• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • kanske 4a
    Kravmärkt skrev 2012-04-16 11:37:19 följande:
    Tack för alla ord, de värmer Det är så klart varit hemskt och jag har väl inte riktigt återhämtat mig helt (kanske man aldrig gör?) och återupplever minutrarna under ul där BM konstaterar att något är allvarligt fel. Jag har ingen koll på BIM än men jag tycker det är kul att ha koll på er andras så man har någon att peppa. Ska vi Skapa en separat tråd för BIM eller ska vi skriva här?
    Vi kan väl börja med att lägga den här, tycker jag är bäst  iaf :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Solrosen 83
    barreliten skrev 2012-04-16 13:31:33 följande:
    Jag håller på att bli galen! Väntar, väntar och väntar....

    Nu har det gått en vecka sedan mensen skulle ha kommit, men den är som bortblåst och inte blir det nått plus på stickan heller......
    Precis samma här. Är på dag 38 nu och inga tecken på varken mens eller plus än så länge. Suck!!!
  • Kravmärkt
    cindy03 skrev 2012-04-16 12:58:07 följande:
    Här kom första mensen efter missfallet......:(

    Räknar man denna mens som innan plusset? 

    kanske 4a skrev 2012-04-16 16:03:09 följande:
    Och där blev det dag 1



    Tråkigt
    Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
  • Kravmärkt

    Ang bimlista så kan väl ni som vet skriva in era?

    Typ

    Datum - namn


    Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
  • mamma0702
    kanske 4a skrev 2012-04-16 16:03:09 följande:
    Och där blev det dag 1 Gråter
    ja fy va trist det är :( Men vi ger inte upp!
    Oliver 20070210
  • kanske 4a
    mamma0702 skrev 2012-04-16 18:00:01 följande:
    ja fy va trist det är :( Men vi ger inte upp!
    Nej, fast det är svårt att se hur jag ska orka en gång till just nu. Men jag vet ju att det känns bättre om några dagar. Har aldrig haft svårt att bli gravid med de andra barnen, så jag börjar ju undra vad som är fel. Kanske kvarvarande äggledare är helt kass :(
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Rebster
    JZ79 skrev 2012-04-16 11:33:58 följande:
    Rebster: är det så långa köer till Sahlgrenska å Ivf där?? :/
    Vi är på försök 10 nu å bor i Trollhättan å då är det Gbg som gäller om Ivf blir aktuellt...Planen är att ringa kk i juli då det gått exakt ett år...Förhoppningsvis slipper vi börja utredning. Vin om 5 dagar, känner ingenting..
    Nej, jag såg nu att min inlägg kan missuppfattas. Jag menade att man först ska ha försökt ett år, sedan vänta på utredning i tre-fyra månader, sedan få en utredning och sen påbörja behandling. De sätter en ju gärna på pergokurer ett tag, som de har gjort med min bekanta. Jag tänkte att hela processen, från början när man sätter igång själv till att man faktiskt påbörjar en IVF-behandling säkert tar ca: två år.
  • JZ79
    Rebster skrev 2012-04-16 19:21:27 följande:aha..
    Nej, jag såg nu att min inlägg kan missuppfattas. Jag menade att man först ska ha försökt ett år, sedan vänta på utredning i tre-fyra månader, sedan få en utredning och sen påbörja behandling. De sätter en ju gärna på pergokurer ett tag, som de har gjort med min bekanta. Jag tänkte att hela processen, från början när man sätter igång själv till att man faktiskt påbörjar en IVF-behandling säkert tar ca: två år.
    aha, tänkte det var sjukt långa köer till just SU, men å andra sidan så går det väl på vårdgarantin? men det lär ju ta sin lilla tid med utredning å sen vet man ju inte vad de kommer fram till..vart "felet" sitter om det ens är nått fel?
    Pergo känns som nått för de som inte har äl? eller oregelbunden cykel? Jag är rätt punktlig på båda så hoppas inte de försöker med nått sånt på mig, det lilla jag vet om pergo känns inte som det är nått som jag behöver..
    Jaja, får ligga i å försöka själva ett tag till...vem vet.."plötsligt så händer det..."  Minns inte nu, men är det första barnet för er?

    Bim om 5 dagar, tiden gå långsamt...
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus