• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Bullen80

    Försöker: NEEEEJ VA TRÅKIGT!! Förstår att det känns frustrerande! Men du, nu deppar du några dagar, tar hand om dig själv, tränar, käkar godis, dricker lite vin eller vad du känner för att göra. Sen så tar vi nya tag! Det kommer alltid fler chanser och vi väntar bara på att den perfekta bebisen ska komma :)

    Jag fick ju mens i tisdags och var helt knäckt. Då kommer grannen och berättar att hon är gravid... Självklart jätteglad för deras skull men det är samtidigt så himla frustrerande! Varför lyckas inte vi?! Sen gråter jag en skvätt och tycker synd om mig själv ett tag för att sedan ladda om med lite jävlar-anamma!! ;)


    ÄL 16/7 BIM 30/7 försök 8
  • Maramina
    Bullen80 skrev 2012-07-06 06:49:00 följande:
    Försöker: NEEEEJ VA TRÅKIGT!! Förstår att det känns frustrerande! Men du, nu deppar du några dagar, tar hand om dig själv, tränar, käkar godis, dricker lite vin eller vad du känner för att göra. Sen så tar vi nya tag! Det kommer alltid fler chanser och vi väntar bara på att den perfekta bebisen ska komma :)

    Jag fick ju mens i tisdags och var helt knäckt. Då kommer grannen och berättar att hon är gravid... Självklart jätteglad för deras skull men det är samtidigt så himla frustrerande! Varför lyckas inte vi?! Sen gråter jag en skvätt och tycker synd om mig själv ett tag för att sedan ladda om med lite jävlar-anamma!! ;)
    Känner igen mig i den där bitterheten... För ett tag sedan kom min allra bästa kompis och berätta att hon var gravid. De hade lyckats på första försöket. Samtidigt som jag blev glad för deras skull, de är de mest underbara människorna på jorden så kunde jag inte låta bli att känna den där taggen i hjärtat på mig, varför får inte jag när vi försöker månad efter månad och de får plus med en gång. Lite åldersnoja som man har så blir man lite bitter också på att hon är yngre och så tänker man att bara för att man är så gammal så går det ingen bra för oss, medan hon som är så ung är väl själva fertiliteten själv. Och sen känner man sig som en usel människa som inte kan glädjas till 100 % med dom. Och än mer bitter blev jag när hon nu kommit in i vecka 12 utan en endaste sekund av illamående, eller andra symptom, annat än trötthet, medan en annan spydde som en gris från tidig graviditet ända till förlossningen. Och trots allt så är man ju ändå sååå glad för deras skull, men den där taggen... Hur blir man av med den?
  • Hoppas 2012
    JZ79 skrev 2012-07-05 23:16:16 följande:
    Hoppas, klart du ska hänga här med oss! {#emotions_dlg.flower} Säger som kravmärkt..känns ju som du plussade typ häromdagen Glad
    Haha tycker ni? Åh känns som en evighet för mig haha.
    Ska på UL/VUL om 1 vecka. Först då, om hjärtat slår, kan jag andas ut lite känner jag.
    Kravmärkt skrev 2012-07-06 01:25:18 följande:
    Jag mår bara fint Äl i nästa vecka och är just nu i Nice på semester. Så det enda som kan toppa det är väl ett plus
    Åh Nice....gud så härligt!!! Njut nu gumman och hoppas vi om ca 3 v kan säga made in Italy =)
    ♥ BF 23 februari 2013 ♥
  • Solrosen 83

    Är piggare idag och mår inte alls lika konstigt. Mensen verkar vara borta också. Håller tummarna att det var det sista som kom igår så att det är över för denna gången. Vågar inte riktigt tro på det än då denkommit tillbaka flera gånger redan.

  • Bullen80
    Maramina skrev 2012-07-06 07:39:00 följande:
    Känner igen mig i den där bitterheten... För ett tag sedan kom min allra bästa kompis och berätta att hon var gravid. De hade lyckats på första försöket. Samtidigt som jag blev glad för deras skull, de är de mest underbara människorna på jorden så kunde jag inte låta bli att känna den där taggen i hjärtat på mig, varför får inte jag när vi försöker månad efter månad och de får plus med en gång. Lite åldersnoja som man har så blir man lite bitter också på att hon är yngre och så tänker man att bara för att man är så gammal så går det ingen bra för oss, medan hon som är så ung är väl själva fertiliteten själv. Och sen känner man sig som en usel människa som inte kan glädjas till 100 % med dom. Och än mer bitter blev jag när hon nu kommit in i vecka 12 utan en endaste sekund av illamående, eller andra symptom, annat än trötthet, medan en annan spydde som en gris från tidig graviditet ända till förlossningen. Och trots allt så är man ju ändå sååå glad för deras skull, men den där taggen... Hur blir man av med den?
    Mmm man vill ju verkligen inte känna så :( Man är som sagt glad för andras skull men man blir ledsen för att det inte funkar för en själv! Som försöker göra allt rätt dessutom. Kanske är det som är grejen. Att man nojjar för mkt. Psyket kanske spelar större roll än vad man tror. Min sambo brukar säga till mig att "tänker du negativa tankar, så sker negativa saker också." Men jag vet inte. Vi får väl "slaaaapna aaaaav" så blir vi preggo snart hela bunten Flört Hur många gånger har man inte hört den...
    ÄL 16/7 BIM 30/7 försök 8
  • Bullen80
    Solrosen 83 skrev 2012-07-06 09:55:42 följande:
    Är piggare idag och mår inte alls lika konstigt. Mensen verkar vara borta också. Håller tummarna att det var det sista som kom igår så att det är över för denna gången. Vågar inte riktigt tro på det än då denkommit tillbaka flera gånger redan.
    Skönt att mensen verkar lämna dig i fred nu Skrattande Nu får den fasiken hålla sig bort!! Typ sådär 9-10 månader Skrattande MINST!
    ÄL 16/7 BIM 30/7 försök 8
  • Solrosen 83
    Bullen80 skrev 2012-07-06 11:17:35 följande:
    Skönt att mensen verkar lämna dig i fred nu Skrattande Nu får den fasiken hålla sig bort!! Typ sådär 9-10 månader Skrattande MINST!
    Håller helt med dig! Skrattande

    Tyvärr höll den sig bara borta knappt ett dygn denna gången med för nu var den tillbaka. Gråter 
  • Pastell

    Hääärligt då, hunden spydde på balkongen ner på grannarnas balkong! Försökte få in han men han kräktes för fort. Pinsamt alltså. Ska gå ner och ringa på och erbjuda mig torka upp det. Kul för dom med spya på balkongen!

    Hoppas ni får en fin helg tjejer! Själv ska jag jobba hela helgen

  • Kravmärkt
    Hoppas 2012 skrev 2012-07-06 08:53:15 följande:
    Haha tycker ni? Åh känns som en evighet för mig haha.

    Ska på UL/VUL om 1 vecka. Först då, om hjärtat slår, kan jag andas ut lite känner jag.Åh Nice....gud så härligt!!! Njut nu gumman och hoppas vi om ca 3 v kan säga made in Italy =)

    Eller made in France
  • JZ79
    Pastell, va sa grannen? Skrattande Blev lite full i skratt när jag läste...men förstår ju att det inte va så roligt för dig TystSolrosen, låter ju inte alls bra att din mens håller på sådär!? Hur va det nu...kontakt med gyn om detta??? Minnet sviker mig..Du ska ju inte behöva ha det så..

    Kravmärkt, gött att ha äl på semestern! Solig

    Här är det bara segt..jag är uttråkad å foten gör ont..Känns som om alla är upptagna med annat också å mannen trött efter massa jobb, så jag sitter här å tråkar..*gnäll*
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus