• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Kravmärkt
    JZ79 skrev 2012-07-01 14:45:35 följande:
    (...) Det är ju inte direkt så att jag har massor med lust precis pga värk å trötthet...men kan ju offra mig och "ta en för laget" nu när det väl gäller (...)



    Du är en riktig lagspelare du

    Have fun
  • Vårväntanochlängtan

    Låter som många har härliga planer framför sig{#emotions_dlg.flower} Njut säger jag bara, det ska jag försöka göra i sommar trots en 4 år gammal förlovning och noll bröllopsplanerFlört Åh vill också gifta mig! Hoppas det inte dröjer allt för många år till innan den drömmen blir sann. 
    Bebisplanerna ligger inte på hyllan men är lite mer dämpade här hemma, jag har ju ingen koll på hur kroppen kommer vara med ÄL & BIM nu och har heller ingen lust att stressa på det genom att testa en massa och sådär. 

  • Försöker
    Ciccie86 skrev 2012-07-01 09:50:20 följande:
    Kvällen gick helt ok, men det var mycket känslor inblandade.. Men jag är glad för hennes skull! :) Vet inte om min sambo förstår hur det kändes för mig :/
    Vi pratade mycket igår och har nu kommit fram till att vi ska lägga allt fokus på bröllop :) Som det ser ut nu så blir det bröllop i vår :)) Kran

    Åh, vad jag känner med dig... Förstår att det är jobbigt... Obestämd
     
    Var på stort släktkalas igår där en 45-årig släkting till sambon hade med sig sin nyfödda bebis. Hon har skaffat 2 barn alldeles nyss (hon har träffat nån ny) och man tycker det är så fruktansvärt orättvist! Har ju vetat om att hon skulle ha en till men var totalt oförberedd på att hon skulle komma med denna världens minsta lilla människa. Hon dök upp från ingenstans och stack fram knytet i mitt ansikte för att visa. Ett under att jag inte började böla på plats, såg hur sambon märkte min sammanbitna och chockade reaktion. Han var så söt och så liten och det bara sved så fruktansvärt i hjärtat...

    Men precis som de skrev, ska försöka lägga fokus på vårt bröllop om 1,5 mån. Och så letar vi hus för fullt, det är också bra distraktion...

    Har BIM på ons och ytterligare en nidblödning 7 dagar efter ÄL men har absolut inget hopp. Tänker inte ens göra gravtest denna gång.  

  • mammave

    Letade massor efter vår BIM-lista, vilken inte var lätt att hitta. Pga detta tog jag mig friheten att lägga in den i en egen tråd så hittar man den lätt. Jag döpte tråden: 


    BIM till tråden "Vi som försökt ett tag utan plus"

    Men det skulle vara bra om den kunde läggas till som länk i TS på ngt sätt, om det går???

  • Försöker
    mammave skrev 2012-07-01 16:17:30 följande:
    Letade massor efter vår BIM-lista, vilken inte var lätt att hitta. Pga detta tog jag mig friheten att lägga in den i en egen tråd så hittar man den lätt. Jag döpte tråden: 

    BIM till tråden "Vi som försökt ett tag utan plus"

    Men det skulle vara bra om den kunde läggas till som länk i TS på ngt sätt, om det går???


    Skicka ett PM till TS och be henne länka den. Annars missar hon nog inlägget.
  • mammave
    Försöker skrev 2012-07-01 16:25:26 följande:
    Skicka ett PM till TS och be henne länka den. Annars missar hon nog inlägget.
    Jag lyckades inte med det :(
  • mammave

    Förstår ingenting just nu. Trodde jag hade äl typ i torsdags/fredags eftersom äl-test visade positivt i torsdags morse och sen svagare på fredagen. Sen kollade jag inte på lördagen, men fick för mig att kolla idag då jag känt som träningsvärk i magen i två dar och idag var strecket starkare igen om man jämför med i fredags, men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket. Nu verkar träningsvärken ha försvunnit iaf, men varför är det starkare igen? Kan jag ha två äl? Attans att jag inte testade igår, men får testa imorgon igen och se vad som händer. Kanske Testet idag blev starkare och starkare ju längre jag väntade, jag kanske inte väntade tillräckligt länge i fredags? (jag kollade av inom 5 minuter iaf båda dagarna) Vad fundersam jag blir... Jag vill förstå min kropp!

  • Maramina
    mammave skrev 2012-07-01 19:23:58 följande:
    Förstår ingenting just nu. Trodde jag hade äl typ i torsdags/fredags eftersom äl-test visade positivt i torsdags morse och sen svagare på fredagen. Sen kollade jag inte på lördagen, men fick för mig att kolla idag då jag känt som träningsvärk i magen i två dar och idag var strecket starkare igen om man jämför med i fredags, men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket. Nu verkar träningsvärken ha försvunnit iaf, men varför är det starkare igen? Kan jag ha två äl? Attans att jag inte testade igår, men får testa imorgon igen och se vad som händer. Kanske Testet idag blev starkare och starkare ju längre jag väntade, jag kanske inte väntade tillräckligt länge i fredags? (jag kollade av inom 5 minuter iaf båda dagarna) Vad fundersam jag blir... Jag vill förstå min kropp!
    Att man får utslag på testerna visar att kroppen är klar för att lossa ett ägg. Det behöver dock inte betyda att den verkligen gör det. Tydligen så kan det vara så att om det inte fungerar vid första försöket så kan kroppen göra ett nytt försök någon dag senare.
  • mamma0702

    Har en molande värk , vet inte men skulle kunna vara vid äggstocken ? Hoppas att det är ett gott tecken :) återstår att se , bim på fredag :)

  • mammave
    Maramina skrev 2012-07-01 21:26:21 följande:
    Att man får utslag på testerna visar att kroppen är klar för att lossa ett ägg. Det behöver dock inte betyda att den verkligen gör det. Tydligen så kan det vara så att om det inte fungerar vid första försöket så kan kroppen göra ett nytt försök någon dag senare.
    Jaha, hade jag inte en aning om att det kunde bli så. Tack för infon :) Jag får testa imorgon igen och se vad det visar. Då kan det ju ha varit positivt igår när jag inte testade, hmmmm.......
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus