• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • JZ79
    barbarmama, låter verkligen som du har fullt upp!!! Kul med nytt jobb, lägenhet och bil mm..men förstår du känner dig förvirrad Glad Glöm inte varva ner och ta hand om dig själv ibland också bara..
    Hoppas du får ett fint plus i födelsedagspresent! {#emotions_dlg.flower}
  • mammave
    JZ79 skrev 2012-06-05 21:31:19 följande:
    Sobril och liknande ska man absolut inte äta om man är gravid enligt min läkare..jag har det v.b mot ångest och han vet vi försöker få barn och han har sagt att jag inte får ta den när jag fått plus.
    Hinner du träffa någon för samtal kring din flygrädsla innan du ska resa? kanske kurator/psykolog el liknande kan hjälpa dig att hantera den?
    kram!
    Vad bra, då vet jag det. Men sa han inte att du skulle låta bli dem typ mellan äl och mens oxå då? Då får jag helt enkelt (inte så enkelt dock) vara livrädd (och hoppas på att det inte kan skada ett ev foster). Man blir ju helnojjig, och ännu mer nu efter mf.
    Tror inte det hjälper med ett samtal dock och troligtvis hinner jag ändå inte träffa någon, vi åker om 1,5 vecka.
  • Nellin
    mammave skrev 2012-06-05 20:56:01 följande:
    Tack för svar. Jag får ringa BM.

    Testade positivt på ÄL i morse och har fått två brunaktiga äl-flytningar (de två sista, de tidigare var genomskinliga som de skulle). Någon som fått så? Eller vet varför de kan vara bruna?
    Man kan få så ibland vid ÄL. Inget konstigt! Kör på som vanligt bara. :)
  • Nellin

    Enligt min app så börjar min fertila period idag och jag bör få ÄL runt den 11:e. HOPPAS HOPPAS HOPPAS!
    Igår och i förrgår var mina ÄL-test helt blanka, så jag fortsätter testa och önskar mig verkligen en ökning snart och ett positivt om några dagar.

    Ha en bra nationaldag allihop! 

  • JZ79
    mammave skrev 2012-06-05 22:58:01 följande:
    Vad bra, då vet jag det. Men sa han inte att du skulle låta bli dem typ mellan äl och mens oxå då? Då får jag helt enkelt (inte så enkelt dock) vara livrädd (och hoppas på att det inte kan skada ett ev foster). Man blir ju helnojjig, och ännu mer nu efter mf.
    Tror inte det hjälper med ett samtal dock och troligtvis hinner jag ändå inte träffa någon, vi åker om 1,5 vecka.
    min läkare säger jag kan äta mina mediciner fram till den dagen jag får plus. Därefter måste jag sluta med vissa av dom bla Sobril och värkmedicin jag har mot reumatismen...men som sagt, lev som vanligt innan plus är hans rekommendation. Jag tror att eftersom Sobril kan vara beroendeframkallande så kanske det finns risk för att bebis får abstinens efter födsel och det är därför man inte ska äta sådana mediciner under graviditet? Kan tänka mig att det är så, men inte säker...
    Vart är du i din cykel när ni reser?? före eller efter bim? Om det är före, ta medicin eller drick några drinkar...funkar ju om man ska leva som vanligt.
    Vart ska ni åka?
  • mammave
    JZ79 skrev 2012-06-06 14:33:50 följande:
    min läkare säger jag kan äta mina mediciner fram till den dagen jag får plus. Därefter måste jag sluta med vissa av dom bla Sobril och värkmedicin jag har mot reumatismen...men som sagt, lev som vanligt innan plus är hans rekommendation. Jag tror att eftersom Sobril kan vara beroendeframkallande så kanske det finns risk för att bebis får abstinens efter födsel och det är därför man inte ska äta sådana mediciner under graviditet? Kan tänka mig att det är så, men inte säker...
    Vart är du i din cykel när ni reser?? före eller efter bim? Om det är före, ta medicin eller drick några drinkar...funkar ju om man ska leva som vanligt.
    Vart ska ni åka?
    Ja, jag fråga BM här på forumet och hon sa att jag kunde ta sobril. Jag kommer åka hem runt BIM (har svårt att veta nu efter mf hur lång min cykel kommer vara men räknar nog att BIM är 14 dar efter ÄL som jag tror var igår). Vi ska till Irland med jobbet :)
  • kanske 4a

    Åhh tejer jag är alldeles skakig och pirrig! Tog ett test i morse innan jag drog iväg till jobbet och tyckte jag kunde ana en skugga. Men det har jag ju gjort så många gånger så jag försökte att inte bry mig så mycket om det. Tittade på testet sen när jag kom hem och det syns något! Jag vet att jag inte ska lita på test efter tiden, men ändå. Nu vill jag att det ska bli i morgon så jag får testa igen Glad


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Pastell
    kanske 4a skrev 2012-06-06 16:32:08 följande:
    Åhh tejer jag är alldeles skakig och pirrig! Tog ett test i morse innan jag drog iväg till jobbet och tyckte jag kunde ana en skugga. Men det har jag ju gjort så många gånger så jag försökte att inte bry mig så mycket om det. Tittade på testet sen när jag kom hem och det syns något! Jag vet att jag inte ska lita på test efter tiden, men ändå. Nu vill jag att det ska bli i morgon så jag får testa igen Glad
    Håller tummarna Glad
  • Aaster
    kanske 4a skrev 2012-06-06 16:32:08 följande:
    Åhh tejer jag är alldeles skakig och pirrig! Tog ett test i morse innan jag drog iväg till jobbet och tyckte jag kunde ana en skugga. Men det har jag ju gjort så många gånger så jag försökte att inte bry mig så mycket om det. Tittade på testet sen när jag kom hem och det syns något! Jag vet att jag inte ska lita på test efter tiden, men ändå. Nu vill jag att det ska bli i morgon så jag får testa igen



    Guuuu så spännande!!! Hoppas !
  • kanske 4a
    Pastell skrev 2012-06-06 16:37:49 följande:
    Håller tummarna Glad
    Tack det behövs! Är så rädd för att bli besviken igen, att det bara är en skugga och inget annat.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus