• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Pastell
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-30 15:38:46 följande:

    Gud vad spännande!!!! Glad
    Ja, fast det borde vara drygt en vecka kvar om jag har en cykel på 30 dagar. Men eftersom jag troligen faktiskt haft äl denna månaden kanske den blir på 28 dagar eller nått. Dag 24 idag hur som. Tänker inte testa innan jag gått över 30 dagar. Räknar inte med nått heller,man skyddar sig själv tror jag.
  • Två döttrar och en son
    Pastell skrev 2012-08-30 15:41:09 följande:
    Ja, fast det borde vara drygt en vecka kvar om jag har en cykel på 30 dagar. Men eftersom jag troligen faktiskt haft äl denna månaden kanske den blir på 28 dagar eller nått. Dag 24 idag hur som. Tänker inte testa innan jag gått över 30 dagar. Räknar inte med nått heller,man skyddar sig själv tror jag.

    Jo det gör man. Vill skydda sig mot ev besvikelse såklart.
    Men eftersom detta antagligen är din första ÄL på länge så hoppas man ju!!
    Varför skulle det inte kunna bli plus.....? Flört  
  • Pastell
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-30 15:44:39 följande:

    Jo det gör man. Vill skydda sig mot ev besvikelse såklart.
    Men eftersom detta antagligen är din första ÄL på länge så hoppas man ju!!
    Varför skulle det inte kunna bli plus.....? Flört  
    För att det inte blivit det på 11 månader,så varför nu? Jag går runt och tror att det aldrig kommer bli nåt. Även om jag har varit gravid en gång tidigare. Sen har jag värk i benen idag som jag brukar få innan mensen kommer, därför tror jag det är kört. Men  varför jag har värk vet jag inte, kan ju bero på att jag svullnar så och det kan man ju lika gärna göra vid grav. men jag vet inte
  • Två döttrar och en son
    Pastell skrev 2012-08-30 15:58:09 följande:
    För att det inte blivit det på 11 månader,så varför nu? Jag går runt och tror att det aldrig kommer bli nåt. Även om jag har varit gravid en gång tidigare. Sen har jag värk i benen idag som jag brukar få innan mensen kommer, därför tror jag det är kört. Men  varför jag har värk vet jag inte, kan ju bero på att jag svullnar så och det kan man ju lika gärna göra vid grav. men jag vet inte

    Men du har ju inte haft ÄL alla dessa 11 månader....
    Då är det ju inte 11 försök.  
  • Pastell
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-30 16:11:49 följande:

    Men du har ju inte haft ÄL alla dessa 11 månader....
    Då är det ju inte 11 försök.  
    Nej iofs. är det ju så, men vet inte hur många gånger jag haft det. Förmodligen få eftersom jag alltid förr kände av äl,och denna månaden var det samma värk som förr men aldrig känt under senaste åren. Så kanske inte ens haft äl innan, ve och fasa. Då kanske jag inte ska räkna med att det tar sig "första gången".
  • Pastell

    Kan ju tillägga att när jag förr kände av äl var jag normalviktig, alltså är det nog min övervikt som fått äl att sluta funka vid min pco. Även om jag bara hade 10 kg övervikt drygt.

  • Stora My

    Pastell: Bra jobbat med viktminskningen. Låter ju spännande med allt som är annorlunda denna gång. Mensvärk men ingen mens kan ju vara ett tecken på grav. Hade också så med första barnet och trodde ju hela tiden den skulle komma. Håller tummarna det tagit sig nu. Om några dagar vet du.

  • chleome

    Idag har jag plockat ut all medicin för vårt inseminationsförsök. 1000 kr nästan. Så här dyrt var det inte att skapa vår lilla son.....

    Min största äggblåsa var 12 mm, är det en bra storlek eller bara good enough liksom? Jag tror inte så mycket på den här inseminationen heller tyvärr. Finns det några som det gått bra för??

    På lördag är det dags för första tabletten, få se vilken effekt det bir!

    Nån annan som är på gång med insem? 

  • Stora My

    Pysselkiisen: Du får vänta och se. Kan ju vara så att du är låg hcg:are och därför det inte blivit positivt på testet. Att mensen krånglar annars är ju vanligt, särskilt vid bebisverkstad. Tur de gör en undersökning om några veckor, ifall mensen uteblir.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus