• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Kravmärkt
    Li15 skrev 2012-08-25 09:32:43 följande:
    Jag hoppar in här jag med. Har länge varit inne och läst i forumet men aldrig varit aktiv själv.

    Vi har haft oskyddat sex i 4 år men sen april har vi "försökt" bli gravida utan någon framgång :( Visste att det kan ta tid men jag har använd ägglossningstest så vet att vi prickar rätt och ändå så blir det inget.

    Ska ha mens idag men är helt säker på att det inte är nått, så den kommer nog när som helst. Ska tillbaka till gyn om 2 veckor för att se att saker och ting står rätt till (var där i april pga att mensen strula, och han ville ha tillbaka oss om vi inte blivit med barn efter semestern)

    Välkommen hit! Jobbigt att det verkar ta tid för er, vi är många som stångas här gör att bli gravida, vissa efter mf/ma och andra som inte fått ett enda plus på vägen. Men vi deppar ihop och kommer igen, utan det här gänget vete sjutton vad jag skulle gjort! Hoppas du ska trivas och att du får ditt plus väldigt väldigt snart!
  • Nellin
    Kravmärkt skrev 2012-08-25 10:12:07 följande:
    Åååh jag VET det är OMÖJLIGT att inte sväva iväg! Fan men tänk så här, sväva iväg, du måste få hoppas. Livet bjuder på toppar och dalar och vi klarar det eller hur? Det kommer vara skitjobbigt om mensen kommer och du kommer gråta och må skit. Men det gör väl inget? Tillåt dig hoppas bu, jag hoppas på dig. Som fan!

    Du har helt rätt!
  • BaPumba

    Håller helt med Kravmärkt! Hoppas på och ta smällen när den kommer, OM den kommer! Man måste få tillåta sig att fantisera, framförallt när kroppen och testerna spökar så.

    Nellin, kan du uppdatera om läget innan 1:e september?? Jag kommer va dödsnyfiken om jag inte får veta innan jag åker, och sen va bortrest en månad utan internettillgång och sen läsa ikapp hela tråden...!

  • kanske 4a
    Li15 skrev 2012-08-25 09:32:43 följande:
    Jag hoppar in här jag med. Har länge varit inne och läst i forumet men aldrig varit aktiv själv.
    Vi har haft oskyddat sex i 4 år men sen april har vi "försökt" bli gravida utan någon framgång :( Visste att det kan ta tid men jag har använd ägglossningstest så vet att vi prickar rätt och ändå så blir det inget.
    Ska ha mens idag men är helt säker på att det inte är nått, så den kommer nog när som helst. Ska tillbaka till gyn om 2 veckor för att se att saker och ting står rätt till (var där i april pga att mensen strula, och han ville ha tillbaka oss om vi inte blivit med barn efter semestern)

    Välkommen hit! Hoppas du får hjälp på gyn, jobbigt att det tagit så lång tid för er.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Nellin skrev 2012-08-25 01:18:32 följande:
    Flickor, jag ligger bredvid en tungt sovande man, men kan själv inte sova pga kraftigt illamående och lite huvudvärk. Då och då fladdrar tankarna iväg och jag finner mig själv i hoppets land. Jag skyller på alla symptom, det är dom som triggar mig till önskevärlden. Söndagen närmar sig och jag har fortfarande inte sett röken av spottings som alltid kommer en vecka innan mens. Efter några minuters svävande samlar jag mig dock och talar om för mig själv att sluta. Jag FÅR INTE hoppas för mycket! Får inte tro att där finns något, för jag FÅR INTE bli sådär knäckt. Det här är så himla svårt, hörrni. Kampen om ett liv.

    Förstår vad du menar. Jag gör så varje månad, trots negativa test som skrattar åt mig tänker jag att det kanske är fel på de, eller det är för tidigt osv. Trots att jag alltid får tidiga plus och vet att det är kört om jag inte ser ens en skugga innan äl +10. Hur mycket man än försöker intala sig själv att det inte är något så hoppas man ändå. Jag har molvärk, ömma bröst, trött och frusen. Men allt det är ju pms-symtom också. Testet lika blankt i morse  äl +11 så jag vet att det är kört. Men jag säger som kravmärkt, vi måste ju få hoppas och önska, man blir lika ledsen ändå när mensen kommer.

    kram!!  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Ella82
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-24 17:44:06 följande:
    Då låter du ju gravid.

    9 månader är 8 mån för länge men i realiteten är det (som vi alla vet) ju inom helt normal och vanlig tid.
    Hoppas du plussar!   

    Ja det är ju det... det värsta är att det är normalt. Jag tycker man borde få bestämma själv när och om man behöver hjälp. Inte låta sjukvården bestämma Tungan ute Jag menar om tex jag inte kan få barn alls... eller ja inte utan extra hormoner eller hjälp... då har man ju slösat bort över ett år innan man ens får hjälp. Jag tycker det är dåligt... för bara vi som varit med om det, vet hur påfrestande det är Psykiskt att hela tiden få ett neg test och varje månad tro att man är gravid...

    Hur går det för dig då två döttrar och en son ?
  • Ella82
    Solrosen 83 skrev 2012-08-24 17:58:35 följande:
    Idag fick vi sambons provsvar och de visade på helt normalt. Skönt att få besked att det "bara" verkar vara PCO som gör att vi inte får till det. 

    På sätt och vis skönt för er... att veta att det bara är pco:n som krånglar....

    Du kommer få ditt plus! :D En av mina vänner och henns kille hade försökt i många år! Olika behandlingar osv men inget fungerade... men när hon gav upp och struntade i vilket (hon orkade inte mer) Så blev hon gravid :)
    Dom väntar nu sin andra bebis :) Hon hade inga problem att bli gravid andra gången :) bebisen borde komma när som helst :) Tji fick den läkaren som sa att hon aldrig kommer kunna få barn! hihih

    Håller tummar och tår för din skull :)
  • Ella82
    mamma0702 skrev 2012-08-24 18:16:18 följande:
    Håller tummarna för dig Ella82 att du plussar Istället för att få mens då :D

    Det var ju ganska bra nyheter ändå Solrosen !!

    Hihih tack för peppen :)

    Jag vågar inte hoppas riktigt :P  men jag hoppas verkligen :)
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus