• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Nellin

    Nu drar vi, ladies! Ingen mens i sikte, men nu ska jag försöka att inte tänka mer på det.

    Bye bye Sweden och Hello Piña Coladas! :)

    Puss på er raringar! Solig 

  • cindy03
    Nellin skrev 2012-08-27 08:40:53 följande:
    Nu drar vi, ladies! Ingen mens i sikte, men nu ska jag försöka att inte tänka mer på det.

    Bye bye Sweden och Hello Piña Coladas! :)

    Puss på er raringar! Solig 
    trevlig semester!!Skrattande
  • Hoppas 2012
    Nellin skrev 2012-08-26 18:41:10 följande:
    Hoppas2012: Det är nog ingen som tycker att man måste försökt i över ett år för att få vara med. Men kanske lite längre än två månader, kanske mest för att vi ska kunna få tala med andra i samma sits, som förstår det här med att kämpa och kämpa i tid och otid. :) Du har väl hängt här i 10 månader innan du fick plus va? Och vi är alla här så glada för att du är gravid, och du är välkommen här lika mycket ändå. Du är en av oss vet du!


    Nej alltså jag vet inte, jag bara läste ett inlägg om nått sånt :)
    Men som jag skrev så är jag enig med att 2 försök är inte länge :) Ja jag har hängt här sen tråden startade typ :) så 6 månader innan jag fick plus. Jag är inte en sån som blev gravid och drar utan jag hejjar ju på er tjejer!


    Ha en fantastiskt resa nu!!


    ♥ BF 23 februari 2013 ♥
  • JZ79
    Stora My skrev 2012-08-27 08:07:33 följande:
    Jag måste fråga igen om äl-test. Om man får stegringen är ägglossning alltid inom 48 timmar? Har  för mig att jag någonstans läst om 12-48 timmar men det kanske gällde något annat. Det spelar ju inte så stor roll egentligen. Vi har ju försökt pricka in nu men jag tänkte bara om man ska sexa imorgon också eller om det räcker ikväll, då stegringen var i förrgår? Enligt ägglossningskalendern här på FL är det färgat lite dagen efter, ifall man kanske kan pricka in då också. Jag brukar ju inte använda äl-tester utan kör efter sekreten och att jag tidigare blivit gravid på dag 16. Denna månad verkar dock äl varit en dag tidigare, om jag går efter både sekret och testet. Enligt testet har jag alltså ägglossning idag. Men igår hade jag riktigt ont hela förmiddagen så jag undrar om inte ägget släppte då. Men då kanske man inte hinner pricka ägget om vi sexar ikväll. Det är ett ända virrvarr detta med bebisverkstan.
    ägglossning sker 12-48 timmar efter positivt äl test, typ samma som inom 48 timmar? Solig  Ligg det nig orkar å känner för så har ni gjort vad ni kan!
  • BaPumba

    Hej tjejer!

    Idag ringde jag till Reproduktionsmedicin på Sahlgrenska, för att tala om att jag är bortrest under september, så jag inte får en kallelse precis då. Och det visade sig att vi fått en remiss för IVF! Jag har hela tiden uppfattat det som att remissen gällde vidare utredning och sen ev. behandling, och det stod inte heller i remissen att det var till IVF.

    Vi gjorde en utredning hos gynekologen, men det känns knappt som de kollat nånting - inte ens det testet som man ska ta ca dag 21 har vi gjort.

    Det var hur som helst en jättebra barnmorska jag pratade med på Sahlgrenska, och hon ändrade vår remiss så det blir ett vanligt besök så får vi se sen vad vi kommer fram till.

    IVF känner vi oss inte redo för iallafall! Det känns som absolut sista utvägen när allt annat är testat.

  • JZ79
    BaPumba skrev 2012-08-27 14:02:54 följande:
    Hej tjejer!

    Idag ringde jag till Reproduktionsmedicin på Sahlgrenska, för att tala om att jag är bortrest under september, så jag inte får en kallelse precis då. Och det visade sig att vi fått en remiss för IVF! Jag har hela tiden uppfattat det som att remissen gällde vidare utredning och sen ev. behandling, och det stod inte heller i remissen att det var till IVF.

    Vi gjorde en utredning hos gynekologen, men det känns knappt som de kollat nånting - inte ens det testet som man ska ta ca dag 21 har vi gjort.

    Det var hur som helst en jättebra barnmorska jag pratade med på Sahlgrenska, och hon ändrade vår remiss så det blir ett vanligt besök så får vi se sen vad vi kommer fram till.

    IVF känner vi oss inte redo för iallafall! Det känns som absolut sista utvägen när allt annat är testat.
    Va bra att du ringde dom! Ungefär hur lång väntetid var det för ett vanligt besök?
  • Rebster

    Ha det härligt Nellin!

    JZ79, fick du till det med mannen i morse?Tungan ute

    Då väntar det ett besök för er då BaPumba, vad bra!

    Här har mensen fortfarande inte kommit så nu börjar jag undra var den är. Tror absolut inte att jag är gravid men ska bara ta ett test imorgon för att utesluta det. Den är nog bara lite blyg och sen den här månaden. Har er mens hoppat över en månad helt någon gång? Det har aldrig hänt mig förut...

  • mammave

    Låter lovande med mens som inte kommit. Hoppas på ett par plus nu i tråden, och kanske ett ända bort i turkiet :)

  • kanske 4a

    Ha det superbra nu Nellin och håll tanten borta!

    Här dök hon upp punktligt under dagen och jag har sån mensvärk så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Väldigt längesedan jag hade sån ont. Så jag hoppas det är sista gången på väldigt länge nu!  


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • mamma0702
    Nellin skrev 2012-08-27 08:40:53 följande:
    Nu drar vi, ladies! Ingen mens i sikte, men nu ska jag försöka att inte tänka mer på det.

    Bye bye Sweden och Hello Piña Coladas! :)

    Puss på er raringar! Solig 
    Ha det så himlans bra!! Hoppas det är en gravid Nellin som åker Skrattande
    Kram
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus