• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Nellin

    Liwa: Vi får se det som att det var deras tur nu, att det var meningen, och att det blir våran tur när det är rätt tid. När bebisen väl kommer så kommer den vara värd all väntan och den kommer vara just den bebis man inte kan tänka sig att vara utan. :)

  • cindy03

    vem trodde att jag skulle vara en av dem som skulle skrika ut i tråden att jag är gravid!!!!!
    testade idag och fick ett fett plus!!

  • Söndermarken

    Jag glömde fråga har du haft några "känningar"

    Angående besöket hos Gyn, de tog lite ptover för att utesluta inflammation av äggledare, det glömde jag skriva.
    Man känner sig dum för att man känner ju saker, jag känner mig svullen och öm ,men när allt ser bra ut känns det som om man inbillar sig eller att man hittat på något för att få bli undersökt ixom...
    Äsch jag vet att det bara är dumheter men iallafall. Våra "gröna" dagar börjar nu i helgen men jag skall på utbildning....som vanligt men äl skall enligt kalender vara nästa vecka


    www.hallegårde.se
  • Hoppas 2012
    cindy03 skrev 2012-01-27 09:34:31 följande:
    vem trodde att jag skulle vara en av dem som skulle skrika ut i tråden att jag är gravid!!!!!
    testade idag och fick ett fett plus!!

    Grattis!

  • Mumlan29

    Hej!
    Har skrivit här ett par ggr o. nu sitter jag med ett grav test o ett äl test som jag inte fattar nåt av.
    Hade mens den 19 de alltså inte så länge sen o idag bara på skoj testade jag med både grav test och ÄL test. Hmm, BÅDA visar svaaga sträck o nu e jag helt lost!!
    Nån som kan förklara detta?
    Har jag haft "vanlig" mens fast jag e grav.? Men OM jag haft det borde inte då test sträcket synas bra?

  • Maramina

    Grattis Cindy!

    Jag förstår hur du känner Södermarken. Jag har ju gått och varit förkyld nu i månader och ögoninflammation som jag aldrig haft innan har jag nu haft två av de senaste månaderna (som tagit evigheter att läka) och har varit en massa till VC för att få medicin mot ögonen och hostan (när hostan varit som värst så har jag hostat tills jag spytt) och nu senast så sa läkaren bara att att det gick ovanligt många olika virus nu och det vara bara att acceptera att man var "Lite hängig". Då kände man sig dum, även om både en själv och omgivningen hade börjat reagera på det kraftiga hostandet och ögonen som ständigt var röda och irriterade. Nu har förkylningen, peppar peppar, iaf tillfälligt lugnat sig, men ögonen har jag fortsatt problem med. Kan knappt öppna dom på morgnarna för att de är så torra och under dagarna får jag ta fuktgivande ögondroppar stup i kvarten för att kunna jobba öht (och inte blir de bättre av att stor del av arbetstiden tillbringas framför datorn). Då de fortfarande är så pass dåliga så är jag rädd att skada dom ännu mer, men samtidigt så vågar jag inte gå till VC om jag skulle råka komma till samma läkare och han skulle konstatera att det bara är jag som gnäller. Men samtidigt, det är ju skönt att få saker som man oroat sig för och saker man haft ont av kollat, så att man slipper oroa sig övre det i alla fall!

  • Nellin

    Cindy: STORT GRATTIS! Vad härligt!

    Mumlan: Ja du det är ju svårt att svara på. Du kanske har producerat väldigt mycket hormon väldigt snabbt? Haha... För om du varit gravid innan din mens som du hade nyss så borde ju testen vara starkare, för då är du ju rätt långt gången. Vänta några dagar och testa igen vettja. Jag håller tummarna!

    Själv testade jag idag och det var fetingnegativt. Mensen har fortfarande inte kommit, men som jag skrivit flera gånger de senaste dagarn: den är på väg! 

  • livet med barn

    är det någon som gjort tårta någon gång?
    isf, vet någon vart man kan köpa socker pasta som man har på tårtan? tänkte göra en till sonens 2 års kalas i feb


    ~ William 13/2 -10~
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus