• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Pastell

    72dagar: vi har "bara" försökt 10 mån men efter min pco uppdagades så skickade de oss på utredning direkt istället för vänta ett år.  Vi väntar fortfarande på svar på vissa prover vi tagit, och lär inte få tid hos läkaren nu i sommar för han ska väll ha semester han också. Och då kommer de ju inte skriva ut pergo förmodligen utan läkarbesök

  • Pastell

    De ville inte skriva ut pergo här förrens alla prover kommit tillbaka sa dom. Det är väll vettigt iofs då de väntar på mannens spermaprov. Men han har ju gjort mig gravid tidigare en gång så tror inte han har nått större fel.

  • Stora My

    Pastell: Håller tummarna det kan gå utan pergo nu i sommar, annars blir det nog med hjälp av de extra hormonerna i höst. =)

  • Pastell
    Stora My skrev 2012-06-19 15:29:28 följande:
    Pastell: Håller tummarna det kan gå utan pergo nu i sommar, annars blir det nog med hjälp av de extra hormonerna i höst. =)
    Jo får hoppas,man blir ju tyvärr lätt negativ när man alltid får mens tillslut och aldrig känner av nån äl. Har blivit gravid helt oplanerat en gång för några år sedan så det kan ju gå,får hoppas det blir nått liknande i sommar. Solig
  • Nellin
    Pastell skrev 2012-06-19 14:47:28 följande:
    Usch vilken deppdag det blev, suttit och läst lite om pco och det känns som det nästan är omöjligt att bli gravid utan hjälp enligt överallt jag läser. Känns ju helt meningslöst att försöka som sjutton om man ändå inte kan bli gravid utan hjälp. Men jag har regelbunden mens ju, och äl då och då, visst borde jag kunna ha lika stor chans att bli gravid som alla andra vid mina få äl? För jag lär ju knappast få några pergotime förrens tidigast augusti eller nått.
    Men har du PCO eller PCO-S? Visst kan du bli gravid på egen hand! Om du får ägglossning så har du ju lika stor chans som alla andra som får ägglossning. Däremot kanske du inte får det lika ofta som alla andra, så därför har du ju liksom färre försök på dig, eller hur man nu ska säga. Men du kan själv om du prickar rätt de månader som du faktiskt får ÄL. Jag har ju också PCO och har fått igång min ägglossning med hjälp av rosenrot och bidrottninggelé. 

    Jag har ju iofs inte sätt om jag blivit gravid ännu, men jag har i alla fall fått ÄL så då borde jag kunna bli gravid. Om det inte tagit sig nu så kan det ju bero på att vi helt enkelt inte tajmat, att det blev nåt fel så att kroppen stöter ut det, att det inte har fäst ordentligt, att mannens spermier är dåliga osv... Så visst kan du så länge du får ÄL!
  • Nellin
    Hoppas 2012 skrev 2012-06-19 17:26:42 följande:
    Hej tjejer hur har ni det?
    Hej! ÄL+7 här. Molvärk, extrem trötthet, börjar få ont i tuttarna och har fått ökade flytningar. Så jag hoppas verkligen att detta inte bara har att göra med att jag fått igång min ÄL denna månad, utan att det faktiskt tagit sig! :)

    Hur mår du? Hur går det med allt?
    Berätta! 
  • Pastell

    Nellin: Har pco bara vad jag vet, än så länge. Men tror de tog andra hormonprover nu senast som jag inte fått svar på, kanske de kollade om jag har pco-s där. Vet bara att jag har äl ibland...så ok, då är det nog inte helt kört då Gud så negativ man är ibland....

    håller tummarna för dig,bara en vecka kvar nu ju

  • Hoppas 2012

    Nellin
    Symptomen låter ju bra :) som jag känner innan mens så för mig var det ett gott tecken :)
    Jodå, galet att vara gravid och jag är så lycklig. Det jobbiga är att vid plus la jag bort cigg och den abstinensen är oförklarlig.
    Det är inte dåligt att jag slutade utan att man mår dåligt...

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus