• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Vårväntanochlängtan

    Mensens sista dag idag-imorgon vilket känns skönt, dags att börja på ny kula.{#emotions_dlg.flower}
    Suttit och googlat lite anledningar tillsammans idag till att man oftast inte blir med barn och kommit fram till att det inte är så mycket vi kan göra själva förutom kost & träning. Känns ändå på något sätt rätt så skönt att det inte är något som vi kan styra över mer, inga fel vi begår och liknande tankar som kan fara omkring ibland när man önskar som mest.
    Jag har som mål nu att tappa 3 kilon denna månaden och sen ytterligare 2 och 2 för efter jul är det vi som ringer och frågar om utredning om inget hänt innan. Vet inte om vi kan få det i och med mitt MA i juni men frågan är ju fri som tur är {#emotions_dlg.flower}

  • Lillnosen

    Vårväntanochlängtan - Beklagar missfallet :( Har du varit gravid fler gånger? Hur länge har ni försökt? Ja det är många tankar som far runt i huvudet på en... Hur lång är du och hur mycket väger du? Tänker när du skrev att du ska gå ner en del i vikt. Även om det inte är ett mål att gå ner i vikt så verkar träning och god kost (med lite kolhydrater) främja fertiliteten. I alla fall om man ska tro på Google :) Kör själv på dom tankarna nu och i värsta fall blir jag "bara" sundare och bästa fall gravid :)

  • stegen
    Pastell skrev 2012-10-03 21:57:41 följande:
    Vadå penicillin ? Det behöver man väll inte när man ska göra en spolning?
    Det var vad dom sa när jag ringde och fick tiden, antar att sexförbud är för att vi tar det så sent i cyklen så att jag inte är gravid?

    Infel´tionsrisk? Får papper med info och recept på fredag. 
  • Schniiigel

    Lillnosen - vi tänkte börja utredning efter årskiftet som kommer. Men nu när vi blev gravida och fick missfall så har vi lagt det lite åt sidan.
    Har mycket kontakt med en barnmorska som även hon tycker vi ska avvakta lite.
    Vill ju helst slippa.. Men det kanske kommer en dag när man kanske borde börja ändå.

    Håller tummarna att det tagit sig denna månaden då jag mår mysko!

  • Pastell
    stegen skrev 2012-10-04 00:10:18 följande:
    Det var vad dom sa när jag ringde och fick tiden, antar att sexförbud är för att vi tar det så sent i cyklen så att jag inte är gravid?

    Infel´tionsrisk? Får papper med info och recept på fredag. 
    Hm ok, här kommer jag inte få nått penicillin vad jag vet iallafall och står inget i de två papper jag fått om det. Märkligt. Men det är väll sterilt det som används så borde la inte vara nån fara tycker jag.
  • Lillnosen

    Stegen - Aldrig hört talas om att det är en infektionsrisk med den undersökningen. Det verkar ju snarare vara så att de ska behandla dig. Men är du säker på att det var penicillin? Vissa landsting skriver ut lite annat smärtstillande inför undersökningen.

  • Solrosen 83

    Är så trött på att min kropp luras hela tiden. Rynkar på näsan Har inte blivit ett dugg mer än den ytterst sparsamma blodfärgade flytningarna i tisdags. Så irriterande när kroppen signalerar att nu är något på gång och sen händer ingenting. Blir ju att man springer på toa gång på gång för att man tror att mensen kommer. Så här höll det ju på hela våren och början på sommaren och jag blir så trött på det. Ska mensen komma så kan den göra det ordentligt direkt istället för att hålla på så här.

    Inte har det kommit någon kallelse till läkarbesöket om pergotime heller. Har det inte kommit med posten i eftermiddag så ringer jag dit i morgon och kollar så den inte kommit bort.

    Med lite tur så håller mensen sig borta tills det är dags för besöket nu för idag har jag inga som helst känningar för att mensen ska komma.  

  • Malin1988
    Solrosen 83 skrev 2012-10-04 08:27:13 följande:
    Är så trött på att min kropp luras hela tiden.  Har inte blivit ett dugg mer än den ytterst sparsamma blodfärgade flytningarna i tisdags. Så irriterande när kroppen signalerar att nu är något på gång och sen händer ingenting. Blir ju att man springer på toa gång på gång för att man tror att mensen kommer. Så här höll det ju på hela våren och början på sommaren och jag blir så trött på det. Ska mensen komma så kan den göra det ordentligt direkt istället för att hålla på så här. Inte har det kommit någon kallelse till läkarbesöket om pergotime heller. Har det inte kommit med posten i eftermiddag så ringer jag dit i morgon och kollar så den inte kommit bort. Med lite tur så håller mensen sig borta tills det är dags för besöket nu för idag har jag inga som helst känningar för att mensen ska komma.  

    Det kan inte ha varit en nidblödning då?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus