började jag inse jag mest var en fantasi för honom han kunde fly till och att han lär fortsätta samma mönster om och om igen tills han mognat och läkt sina barndomssår. Gissar han hela tiden håller flörtat vid liv för han har så dålig självkänsla. Han behöver den boosten. Förutom det är han egentligen inte alls ytlig och ganska djup, men bryr sig fruktansvärt mycket om att hålla en fin fasad utåt, tjäna en massa pengar och ha det extremt bra ställt materiellt. Sånt här har jag insett mer och mer över tid och tänkt är jag likadan? Nej. Då hade vi troligtvis ändå inte kunnat ha ett harmoniskt liv tillsammans. 
    Det senaste jag börjat är att jag föreställer mig i framtiden med en man jag älskar mer än något annat, någon som vågade satsa på mig från start, inga tvivel eller frågetecken och att jag då tackar mitt dagtids jag för att jag släppte den förra, för det hade nog kunnat hålla på i 5 år till, minst. Och att jag insåg att han var den som väntade på mig, därför blev det aldrig något med han här. Och måste man forcera, jaga, be om kärlek och bekräftelse är det fan inte rätt. Han gjorde liksom allt i början för att få mig för han var så dragen till mig och när han väl blev kär var det så jobbigt för honom för han hade inte räknat med det. 


    Så se personen för vad den gör och vem den är. Man är inte sina ord man är sina handlingar. 

  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Z) skrev 2023-06-18 16:47:19 följande:

    Du behöver få in ordentligt vem han egentligen är, inte vem du fantiserat om att han är. Jag var så säker på att jag träffat min själsfrände, så säker. Men, det var bara en kort period vi faktiskt sågs regelbundet, när jag föll för honom. När han var perfekt och jag kände ända in i själen att jag ville vara honom nära alltid. Åren efter var det av och på och han visade mig minsta möjliga effort. Han led inte tillräckligt av att veta jag inte mådde bra av det och skyllde hela tiden på att det var svårt för honom att släppa också fast det var hans beslut. Så fort jag blev upprörd över situationen drog han sig undan. Och medan mitt hjärta var helt uppslukad av honom började jag inse jag mest var en fantasi för honom han kunde fly till och att han lär fortsätta samma mönster om och om igen tills han mognat och läkt sina barndomssår. Gissar han hela tiden håller flörtat vid liv för han har så dålig självkänsla. Han behöver den boosten. Förutom det är han egentligen inte alls ytlig och ganska djup, men bryr sig fruktansvärt mycket om att hålla en fin fasad utåt, tjäna en massa pengar och ha det extremt bra ställt materiellt. Sånt här har jag insett mer och mer över tid och tänkt är jag likadan? Nej. Då hade vi troligtvis ändå inte kunnat ha ett harmoniskt liv tillsammans. 
    Det senaste jag börjat är att jag föreställer mig i framtiden med en man jag älskar mer än något annat, någon som vågade satsa på mig från start, inga tvivel eller frågetecken och att jag då tackar mitt dagtids jag för att jag släppte den förra, för det hade nog kunnat hålla på i 5 år till, minst. Och att jag insåg att han var den som väntade på mig, därför blev det aldrig något med han här. Och måste man forcera, jaga, be om kärlek och bekräftelse är det fan inte rätt. Han gjorde liksom allt i början för att få mig för han var så dragen till mig och när han väl blev kär var det så jobbigt för honom för han hade inte räknat med det. 


    Så se personen för vad den gör och vem den är. Man är inte sina ord man är sina handlingar. 


    Jo, ja har insett allt detta med honom. Men ändå plågar han mitt sinne ännu. Ja tror ja e mest arg eg, för me tanke på hans ålder så förväntade ja mig inte sån omognad. Ja trodde han skulle vara trygg i sig själv. För de e va han visar utåt.. men exakt som du säger, så fort de blir äkta känslor så kommer barnet fram 😔 

    Tyvärr tror ja inte att ja vågar släppa in nån efter honom. För ja har aldrig fastnat så för nån som ja gjorde me han.. 

    Sanningen svider såklart, o de kunde varit värre..
    Hoppas din nya behandlar dig som du förtjänar 🌺
  • Anonym (Z)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2023-06-18 19:21:56 följande:
    Jo, ja har insett allt detta med honom. Men ändå plågar han mitt sinne ännu. Ja tror ja e mest arg eg, för me tanke på hans ålder så förväntade ja mig inte sån omognad. Ja trodde han skulle vara trygg i sig själv. För de e va han visar utåt.. men exakt som du säger, så fort de blir äkta känslor så kommer barnet fram 😔 

    Tyvärr tror ja inte att ja vågar släppa in nån efter honom. För ja har aldrig fastnat så för nån som ja gjorde me han.. 

    Sanningen svider såklart, o de kunde varit värre..
    Hoppas din nya behandlar dig som du förtjänar 🌺
    Tack ❤️

    Även om jag låter logisk i det är jag också delvis bitter fortfarande. Varför gör livet så liksom. 
  • Anonym (E)

    Det kan vara så att jag ändå står för mina ord nu, de jag tidigare backat och bett om ursäkt för! Det här tog hårdare än jag trott, hoppats eller önskat. Vem är du? Vad vill du? Jag trodde jag visste! Jag trodde jag älskade dig! Jag tror jag älskar dig... Jag älskar dig! Men jag behöver älska mig själv nu, inse mitt värde och leva livet fullt ut. Hej då älskling, jag kommer alltid sakna dig ♡

  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Z) skrev 2023-06-18 20:23:00 följande:
    Tack ❤️

    Även om jag låter logisk i det är jag också delvis bitter fortfarande. Varför gör livet så liksom. 
    Lr hur? Va e meningen? 😔
  • Anonym (Over again)

    Hoppas du hittat någon som du kan bli lycklig med, och som inte bara utnyttjar dig.
    Jag älskar dig! Hjärta

  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2023-06-19 21:30:02 följande:

    Hoppas du hittat någon som du kan bli lycklig med, och som inte bara utnyttjar dig.
    Jag älskar dig! Hjärta


    Om detta varit från personen som förstört mitt sinne så hade ja sagt..

    Ja kommer aldrig nånsin ha nån igen..för du försvinner aldrig ifrån min hjärna. Ja hatar dig, ja saknar dig, ja älskar dig, ja hoppas du mår dåligt! 
  • Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2023-06-20 02:45:30 följande:
    Om detta varit från personen som förstört mitt sinne så hade ja sagt..

    Ja kommer aldrig nånsin ha nån igen..för du försvinner aldrig ifrån min hjärna. Ja hatar dig, ja saknar dig, ja älskar dig, ja hoppas du mår dåligt! 
    Var inte orolig, det är det inte!
  • Anonym (Little me)

    Inte alls gånger man faller pladask, men för dig har jag verkligen fallit. Osäker på dig, vill att vi ska få en chans att lära känna varandra. När du tittar in i mina ögon så smälter jag och mitt hjärta börjar slå fortare. Känner hur jag blir knäsvag, som jag vore ung och sådär tonårskär. 


    P.S jag håller tummarna att du skickar, ger mig en hint att du börjar känna som jag. 

  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2023-06-20 19:58:24 följande:
    Var inte orolig, det är det inte!
    De trodde ja inte heller, de var bara va ja hade svarat i ett sånt läge. 
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!