• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • JZ79
    Söndermarken skrev 2012-03-28 21:44:39 följande:
    Hej jag vill bara kika in och berätta att jag är kvar i kulisserna :)

    Fick veta idag att en av mina bästa vänner som fick barn i somras väntar smått igen. Jag vill vara glad för henne, men det känns faktiskt tungt. Speciellt eftersom att ingen av gångerna varit planerad
    Kramar till dig! Även om man blir glad för sin vän så känns det ju jävligt tungt när man själv går och väntar och längtar..*pepp* {#emotions_dlg.flower} Hur mår du annars? Kämpar på med vikt? Bestämt om ni ska pausa och vänta till efter bröllop? Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns rätt för er!

    Själv hade jag hoppats på att vara gravid på mitt bröllop, med stor mage å allt....men det har ju inte riktigt gått som planerat! Obestämd Det finns en liten chans fortfarande att jag är gravid på mitt bröllop, bim veckan innan Tungan ute Idag är det exakt en måndag tills jag blir fru Hjärta
  • Nellin

    Söndermarken: Jag har tänkt på dig. Hur är det med allt? Jag förstår vad du menar om din vän, jag har flera liknande situationen rullande här också. Vänner på smällen hit och dit. Kan inte jag också få en bebis i magen? Usch och fy... 

    Idag har varit en riktig bebislängtardag för mig. Jag har tänkt på det mer eller mindre precis hela tiden, hela dagen. Det känns hopplöst och omöjligt, som om det aldrig kommer att hända. Det är ju idiotiskt att ligga och tänka så, men just idag gör jag det. Det har gått över ett år och jag trodde verkligen att jag skulle få ha rund mage vid det här laget. Nu väntar jag på den där förbannade mensen igen, för att vi ska kunna sätta igång. Är på dag 32 i morgon och ännu lyser den med sin frånvaro. Tuttarna har dock ökat en hel BH-storlek, haha! Sambon klagar inte. :)

    Jag sitter ofta och undrar hur det känns... att ha en bebis i magen som rör sig och sparkar runt. Jag försöker föreställa mig när jag tittar på andras magar, och jag längtar så himla mycket. Vilken speciell känsla det måste vara! Värdefullt! 

  • Hoppas 2012

    JZ Gud vad avis jag är!! Lever fortfarande på det underbara bröllopet vi hade i september, du kommer NJUTA som aldrig förr! Stort grattis!!

  • Söndermarken

    Åh tjejer så söta ni är,  jo då 4 kilo har jag gått ner, så det känns bra, skall fortsätta på den vägen .
    Jag känner att detta med bröllopet skall få sin plats och det är rätt tufft för ekonomin att gifta sig har jag märkt *harkel* plus att vi håller på med vårat hus hela tiden, skall vi då ha barn mitt uppe i detta så blir det jobbigt, så vi kommer nog att pausa, jag säger nog för att jag vill det men jag märker att för mannen var det inte alls ett lika lätt beslut för honom.

    JZ: så underbart fantastikst, finnd u på BT??

    Nellin tack snälla , ja visst är det svårt att föreställa sig hur det kommer kännas? Så overkligt :)

    Hoppas: blir vi kvar här länge så får vi väl se till att få ihop en träff till slut.


    www.hallegårde.se
  • Hoppas 2012
    Söndermarken skrev 2012-03-29 10:55:28 följande:

    Hoppas: blir vi kvar här länge så får vi väl se till att få ihop en träff till slut.
    Låter trevligt!
  • JZ79
    Hoppas 2012 skrev 2012-03-28 22:59:03 följande:
    JZ Gud vad avis jag är!! Lever fortfarande på det underbara bröllopet vi hade i september, du kommer NJUTA som aldrig förr! Stort grattis!!
    Tack =) Det ska bli så underbart och det känns väldigt pirrigt nu när det snart är dags!! Glad
    Söndermarken skrev 2012-03-29 10:55:28 följande:
    Åh tjejer så söta ni är,  jo då 4 kilo har jag gått ner, så det känns bra, skall fortsätta på den vägen .
    Jag känner att detta med bröllopet skall få sin plats och det är rätt tufft för ekonomin att gifta sig har jag märkt *harkel* plus att vi håller på med vårat hus hela tiden, skall vi då ha barn mitt uppe i detta så blir det jobbigt, så vi kommer nog att pausa, jag säger nog för att jag vill det men jag märker att för mannen var det inte alls ett lika lätt beslut för honom.

    JZ: så underbart fantastikst, finnd u på BT??

    Nellin tack snälla , ja visst är det svårt att föreställa sig hur det kommer kännas? Så overkligt :)

    Hoppas: blir vi kvar här länge så får vi väl se till att få ihop en träff till slut.
    Va duktig du är som gått ner 4 kg!! *klappar händerna* Kämpa på vännen så når du ditt mål och du kommer vara så nöjd med dig själv att du klarar det!
    Jo bröllop är INTE billigt *puuuh* Vi sparar och sparar å försöker stoppa undan allt som bara går att undvara, men det är inte lätt! Å med alla dessa utgifter ska vi även flytta 5 dagar efter bröllopet, haha! Å varken flytt eller bröllop är gratis. Kan bara skratta åt eländet, för annars får jag bara panik å börjar gråta Flört Idag fick vi deklarationen och vi får en hel del tillbaka å det satt som en smäck nu när vi har massa utgifter Skrattande Så nu verkar allt gå ihop trots allt =)
    Jag finns på BT, men aldrig där. Jag registrerade mig, men sen har jag nog inte loggat in....hänger här istället Solig
    Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns bra för er båda, paus eller inte...Hur länge har ni försökt nu?
    Kram!
  • Rebster
    Nellin skrev 2012-03-28 22:53:35 följande:
    Söndermarken: Jag har tänkt på dig. Hur är det med allt? Jag förstår vad du menar om din vän, jag har flera liknande situationen rullande här också. Vänner på smällen hit och dit. Kan inte jag också få en bebis i magen? Usch och fy... 

    Idag har varit en riktig bebislängtardag för mig. Jag har tänkt på det mer eller mindre precis hela tiden, hela dagen. Det känns hopplöst och omöjligt, som om det aldrig kommer att hända. Det är ju idiotiskt att ligga och tänka så, men just idag gör jag det. Det har gått över ett år och jag trodde verkligen att jag skulle få ha rund mage vid det här laget. Nu väntar jag på den där förbannade mensen igen, för att vi ska kunna sätta igång. Är på dag 32 i morgon och ännu lyser den med sin frånvaro. Tuttarna har dock ökat en hel BH-storlek, haha! Sambon klagar inte. :)

    Jag sitter ofta och undrar hur det känns... att ha en bebis i magen som rör sig och sparkar runt. Jag försöker föreställa mig när jag tittar på andras magar, och jag längtar så himla mycket. Vilken speciell känsla det måste vara! Värdefullt! 
    Åh, tänker på precis samma sak. Fick nästan lite tårar i ögonen...Sen jag var tonåring har jag tänkt på det här med graviditet men aldrig trodde jag att jag skulle sitta här då, och kämpa för ett plus...
  • Nellin

    Rebster: Nej det blir lite overkligt emellanåt. Den senaste veckan har jag däremot fått en himla massa mer jobb så min kalender kommer vara smäckad från och med nu. Det borde hjälpa att hålla tankarna på andra håll. Man blir ju smått psykotisk av att gå omkring i denna längtansbubbla och jag tycker det tär alldeles för mycket.

    Att det ska vara så himla svårt att baka en liten bebis! 

  • Hoppas 2012
    Rebster skrev 2012-03-29 21:52:37 följande:
    Åh, tänker på precis samma sak. Fick nästan lite tårar i ögonen...Sen jag var tonåring har jag tänkt på det här med graviditet men aldrig trodde jag att jag skulle sitta här då, och kämpa för ett plus...
    Nä då trodde man att det var lätt att bli gravid, man blev ju varnad så mycket för oskyddat sex :)
    Och nu sitter man här med MASSA oskyddat och nada :)
    JZ79 skrev 2012-03-29 21:22:01 följande:
    Tack =) Det ska bli så underbart och det känns väldigt pirrigt nu när det snart är dags!! Glad
    Om det känns pirrigt nu, vänta å till dagen ni gifter er hihi, åh det är så galet romantiskt, fint, underbart ja ALLT! Alla sa till mig innan "njut, det kommer gå snabbt över" 
    Mmm visst tänkte jag, en heldag är ju lång tid....gahhh njut varje sekund för dagen kommer försvinna snabbt som tåget =)

    Åh nu blev jag jätte blödig...måste gå o kolla på våra bröllopsfoto :)
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus