• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Malin1988

    Jag har lite "mensvärk" idag efter spolningen igår. Blöder lite dessutom, undrar om det är normalt? Annars är de cd 9 idag så de närmar sig äl. Hoppas VERKLIGEN att vi kan få till det på egen hand och inte behöver IVF. Vill gärna få operationstid för den eventuella polypen så snabbt som möjligt, men det ska ske före ägglossning och denna månad fanns såklart inte tider. Sen nästa period kommer vi att vara bortresta och kommer hem på cd 12 så hoppas verkligen att jag får tid direkt då!

  • Maramina

    Oj, vad det händer här när jag håller mig borta en kväll! Ibland önskar jag ärligt talat att jag kunde ta mig igenom alla ettor och nollor och genom cyberrymden och krypa in i vissas hjärnor för att på så vis åtminstonne få en hint av hur vissa personer är funtade!

    Solrosen: hoppas att du trots allt haft ÄL eller att du har det inom kort och att det blir fullträff då!

    Stegen: Hur är det med dig idag?

    Själv så är jag ytterst förbryllad. Minns ni att jag skrev att jag hade bara tvådagars mens nu mot vanliga 4-5 dagar? Nu på morgonen trodde jag att mensen kommit igång igen, då det var så pass mycket färskt blod när jag torkade mig, men sedan dess, dvs mer än 4 timmar senare så syns det ingenting i trosskydet och inte kommer det något heller när jag torkar mig. Ok, att jag någon gång har fått en mindre blödning om vi haft sex kort efter mens, men nu har vi inte haft det. Ja, ja. Skönt att vi ska påbörja vår utredning där i december!         

  • Vårväntanochlängtan

    Vaknade av mensvärk idag Rynkar på näsan upp och ta tablett, duscha och krypa ner i sängen igen. Det har som tur var släppt nu.
    Ska bege mig ner på VC på torsdag förmiddag tänkte jag för att få gjort de första blodproverna så att vi kommer någonstans. Trött, trött, trött på att vänta på ett plus som blir kvarvarande men som aldrig verkar infinna sig. Kan tänka att vi alla här inne känner det där ibland innan man hoppar upp på hästen (eller sambonFlört) igen{#emotions_dlg.flower}

  • stegen

    Hej tjejer!

    Det gick bättre att sova inatt då jag inte svettades lika mycket, men värken är kvar och huvudet börjar spänna. Men jag överlever. Ska snart ta mod till mig och ringa och fråga om blodproverna!

    Malin: De sa till mig att man kunde få lite värk, jag kände ju ingenting under hela spolningen, eller efter, dock var där en liten blödning i bindan jag fick för kontrasten som kunde fortsätta att rinna lite.  

     

  • stegen
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-11-06 11:31:02 följande:
    Vaknade av mensvärk idag Rynkar på näsan upp och ta tablett, duscha och krypa ner i sängen igen. Det har som tur var släppt nu.
    Ska bege mig ner på VC på torsdag förmiddag tänkte jag för att få gjort de första blodproverna så att vi kommer någonstans. Trött, trött, trött på att vänta på ett plus som blir kvarvarande men som aldrig verkar infinna sig. Kan tänka att vi alla här inne känner det där ibland innan man hoppar upp på hästen (eller sambonFlört) igen{#emotions_dlg.flower}
    Förstår precis hur du känner dig! STOR KRAM {#emotions_dlg.flower}
  • Nellin
    Malin1988 skrev 2012-11-06 09:18:52 följande:
    Jag har lite "mensvärk" idag efter spolningen igår. Blöder lite dessutom, undrar om det är normalt? Annars är de cd 9 idag så de närmar sig äl. Hoppas VERKLIGEN att vi kan få till det på egen hand och inte behöver IVF. Vill gärna få operationstid för den eventuella polypen så snabbt som möjligt, men det ska ske före ägglossning och denna månad fanns såklart inte tider. Sen nästa period kommer vi att vara bortresta och kommer hem på cd 12 så hoppas verkligen att jag får tid direkt då!
    Jag har också lite värk sedan spolningen igår. Jag blöder inget, men jag vet att det inte är onormalt. Du ska ju inte blöda mycket, men litegrann är inte konstigt. Förresten, såg de någon äggblåsa på dig?

    Jag var på cykeldag 9 igår och på ultraljudet såg han en äggblåsa som var hela 14 mm. Är inte det rätt stort så tidigt i cykeln? Jag har ju rätt långa cykler och de gånger jag har ägglossat har jag gjort det runt CD 17, men det lär ju komma bra mycket tidigare denna gång. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
    72dagar skrev 2012-11-06 09:04:37 följande:
    Snyggt jobbat nellin!! Så sjukt störigt sånt.
    Ja verkligen. Dessvärre kommer säkert personen tillbaka med ett annat nick snart. Det förvånar mig inte. Vi lär ju märka mönstret i så fall.
     
  • Nellin
    Hoppas 2012 skrev 2012-11-06 09:04:10 följande:
    Hej tjejer!

    Kikar in och ser hur ni har det?
    Hoppas allt är bra med er!

    Kram
    Hej gumman! Roligt att du kika in! Hur mår du? Och hur mår magen? Växer den så det knakar? :)
  • otålig

    Hej tjejer! Följer er här men orkar inte alltid skriva (ni förstår säkert hur det är).. Vi är inne på försök 12 och på bim-2 till4.. Alla vanliga snart-mens-symtom finns där så förhoppningen är borta om "sista chansen" och nu ställer jag in mig på utredning som börjar nästa vecka.. Håller tummarna att allt går fort och smidigt och att plusset kommer SNART! (det här tär så på en så man blir tokig, vill inte gå upp ur sängen vissa dagar (såhär i samband med mens särskilt) men men.. Det är väl bara attfortsätta kämpa. Lycka till alla ni där ute!

  • Hoppas 2012
    Nellin skrev 2012-11-06 13:10:50 följande:
    Hej gumman! Roligt att du kika in! Hur mår du? Och hur mår magen? Växer den så det knakar? :)
    Hej gumman!
    Har du gjort spolning?

    Jag mår bra, börjar bli tungt för ryggen tycker jag men men. Är i vecka 25 och ja magen växer...vart ska detta sluta hehe.
  • Ciccie86

    Oj nu tog det tid att läsa ikapp igen, men nu är jag på banan igen :p
    Apropå regelbundna cykler - min cykel brukar vara 28-30 dagar, med undantag för 36 dagar förra månaden. Är min också oregelbunden då?
    När jag var hos min läkare igår så började vi samtala kring vår barnverkstad. Hon sa att i vissa fall (väldigt sällsynta dock) så kan man vara "allergisk" mot sin partner vilket kan försvåra att ett barn blir till. Som att min kropp inte fattar att jag ska ta emot mannens spermier utan stöttar bort dom.. Tänk om det är så det ligger till?
    Här är iaf ÄL över, är inte helt säker då jag ej testat, men flytningarna och molvärken tyder på det.. Vi lyckades få till det två gånger denna period, men mina förhoppningar är låga då jag har någon infektion i kroppen. Vi får köra nästa månad! Detta är iaf "försök" 19...

    Igår fick våra vänner sin efterlängtade son! Hon gick 4 dagar över tiden men hade värkar i 3 dagar stackarn! Men vilket litet underverk som kikade ut! Såå fin han är!
    Är så glad för dem även fast längtan blir starkare nu! :/ Vi ska ev träffa dem nästa helg!

    Hoppas - kul att höra från dig! Wow, vecka 25 redan :) Underbart!!

    Nellin och Malin - Skönt att spolningen är avklarad för er, men jobbigt att det gjorde ont. Jag måste kolla med min gyn om jag kan få göra en spolning. Men tror ni att de vill kolla min sambo först?

    Kram på er!!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus