• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • mamma0702
    Adnil76 skrev 2012-04-15 12:22:24 följande:
    mamma0702 - vi har försökt sen juli 2011. Första barnet blev till på första försöket, så detta var vi verkligen inte beredda på...
    nej det måste ju helt klart kännas konstigt..för oss tog det 7 månader med första så jag var beredd på att det kanske tar 1 år men ändå så går ju tankarna ibland och ibland så har jag den där känslan att snart är det vår tur :) beror ju säkert på vilket humör man är på just för tillfället :)
    Oliver 20070210
  • Kravmärkt

    Hej tjejer! Hur har det gått för er som varit med i tråden ett tag? Lämnade ju er i januari då jag fått ett plus men var i dagarna tvungen att avbryta graviditeten efter man upptäckt att barnet var svårt sjuk när ul gjordes i v 13. Det var hemskt men jag har förlikat mig med tanken och nu när avslaget börjar ta slut (jag födde sonen för drygt två veckor sedan) så är jag så sugen på att försöka igen. Det känns konstigt men jag tror det är ett sätt gör mig att gå vidare och fokusera på något annat.

    Såg att det nyligen kommit ett plus - grattis till det!


    Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
  • Vårväntanochlängtan
    Kravmärkt skrev 2012-04-15 14:17:22 följande:
    Hej tjejer! Hur har det gått för er som varit med i tråden ett tag? Lämnade ju er i januari då jag fått ett plus men var i dagarna tvungen att avbryta graviditeten efter man upptäckt att barnet var svårt sjuk när ul gjordes i v 13. Det var hemskt men jag har förlikat mig med tanken och nu när avslaget börjar ta slut (jag födde sonen för drygt två veckor sedan) så är jag så sugen på att försöka igen. Det känns konstigt men jag tror det är ett sätt gör mig att gå vidare och fokusera på något annat.

    Såg att det nyligen kommit ett plus - grattis till det!
    Usch ibland finns det ingen rättvisa, hemskt att ni har behövt gå igenom en sån sak{#emotions_dlg.flower} Håller tummarna stenhårt på att det snart ska bli er tur igen.

    För mig går det inget vidare tyvärr, försök nr 9 är vi inne på nu. Har börjat med BDG denna månaden så hoppas på resultat 
  • Ciccie86

    Jag beklagar kravmärkt :( Usch vad jobbigt det måste ha varit! Tänker på dig! Hoppas att du och sambon tar hand om varandra och att ni snart lyckas igen! Kram kram

  • kanske 4a
    Kravmärkt skrev 2012-04-15 14:17:22 följande:
    Hej tjejer! Hur har det gått för er som varit med i tråden ett tag? Lämnade ju er i januari då jag fått ett plus men var i dagarna tvungen att avbryta graviditeten efter man upptäckt att barnet var svårt sjuk när ul gjordes i v 13. Det var hemskt men jag har förlikat mig med tanken och nu när avslaget börjar ta slut (jag födde sonen för drygt två veckor sedan) så är jag så sugen på att försöka igen. Det känns konstigt men jag tror det är ett sätt gör mig att gå vidare och fokusera på något annat.

    Såg att det nyligen kommit ett plus - grattis till det!
    Det var tråkigt att höra, beklagar verkligen Hjärta

    Här går det inge vidare heller, försök nio, blanka test och BIM på tisdag. Ska beställa BDG till nästa cykel.   
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • 72dagar

    Kravmärkt, ofattbart tungt. Skönt att du inte tappat hoppet.

    Miiis hoppas på kort kö då!

    Ciccie86. Håller med, blir så avundsjuk på alla magar, jag vill också! Galet lång väntan. Håller tummarna att det tar sig för dig och oss alla!

    Vet inte hur man ska räkna. Födde sonen aug 10. Har i princip försökt sen dess men ammade i åtta månader så då är ju chansen mkt liten. Gick till doktorn när 13 månader gått sen förlossningen och jag inte fått mens ännu. Sen dess har det varit provera, pergo, vänta 6 v, provera, osv.. Så rätt länge iaf!

    Väntar på bdg leveransen och håller humöret uppe.


    # Vide 20100825 #
  • Kravmärkt

    Tråkigt att det ska vara så svårt Hoppas att vårvädret gör sitt så kroppen vaknar till liv hos alla. Jag körde med bisolvon nu sist och det funkade ju (säkert placebo men ändå!) så det ska jag köra. Men först ska mensen komma så man får någon koll!

    Vilket väder vi haft idag! Skitvarmt med töande snö så vi var ute och gjorde snögubbar idag med öppna jackor. Härligt att vi går mot varmare tider.

    Vad är det egentligen bdg gör?


    Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
  • kanske 4a
    72dagar skrev 2012-04-15 19:23:17 följande:
    Kanske 4a, vad betyder dina x du har under kommentarerna? Känner inte till orden.

    Det är en förkortning för den medicinska termen extrauterin graviditet- vilket betyder utanför livmodern, alltså utomkvedshavandeskap.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Kravmärkt

    Tack för era ord förresten. Det är med blandade känslor jag ser att en del är kvar dock

    Har ni någon bimlista? Någon som närmar sig bim?


    Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus