• Anonym

    Har någon slagit sin kille?

    Med anledning av frågan om någon blivit slagen i sin relation, ställer jag nu denna fråga. Självklart handlar det ju ofta om kvinnor som misshandlas av sina män, eller känner sig hotade.

    Men hur vanligt är det att vi tjejer klipper till vår kille?

    Jag ska skamset erkänna att jag har gjort det några gånger när våra gräl har spårat ur. Han har aldrig slagit mig och jag har aldrig upplevt det under min uppväxt så jag vet inte varifrån det kommer.

    Han betedde sig väldigt illa mot mig i början av vår relation och det är när känslor därifrån väller upp som den här sidan kommer fram. Men det är ju ingen som helst ursäkt!
    Jag tycker det är jättehemskt för det sista jag vill är ju att göra honom illa. Även om mina små nävar är som myggbett på en karl som väger nästan det dubbla. Men det är ju liksom handlingen i sig, principen att höja handen mot den man älskar, fast i den stunden hatar, som skrämmer mig...

  • Svar på tråden Har någon slagit sin kille?
  • Anonym

    har varit med om samma sak som" Full av förhoppning" ett par gånger,det gör mig fullständigt GALEN,engång drämde jag en tavla i skallen på honom,han tål inte sprit,öl är ok men sprit funkar absolut inte han blir totalt rubbad.Det är jobbigt när man är på fest ,jag kommer på mig själv att kolla att han inte dricker för mycket och somnar nånstans,det är ju inte att gå på fest och slappna av direkt.Jag har sagt att jag vill att han ska gå och snacka med nån om varför han beter sig så puckat när han är full när han är hur snällsom helst annars,men det vill han inte höra talas om.Min äldsta dotter frågade mig i förbifarten i midsommras om pappa skulle bli så där " förvirrad" i år igen och det var inget kul att svara på.Förra året blev hon jätterädd...Är det nån som har några tips?

  • Joker

    Jag tycker att det som Felix skriver är tänkvärt.
    Det är absolut inte rätt att slå någon, men psykisk misshandel kan vara värre och göra ondare. Jag har själv aldrig varit i ett förhållande där någon slags misshandel förekommit, men blev utsatt för psykisk misshandel/mobbing under flera år under min skoltid. I det fallet hade det varit lättare att värja sig mot fysiskt våld (om inte annat hade det synts och blivit lättare för andra att gripa in) än utfrysning och elaka ord.

    Så, som jag ser det är det minst lika illa att verbalt såra sin partner som att dela ut en örfil.

  • Anonym

    Jag tror jag har smällt till min sambo två gånger på fyra år... Det är när våra gräl spårar ur totalt! Han vet precis vad han ska säga för att få mig till bristningsgränsen... Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen, det känns som att Ord inte räcker till! Jag måste liksom ge honom en smäll för att han ska fatta att nu jävlar är de allvar! Det är ingen lek längre...
    Oftast bråkar vi när han har druckit för mycket, han blir helt väck av sprit...öl går bra, men sprit går bara inte! Han blir bara full och odräglig! Säger en massa elaka saker som han sen inte kommer ihåg dagen efter! En gång kom jag hem efter honom när han hade vart ute, jag var nykter och han var D-rak och låg i sängen helt däckad med kläderna på! han hade lovat att ta de lugnt men som vanligt höll inte den teorin! Jag skakade på honom och frågade om han inte skulle ta av sig kläderna...inget svar! Jag blir irriterad och skakar honom igen! Då säger han bara -Men va fan lägg av jävla subba! Då går jag och hämtar vatten sprutan och sprutar honom rakt i ansiktet... varpå han flyger upp och tar strypgrepp om min hals och trycker mig mot väggen! Jag får ingen luft, och skriker att jag inte kan andas och att han gör mig illa! Först släpper han inte... det känns som om han höll mig i säkert 30 sekunder men de var säkert inte så länge alls...bara känns så!
    Då smäller jag till honom så han släpper mig...
    Jag börjar stört böla och skriker på honom, frågar vad han är för en människa igentligen!? Vid de här laget är jag både rädd, arg och ledsen! Säger att jag tänker ringa polisen... Då liksom värkar de som om han nyktrar till på två sekunder! Han blir helt normal och frågar vad det är som har hänt! Jag skriker bara att han inte ska röra mig och att han är sjuk i huvet! Han kommer inte ihåg att han höll mig mot väggen bara sekunder efter att de har hänt! Och jag hävdar fortfarande att det bara har med spriten att göra! Han är inte alls sån där annars... Detta har bara hänt en enda gång! Och han har lovat att de aldrig ska hända igen! Han vet att jag skulle lämna honom på en gång om så skedde...
    Jag tycker detta är jätte jobbigt och de har jag sagt till honom, men han tycker inte att det är ett problem eller att han betèr sig illa... Jag har försökt upplysa honom om att det Alltid är Han som blir fullast på alla fester, men de vägrar han att tro på! Han säger bara att -Äh Nicke var ju lika full han! Eller - Alla där var ju bra mycket mer på lyset än vad jag var! Han lyssnar inte på mig, det gör mig så frustrerad!
    Han kan aldrig dricka lagom mycket.... det är liksom allt eller inget, och det är den mentaliteten som jag inte klarar av!
    Det har iof blivit bättre sen vi fick reda på att jag var gravid, och jag hoppas att de håller i sig nu när han ska bli förälder! Då måste han ju ta sitt ansvar och sluta tro att livet är en jävla lek!

  • jasminen

    Jag blev en gång så fruktansvärt arg på min man så jag slog till honom..han slog tibaks!
    Jag blev så förvånad över reaktionen-att jag inte vågat slå honom nån mer gång
    Han har heller aldrig slagit mig mer än den gången.

  • Teda

    Tycker inte att det ær så konstigt att sambon slår tillbaka om man dsar til ldom.
    Sjlæv har jag aldrig gjort det och kommer inte att gøra heller. Jag vill ju inte bli slagen så varfør ska jag slå någon annan. Tror absolut inte på det ,inte heller att kalla varandra elaka saker och sen skylla på att man var arg...Man måste alltid tanka på konsekvenserna....

  • jasminen

    Teda:

    Jag håller med dig fullständigt!
    Vi diskuterar mycket istället och pratar ut-våld föder våld så är det bara.
    Man måste kunna stå för/tänka på konsekvenserna.

  • MansonDust

    Jag har slagit mitt ex ja, örfilar. Men då har han gett mej en knytnäve i ansiktet innan.
    Så det räknas väl inte.

  • Teda

    Manson Dust:
    Jag tycker att det ræknas andå....han har ju gjort fel forst, men varfor fortsætta...

  • Anonym

    Mitt ex flög jag på en gång och försökte örfila upp honom så gott det gick. Detta efter att ha gått ut och "tagít en öl" med en kompis klockan 20.00 kvällen innan, vägrat ta med sig mobilen och till slut dök upp dagen efter klockan 13.30.

    Jag hade spenderat tidiga morgontimmar med att ringa runt till sjukhusen och till polisen. Allt detta medan han låg och gosade med en "jobbarkompis" hemma i hennes säng.

    Förtvivlad och ARG var lindriga ord för mitt tillstånd.

    Helt ärligt, skulle jag göra något liknande mot min sambo (vara otrogen och dessutom vara borta en hel natt och en halv dag utan att höra av mig)tycker jag att jag gott skulle kunna få en örfil!

  • Anonym

    har väl inte direkt slagit min sambo men klöst honom!

  • Teda

    Manson Dust:

    Det har du nog ræt i.. har bara svårtatt førstå att man vill slå någon :)

  • jummie

    lustigt hur det är...om en tjej säger att hon fått en örfil av sin kille blir hon ombedd att lämna killen...men om tjejen ger killen en örfil så är det ok.....

    men jag är först i kön om att aldrig tolerera att min kille slår mig men kan nog daska till honom om han är olydig...*s* inga knytnävar men ändå...

  • Gnussan

    Jag har örfilat min sambo en gång. Jag var full, men kan inte skylla på det heller. Han hade svikit ett löfte, och har i efterhand sagt att han tyckte själv att han förtjänade det. Jag har aldrig gjort om det, för jag mådde så dåligt dagen efter, inte på grund av att jag var bakis, utan för att jag varit så ond mot min kille. Hans mor vet om det, och sa till mig (när hon fick veta bakgrunden) att han förtjänade det nästan... Fast jag vill ändå inte göra om det, och tänker inte göra det heller!!!

  • Anonym

    jag har blivit misshandlad i 7 år av mitt ex, så fruktansvärd förnedring det är att bli slagen. blåmärket läker o går bort men såren i själen gör det aldrig(?) det har nu gått 6 år sen o igår ringde jag psyk för jag är inte fri än....skulle aldrig falla mej in att slå ngn....

  • Anonym

    Teda> Du skulle nog också försöka slå tillbaks om du blev misshandlad av någon. Knytnävar, puttar ner för trappor.

    Som tur är tog jag mej bort från honom.

  • Anonym

    Jag har slagit min pojkvän en gång men det gör jag aldrig om

  • Teskedsmamman

    Efter att mitt ex klippte till mig första gången, blev det på något sätt "ok" att klippa till honom också... aldrig så att det var blodiga slagsmål, men....

    Första gången han slog mig var med öppen handflata i ansiktet, några bråk senare slog jag honom på ryggen med öppen hand, ni vet en sådan där riktigt svidande slag... Efter det slogs vi aldrig igen... men då var det redan gjort...

  • Magic
    Nej, jag har aldrig slagit min sambo (och inte han mej heller) och jag skulle nog aldrig kunna göra det heller!
    Jag tycker inte att det hör till lixom... Tycker fortfarande att han är toppen, efter 13 år tillsammans.

    Jag anser nog att det är lika illa av en tjej att slå sin kille som det är tvärtom!!
  • Anonym

    jag kom på mitt ex med en annan då spottade jag på honom, en annan gång tog han stryptag på mig och då gav jag honom en örfil

Svar på tråden Har någon slagit sin kille?