• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • mammave

    Barbamama: jag ser en liten skugga. Jag skulle nog inte kunna hålla mig, utan göra ett nytt idag nu på morgonen. Morgonurin ska ju vara bättre :)

  • kanske 4a
    Hoppas 2012 skrev 2012-06-07 23:12:30 följande:
    Kanske
    Bra, de som mäter 10 ger ju mindre utslag på färg så testa ett som möter högre imorgon :)

    Tog testlagret och såg ett svagt streck inom tiden. Det är tydligare än igår så jag tog ett digitalt men det stirrade hånfullt inte gravid åt mig Gråter
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Nellin
    Två döttrar och en son skrev 2012-06-07 22:23:23 följande:
    Jaha!
    Då är jag med...
    Fattade det som att ni gjort 15 försök, dvs haft 15 ägglossningar.

    Men det har du antagligen inte haft alltså alls på de 11 månaderna? 
    Jamen isåfall så har ni ju bara försökt ett par ynka ggr. 
    Då har ni ju stor chans nu!

    Hur långa cykler hade du förut då?
    Vi HAR försökt 15 gånger. Av alla dessa 15 så är det dock oklart om jag fått ägglossning varje gång, eller hur sällan de kommit. Så jag skulle nog inte säga att vi försökt några "ynka gånger", det vore ju jättekonstigt.

    Sedan jag slutade med p-pillren har jag haft ungefär 33-35 dagars cykler, men nån gång ibland har de blivit längre, upp mot 55 dagar. Men det är bara någon enstaka gång. De senaste två månaderna med RR och BDG så har jag haft 28 dagar. Har dock inte testat med ÄL-test så vet ej om jag fått ÄL, men jag antar det eftersom cykeln blivit så normallång och regelbunden.Testar dock denna månad och hoppas på stegring.
  • Nellin
    kanske 4a skrev 2012-06-08 08:32:44 följande:
    Tog testlagret och såg ett svagt streck inom tiden. Det är tydligare än igår så jag tog ett digitalt men det stirrade hånfullt inte gravid åt mig Gråter
    De digitala känner inte av så tidigt som du testar. De är inte alls lika känsliga som de andra testen du använt. Lugn och fin nu raring!
  • kanske 4a
    Nellin skrev 2012-06-08 09:12:11 följande:
    De digitala känner inte av så tidigt som du testar. De är inte alls lika känsliga som de andra testen du använt. Lugn och fin nu raring!
    Tack vännen! jag har lite panik här Glad
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Två döttrar och en son
    Nellin skrev 2012-06-08 09:11:33 följande:
    Vi HAR försökt 15 gånger. Av alla dessa 15 så är det dock oklart om jag fått ägglossning varje gång, eller hur sällan de kommit. Så jag skulle nog inte säga att vi försökt några "ynka gånger", det vore ju jättekonstigt.

    Sedan jag slutade med p-pillren har jag haft ungefär 33-35 dagars cykler, men nån gång ibland har de blivit längre, upp mot 55 dagar. Men det är bara någon enstaka gång. De senaste två månaderna med RR och BDG så har jag haft 28 dagar. Har dock inte testat med ÄL-test så vet ej om jag fått ÄL, men jag antar det eftersom cykeln blivit så normallång och regelbunden.Testar dock denna månad och hoppas på stegring.

    15 cykler alltså; mens till mens?
    Menade inte att förminska er väntan!
    Menade att om man inte haft ÄL så har man ju heller inte haft någon chans att bli gravid... 
    Jag räknar nämligen varje ÄL som ett försök. Utan ÄL = inget försök.
    Men har man en cykel på 35 dgr eller mindre så har man troligen haft ÄL. Längre cykler är mer osäkert och vid 55 dgr har troligen ingen ÄL skett.
    Men då har ni alltså försökt i tid mer än 15 månader?

    Hoppas verkligen att det är ER tur NU!!!!    
  • Två döttrar och en son

    Jag tycker forf man ser nåt på understa bilden...
    ÄL+11?
    Hoppas du är gravid och förblir det!  

  • kanske 4a
    Två döttrar och en son skrev 2012-06-08 09:34:04 följande:
    Jag tycker forf man ser nåt på understa bilden...
    ÄL+11?
    Hoppas du är gravid och förblir det!  

    Tack, jag tror faktiskt att jag är det. Hoppas bara det sitter rätt och vill stanna hos oss.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Kravmärkt

    [quote=65265717][quote-nick]kanske 4a skrev 2012-06-08 08:33:12 följande:[/quote-nick][/quote]Åh ett teststreck ser jag minsann!!!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus