• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Kravmärkt

    Så sorgligt vårväntan Du är hemskt välkommen hit igen för att stöta och blöta. Förhoppningsvis så får vi alla ett plus igen (och för första gången) snart. Kram!

  • Vårväntanochlängtan

    Tack ni fina tjejer{#emotions_dlg.flower} Tycker det är så otroligt tråkigt att så många av oss i denna tråden inte lyckats gå hela vägen heller även om vi haft turen att bli gravida. Varför ska det vara så orättvist ibland??

  • Rebster

    Jag har BIM imorgon och jag har fortfarande inte fått spottings. Det brukar jag få två dagar innan och jag har inte haft skymten av PMS heller. Testade negativt igår på BIM-2 så är inte gravid. Mycket konstigt detta, brukar ALDRIG ha sen mens. Enda gången jag har haft sen mens var när jag hade förskjuten ÄL men då visste jag att mensen blev en vecka sen. Jag har ju inte alls varit stressad så jag förstår ingenting...

  • BaPumba

    Vårväntan: Usch så trist med missfallet! Jag fick oxå missfall i samband med syrrans student förra året, var runt v. 11 men fostret runt v 5-6. Håller med om att det känns sorgligt att flera i tråden kommer tillbaka efter missfall, det känns så orättvist att först behöva försöka jättelänge och sen inte komma hela vägen! En liten ljusstrimma i det hela är att man iallafall har lyckats bli gravid en gång så man vet att det inte är omöjligt, det har gjort att jag har kännt mig mycket lugnare.

    Skönt att kroppen tog hand om det själv, då är du nog snart på banan igen. Inelg i denna tråden fick oxå missfall för ett tag sen och blev sen gravid på första försöket efter, så ibland går det fort!

  • mammave
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-06-29 22:02:45 följande:
    Skönt att höra att du också är på banan igen{#emotions_dlg.flower}jag säger detsamma till dig, hoppas att ni snart plussar igen. Hur beter sig din kropp nu efter MA:t? Kram
    Nja, kroppen har krånglat lite, men jag verkar iaf ha äl så det är bra. Men har haft lite mellanblödningar, vilket jag aldrig haft förut och det tog ett litet tag innan jag fick första mensen efter ma. Men jag är glad att äl verkar funka nu, trots lite konstiga flytningar/blödningar. Hade du fått första mensen än?

    Rebster: kanske ett plus på G, hoppas :)

    Ja, det verkar vara ganska vanligt med mf/ma tyvärr :( Men de flesta får ju barn sen iaf vilket är väldigt positivt :) (även om vägen dit är lite längre för en del)
  • Vårväntanochlängtan

    Men nu kämpar vi tillsammans igen! Snart så ska vi ha våra bebisar hos oss det bestämmer jag!


    mammave skrev 2012-06-30 13:40:12 följande:
    Nja, kroppen har krånglat lite, men jag verkar iaf ha äl så det är bra. Men har haft lite mellanblödningar, vilket jag aldrig haft förut och det tog ett litet tag innan jag fick första mensen efter ma. Men jag är glad att äl verkar funka nu, trots lite konstiga flytningar/blödningar. Hade du fått första mensen än?
     Jag har inte fått mens ännu efter MA så det blir att invänta om den kommer som vanligt eller om den ställt om sig i och med graviditeten. I vanliga fall brukar den komma runt den 10:e i månaden. Skönt att ha ÄL iaf sen så hoppas jag att kroppen snart återställer sig för dig så du slipper mellanblödningar{#emotions_dlg.flower}
    BaPumba skrev 2012-06-30 12:53:09 följande:
    Vårväntan: Usch så trist med missfallet! Jag fick oxå missfall i samband med syrrans student förra året, var runt v. 11 men fostret runt v 5-6. Håller med om att det känns sorgligt att flera i tråden kommer tillbaka efter missfall, det känns så orättvist att först behöva försöka jättelänge och sen inte komma hela vägen! En liten ljusstrimma i det hela är att man iallafall har lyckats bli gravid en gång så man vet att det inte är omöjligt, det har gjort att jag har kännt mig mycket lugnare.

    Skönt att kroppen tog hand om det själv, då är du nog snart på banan igen. Inelg i denna tråden fick oxå missfall för ett tag sen och blev sen gravid på första försöket efter, så ibland går det fort!
    Jag tycker också det finns en trygghet i att jag har blivit gravid en gång nu. Då använde jag visserligen BDG som boost. Denna gången försöker vi vanligt ett par månader och har det inte tagit sig då kommer jag återgå till att använda BDG. Åh vad jag hoppas att det kommer gå fort nu!{#emotions_dlg.flower}
  • Ciccie86

    Herregud.. Är på bröllopsmottagning hos svärmor.. Jag hör plötsligt hur en av svärmors vänner säger till min sambos lillasyster att hon måste ta det lugnt med sockret nu när hon är gravid!!? Jag hade ingen aning.. en det var inte meningen att jag skulle få reda på det idag, på festen inför alla. Hon vet om vår situation.. Ja bröt ihop totalt :( Började gråta, både lyckotårar och avundsjuka.. Usch, mår inte bra nu :(

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus