• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Solrosen 83
    Malin1988 skrev 2012-10-04 08:49:05 följande:

    Det kan inte ha varit en nidblödning då?
    Har väldigt svårt att tro det. Har ju fått bekräftat att jag inte hade äl denna cykel. Visst den skulle kunna ha kommit efter jag tog blodproven men har inte märkt av några symptom. Tempar också varje morgon och jag har fortfarande inte fått någon ökning i temp. För har man äl går väl tempen alltid upp?
  • Vårväntanochlängtan
    Lillnosen skrev 2012-10-03 23:09:18 följande:
    Vårväntanochlängtan - Beklagar missfallet :( Har du varit gravid fler gånger? Hur länge har ni försökt? Ja det är många tankar som far runt i huvudet på en... Hur lång är du och hur mycket väger du? Tänker när du skrev att du ska gå ner en del i vikt. Även om det inte är ett mål att gå ner i vikt så verkar träning och god kost (med lite kolhydrater) främja fertiliteten. I alla fall om man ska tro på Google :) Kör själv på dom tankarna nu och i värsta fall blir jag "bara" sundare och bästa fall gravid :)
    Nej bara den gången som blev på försök nr 9. Vi ska gå in i försök nr 14 nu.
    172 cm lång och väger ca 78-79 kilon. Ska ner till 72 i alla fall eftersom det är högsta värdet för ok BMI om man har min längd. De ska inte kunna klaga på vikten vid en eventuell utredning i alla fall. Precis, graviditeten är ju i så fall världens finaste belöning och bonus!{#emotions_dlg.flower}
  • Malin1988

    Det är en jobbig dag idag. För exakt ett år sen var jag på VUL i vecka 9+3. Fick se det finaste jag någonsin sett, en liten kropp med stort huvud, armar och ben.. Jag var sååå lycklig. Allt såg perfekt ut. 3 timmar senare började jag blöda. Åkte in till akuten där dom igen kollade med ultraljud och då hade fostret dött :( Skrapades den 7 oktober eftersom det inte kom ut av sej själv.. Den graviditeten blev direkt efter jag slutade med p-piller så alla läkare och vi själva trodde att jag skulle bli gravid snabbt igen. Nu ett år senare sitter man här med menscykeln och är allmänt olycklig, jävla skit! Tänk att ofrivillig barnlöshet kan betyda så mycket för ens välmående, att man kan må så dåligt över det. Under senaste året känns det som att ALLA andra blivit gravida och dessutom fått barn :( Känns iaf skönt att vi är igång med utredning nu, orkar inte vänta mera! Jag längtar så efter en liten.

  • Solrosen 83
    Malin1988 skrev 2012-10-04 09:35:03 följande:
    Det är en jobbig dag idag. För exakt ett år sen var jag på VUL i vecka 9+3. Fick se det finaste jag någonsin sett, en liten kropp med stort huvud, armar och ben.. Jag var sååå lycklig. Allt såg perfekt ut. 3 timmar senare började jag blöda. Åkte in till akuten där dom igen kollade med ultraljud och då hade fostret dött :( Skrapades den 7 oktober eftersom det inte kom ut av sej själv.. Den graviditeten blev direkt efter jag slutade med p-piller så alla läkare och vi själva trodde att jag skulle bli gravid snabbt igen. Nu ett år senare sitter man här med menscykeln och är allmänt olycklig, jävla skit! Tänk att ofrivillig barnlöshet kan betyda så mycket för ens välmående, att man kan må så dåligt över det. Under senaste året känns det som att ALLA andra blivit gravida och dessutom fått barn :( Känns iaf skönt att vi är igång med utredning nu, orkar inte vänta mera! Jag längtar så efter en liten.
    Usch färstår det känns jobbigt en sån här dag. Skönt i alla fall att ni är igång med utredning så ni förhoppningsvis kan få veta vad det är som gör att det inte tar sig igen och få hjälp. Skickar styrkekramar till dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Lillnosen

    Vårväntanochlängtan - Ok, ja man kan ju göra det lilla man kan i alla fall så inte något sådant ses som ett hinder! :)

    Solrosen - Låter jobbigt :/ Hade du genomgått utredning eller är ni mitt i det?

  • Solrosen 83

    Lillnosen - Vi är mitt i utredning nu och ska börja med pergotime. Väntar bara på kallelse till ett besök hos läkaren så vi kan få info om pergotime.Förhoppnings hjälper det till så att jag får äl.

  • Lillnosen

    Då håller jag tummarna Solrosen! Vi hängde väl båda i en annan tråd förut? För jag känner igen din bild och nick så väl :)

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus