• eulalian

    Vad är ditt största bekymmer idag?

    Som sagt... Vad är ditt största bekymmer idag?

    Jag har en finne på hakan! 

  • Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?
  • solskina
    cajsasmamma skrev 2012-04-28 15:52:34 följande:
    Idag är sista dagen då jag är i 20årsåldernGråter
    Man är alltid 20-25 årsåldern , vem har sagt något annat?  
  • Anonym (!!!)

    Min vän ligger på sjukhuset och jag sitter och funderar på om jag är en bra vän som inte åkt ditt än.

    Det är 7 mil enkelresa. :( 

  • eulalian

    Anonym (!!!): man kommer långt med ett sms :) så personen vet att du iaf finns där. Sen kanske personen inte ens orkar med för mycket besök och uppskattar sms/telefon mer?

  • De5pojkarna

    Att min 3 åring har sin 14:e öroninflammation. senaste en för 8 veckorsen, en förra veckan. Å nu en igen.. Faan för denna öroninflammation.. 

  • Anonym (Söndag.)

    Efter en jätteförkylning i ca 14dagar mådde jag någorlunda OK o trodde jag var på bättringsvägen.
    Ack fick jag.
    Befann mig 15mil hemifrån när det började göra enormt ont i ansiktet =(

    Åkte till doktorn dagen efter - en jätte bihåleinflammation =/
    Har aldrig haft det förut så jag visste inte direkt vilken smärta jag skulle få heller.

    Nu har jag käkat penecillin & värktabletter i 5dagar,, o hostar fortf grönt...

    När -.- NÄÄÄÄR ska jag bli kvitt detta??!??!??!!  

  • Anonym (ensam)

    Att mina gamla vänner som länge var mina närmsta inte ens hörde av sig på min födelsedag, nu ger jag upp och skiter i dom... Så trött på att vara den som alltid ska höra av sig och ställa upp men aldrig få någonting tillbaka!
    har iaf nån vän kvar som man kan dela allt med, det får jag väll vara nöjd över!! 

  • Anonym (!!!)
    eulalian skrev 2012-04-29 12:32:08 följande:
    Anonym (!!!): man kommer långt med ett sms :) så personen vet att du iaf finns där. Sen kanske personen inte ens orkar med för mycket besök och uppskattar sms/telefon mer?
    Hon är uppkopplad på facebook så det är bättre än sms. Hon vet varför jag inte kommer, men det gör ont i mig ändå. :) 

    Hon hade kommit om det var jag som låg där. :(

     
  • Themis
    Anonym (Söndag.) skrev 2012-04-29 12:59:16 följande:
    Efter en jätteförkylning i ca 14dagar mådde jag någorlunda OK o trodde jag var på bättringsvägen.
    Ack fick jag.
    Befann mig 15mil hemifrån när det började göra enormt ont i ansiktet =(

    Åkte till doktorn dagen efter - en jätte bihåleinflammation =/
    Har aldrig haft det förut så jag visste inte direkt vilken smärta jag skulle få heller.

    Nu har jag käkat penecillin & värktabletter i 5dagar,, o hostar fortf grönt...

    När -.- NÄÄÄÄR ska jag bli kvitt detta??!??!??!!  
    Om inte antibiotika har tagit på fem dagar borde du kontakta vården igen tycker jag, de flesta får rejäl lindring på 2-3 dagar. Har du fått rätt dos kan jag också undra?

    För vanliga infektioner får man kanske 800 mg eller 1 g Kåvepenin några gånger om dagen, men en kraftig bihåleinflammation har jag fått dubbel dos mot, alltså sex st 800 mg tabletter dagligen.

    OBS att jag inte är läkare, jag har bara haft bihålestrul i tio år själv och lärt mig på vägen.

    Andra sätt att attackera bihåleproblem är t.ex. med

    -Rinexintabletter som sväller av alla slemhinnor inifrån
    -Sköljspruta (Nasaline, säljs på apotek) som man kokar saltlösning till och trycker upp i näsans håligheter, jag har klarat mig från antibiotika i drygt ett år nu med hjälp av den.
    Human body = 60% water, cucumber = 96% water Eating cucumber = 57.6% cannibalism Conclusion: Cannibals are 57.6% cucumnivorous
  • Themis
    Liam05Milton08 skrev 2012-04-29 12:48:38 följande:
    Att min 3 åring har sin 14:e öroninflammation. senaste en för 8 veckorsen, en förra veckan. Å nu en igen.. Faan för denna öroninflammation.. 
    Kanske dags att fundera på att sätta in rör då? Vi fick det förslaget av läkaren efter ett särskilt jobbigt år när vår son haft vätska bakom trumhinnan länge, men det hela blev bättre när han blev 6 år så vi kom aldrig dit.

    www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Ror-i-orat/
    Human body = 60% water, cucumber = 96% water Eating cucumber = 57.6% cannibalism Conclusion: Cannibals are 57.6% cucumnivorous
Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?