• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Försöker
    Pastell skrev 2012-11-05 22:35:06 följande:
    Hon säger ofta, men du vet att det kaaaan ta tid. Er tid kommer! Bla bla....jojo.
    Usch, precis såna kommentarer man inte vill ha...  Därför vi tänker skriva en regellista till svärmor. Mamma är 100% stöd som tur är, hon fick bara missfall på missfall efter mig. Det berättade hon om när jag berättade om mina försök för länge sen. Skönt att kunna ha såna samtal numera.
  • Försöker
    stegen skrev 2012-11-05 22:36:55 följande:
    Riktigt ont i äggstockarna, men de säger att andra kuren blir bättre! Dock ska jag inte genomgå fler kurer!
    Låter ju hemskt! Rynkar på näsan
  • Lillnosen

    Tycker verkligen synd om dig Stegen :/ Bara hoppas det blir bättre snart!

    Vi valde att berätta för både min familj och makens strax innan vi fick komma på första träffen på utredningen. Vi kände att vi ville att de skulle veta så de kunde stötta oss i allt det tunga. Är väldigt glad att vi gjorde det. Min svärmor har tex vid ett tillfälle kommit till min undsättning. Var min svägerskas svägerska (vi umgås mycket även med svägerskans makes systrar) som fällde en kommentar till mig när de fick veta att vi skaffat hus. Hon sa "Nu har ni ju hus, bara barn som saknas så det måste ni ju skaffa nu". Jag hann inte säga nått innan svärmor lugnt sa "Ja fast det är ju inte alltid så lätt. Det är ju inte precis som att man kan köpa dom på Ica". Alla började så klart skratta för hon sa det så lättsamt men ändå med visst allvar. För mig var det en sån enorm lättnad!

  • stegen

    Tack för era tankar tjejer! Det är som sagt ok så länge jag inte ligger ner, och ska snart gå och lägga mig och hoppas på att slippa de svetsningarna jag hade inatt!

    Jag har aldrig fått massa biverkningar av läkemedel, eller liknande så därför trodde jag faktiskt att OM jag skulle få det nu så skulle det vara vid ÄL typ, men tydligen inte!

    Men jag ska inte klaga, detta är en del i vår kamp mot det efterlängtade pluset!

    Nu ska jag bara få definitivt besked på infektionsproverna också sen är bi igång.

    Pastell: det är ju inte alls säkert att du får några symptom alls, kanske bara förlängd PMS som jag också har, men det kan man leva med

    Ang att berätta så har vi gjort det för våra föräldrar och syskon, nära släkt och jag för 2 vänner, känns bra att de vet varför man är deppig ibland. (Senare tid ganska ofta för min del)

  • Solrosen 83

    Spännande att det är så mycket på gång i tråden för tillfället.

    Själv är jag rätt less på allt just nu. Är idag på cd 20 och inte har inte visat sig minsta hint om att äl kan ha skett eller är på väg än. Tempen ligger och pendlar kring samma som vanligt. Visst har det spänt och dragit lite i äggstocker och livmoder de senaste veckorna men inte så mycket att man hade tänkt på det om det inte hade varit för att man konstant går runt och analyserar minsta känning. Är väl inte så oväntat att det inte händer något denna månad heller men man hade ju hoppats. Rynkar på näsan

    Tror dock att mina hormoner har kommit igång och spökar igen för idag mår jag smått illa. Gjorde ju det till och från för någon cykel sen också så det betyder nog egentligen inget men är extremt irriterande. Eller så håller jag helt enkelt på och blir sjuk då sambon åkt på något med lite feber och ont i kroppen.

    Vill bara att tiden ska gå fort nu så jag får min kallelse någon gång och får börja med pergotime! Slutet på november känns fortfarande så otroligt långt borta. Vet ju inte heller om jag får kallelsen först då om det kanske dröjer några veckor in i december innan själva besöket blir av också. Suck!! Avskyr ovissheten och denna eviga väntan! Rynkar på näsan

  • Nellin

    Hörrni, det verkar som om de äntligen tog bort mamma02. Eller åtminstone stängde de av henne för hennes sida finns inte kvar. Total sex anmälningar gjorde jag igår. Det verkar ha betalat sig. Tack till er som också hjälpte till!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus