• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • stegen
    Pastell skrev 2012-11-15 22:21:08 följande:
    Maramina: Kan ju vara en sån månad där du inte har äl helt enkelt, man har ju inte det alla månader även som "normal" utan äl-störningar Eller kommer den senare, hoppas på det!

    Jag tycker det är väldigt märkligt nu, ikväll har jag väldig äl-värk i höger äggstock. Igår gjorde jag vul för att kolla så jag inte hade några cystor inför pergo, frågade han då om han kunde se jag haft äl. Han kunde inte svara säkert men tyckte det såg ut som det. Men varför i hela friden har jag fått äl-värk NU? När äl är förbi isåfall? För hade ägget inte släppt ännu hade han ju sagt han såg ett, eller? Blir ju knäpp på det här.



    Ja men visst pastell blir man knäpp? Jag har dagen föremens molvärk, vilket jag absolut inte ska ha....

    Dessa kroppar bara bråkar med oss, fattar inte varför!

    Jag kan nästan garantera att han inte missar ett ägg som inte släppt, jag menar de är ju tydliga! Är ju väldigt stora innan ÄL!
  • Pastell
    stegen skrev 2012-11-15 22:27:00 följande:



    Ja men visst pastell blir man knäpp? Jag har dagen föremens molvärk, vilket jag absolut inte ska ha....
    Dessa kroppar bara bråkar med oss, fattar inte varför!
    Jag kan nästan garantera att han inte missar ett ägg som inte släppt, jag menar de är ju tydliga! Är ju väldigt stora innan ÄL!
    Men du kanske är gravid, därför du har mensvärk/molvärk   börjar inte livmodern bli större redan när befruktning skett? Jag vet inte...
    Ja precis, så tänker jag med för han såg två andra ägg på 13 mm och 9 mm som givetvis det inte blir något av. Äsch jag vet inte alls vad det är som gör ont, inte nån cysta heller för det skulle han ju sett .
  • stegen
    Pastell skrev 2012-11-15 22:30:37 följande:
    Men du kanske är gravid, därför du har mensvärk/molvärk   börjar inte livmodern bli större redan när befruktning skett? Jag vet inte...

    Ja precis, så tänker jag med för han såg två andra ägg på 13 mm och 9 mm som givetvis det inte blir något av. Äsch jag vet inte alls vad det är som gör ont, inte nån cysta heller för det skulle han ju sett .



    Fast det känns lite tidigt, säg att ägget släppte måndag kväll/eller som risken var något av de punkterade måndag eftermiddag borde väl inte kunna börja kännas än. Kanske borde titta på kärlekens mirakel igen ))

    Jag vet inte vad min kropp gör längre, börjar allvarligt bli väldigt väldigt trött på den! Gaaaah!!

    Fast är inte 13mm stort efter ÄL och innan mens?

    Jag hade efter pergo på cykeldag 11 14 och 15 mm på mina
  • Pastell

    Hm, ja lite tidigt kanske att känna. Men jag har vissa månader efter äl fått mensvärk nästan direkt efter, nu när jag tänker efter.
    Ingen aning det här med äggen, men han sa att de ägg som finns nu ju inte kommer bli nått med nästa ägglossning för de hinner väll bli förstora antar jag. Kommer väll nya ägg sen som förhoppningsvis växer till sig med pergo

  • Hoppas 2012
    Lillnosen skrev 2012-11-15 20:45:09 följande:
    Hoppas - Yepp. När de inte hittar något fel alls så får man fortsätta ytterligare 1 år och sedan är det insemination eller IVF som gäller.
    Påminn mig, hur länge har ni försökt totalt hittills?
  • stegen
    Pastell skrev 2012-11-15 22:42:03 följande:
    Fast jag är på dag 19 så det känns väll litet för 13 mm?!



    Jo det är sant!
  • stegen
    Hoppas 2012 skrev 2012-11-15 22:44:09 följande:
    Påminn mig, hur länge har ni försökt totalt hittills?



    3år i december
  • Lillnosen

    Hoppas - Vi är på försök nr 12 just nu. Vi fick börja vår utredning tidigare än efter 1 år för att mitt TSH-värde låg fel. Men det har rättat till sig av sig själv under tiden.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus