• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Pastell
    Jayt skrev 2012-11-15 17:58:57 följande:
    Pastell, hur kommer det sig att ni fick vänta?
    Jag fattar att det är inte är hälsosamt att väga för mycket, jag mår ju själv inte bra eftersom jag har lagt på mig dess kilon men om allt funkar som det ska varför lägger läkarna så mycket fokus på det?
    Dels för att det var sommar, och dels för att det är så lång tid en utredning kan ta med alla moment. Det är ju köer osv.
  • otålig

    Nej han pratade aldrig om spolning.. Ja vänta är drygt samtidigt som han lät väldigt positiv till våra chanser att plussa själva..

  • BaPumba

    Ikväll är sambon och repar med sitt band så jag myser ner mig i soffan med pepparkakor, ost, chai-te och delicato-bollar! Och Ciderhusreglerna på film (Vem var det som skrev om den? Tack för tipset!)

    Fick idag hem min fotobok som jag komponerat om Ghana-resan, och den blev jättebra! Som jag har längtat efter att få hem den. :) Och så har jag pratat med föreståndaren och några av mina härliga Ghana-ungar i telefon ikväll, underbart! (Saknar dem!!)

    Min pms har runnit ut samtidigt med mensen, känner mig på ett strålande humör! På lördag börjar jag med pergo och i december blir det +! :D

  • Pastell
    BaPumba skrev 2012-11-15 19:22:36 följande:
    Ikväll är sambon och repar med sitt band så jag myser ner mig i soffan med pepparkakor, ost, chai-te och delicato-bollar! Och Ciderhusreglerna på film (Vem var det som skrev om den? Tack för tipset!)

    Fick idag hem min fotobok som jag komponerat om Ghana-resan, och den blev jättebra! Som jag har längtat efter att få hem den. :) Och så har jag pratat med föreståndaren och några av mina härliga Ghana-ungar i telefon ikväll, underbart! (Saknar dem!!)

    Min pms har runnit ut samtidigt med mensen, känner mig på ett strålande humör! På lördag börjar jag med pergo och i december blir det +! :D
    Låter mysigt ! Och vad roligt med boken
    Ja jag hänger på att plussa i december med pergo
  • Försöker
    BaPumba skrev 2012-11-15 19:22:36 följande:
    Ikväll är sambon och repar med sitt band så jag myser ner mig i soffan med pepparkakor, ost, chai-te och delicato-bollar! Och Ciderhusreglerna på film (Vem var det som skrev om den? Tack för tipset!)

    Fick idag hem min fotobok som jag komponerat om Ghana-resan, och den blev jättebra! Som jag har längtat efter att få hem den. :) Och så har jag pratat med föreståndaren och några av mina härliga Ghana-ungar i telefon ikväll, underbart! (Saknar dem!!)

    Min pms har runnit ut samtidigt med mensen, känner mig på ett strålande humör! På lördag börjar jag med pergo och i december blir det +! :D
    Det är rätta takter! {#emotions_dlg.flower} Den var nog jag som skrev om ciderhusreglerna, drog parallellen med dina barn i Ghana för läkaren sa att de var kings and queens osv.  Det lät nästan likadant. Älskar den filmen, nu blev jag supen på att de den igen. Ska nog rota fram den...

    Plus it is för er med pergo nu!! Skrattande 
  • Pastell

    Ja, om jag inte plussar denna månaden men det vore ju helt otroooooligt isåfall. För jag har ju inte plussar hittills så varför nu

  • Hoppas 2012
    Lillnosen skrev 2012-11-15 17:46:23 följande:
    Yes, jag blev spolad på andra träffen med läkaren. Vi började med att lämna massa prover och sen fick vi kallelse att träffa läkare. Då fick vi alla provsvar, allt såg bra ut. Fick direkt göra ett VUL och allt såg bra ut. De tog då klamydiaprov på oss båda och blodprov på mig för att se om jag haft ÄL. Sedan fick jag boka in en tid för spolning på cykeldag 8-13. Det gick bara ca 3 veckor mellan första och andra träffen. Allt såg bra ut även då så då sa de att vi för prova på egen hand i 1 år till innan de går vidare...
    Men kräver de att ni fortsätter ett år till innan de går vidare??
  • stegen

    Efter nästan 3 timmars sömn så vaknar jag och har fortfarande kraftigt molande värk. Ska det va så tro?

  • JZ79
    Jayt, i de flesta landsting har de en bmi gräns på 30, i vissa 35 för att få hjälp med pergotime eller ivf. Övervikt kan innebära en riskgraviditet, därför vill de inte att den blivande mamman ska väga för mkt. Kanske ditt landsting har en gräns på bmi 30 eftersom din läkare pratade om vikt..annars tror jag de måste ta upp sådan eftersom många blir gravida och får mer regelbunden cykel om de går ner några kilon. Varför min läkare strular nu har jag ingen aning om eftersom jag många kg under bmi 35 som det är här och jag vet andra som fått hjälp på Sahlgrenska som haft bmi precis på gränsen. Märkligt...å ännu mer konstigt är det ju att det skiljer sig så mellan landstingen i landet både på kriterier för att få hjälp att bli gravid, men också antal försök på ivf osv.

    Angående spolning så görs det inte på mig då vår infertilitet beror på mannen. Vid ivf spelar det inte nån roll om jag är spolad eller inte. Sen är det väl så att de gör saker i olika steg beroende på vilket landsting du tillhör. Kolla hemsidan, där brukar det finnas mycket bra info.

    otålig, hur blev det med din mens? den har hoppat över eller? För visst skrev du att läkaren såg äggblåsor?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus