• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Nellin

    Hej på er töser. 

    Jag kikar in då och då. Det är roligt att ni skriver så mycket. Jag vet att jag sa att jag nu skulle komma tillbaka och komma in i kämpar-mode igen. Jag trodde verkligen det, men det verkar inte bli så. Jag har ingen som helst koll på cykeln. Om jag fick någon ÄL denna månad så är den nog i alla fall förbi vid det här laget, men jag har ingen aning om när den i så fall inträffade, inte heller vilka dagar vi har haft sex. Ända sedan jag knäckte ihop efter den där hemska överstimuleringen och där tre guldäggen som inte blev något, så har jag inte hittat tillbaka.

    Jag mår inte dåligt och känner mig inte deppig, jag känner egentligen ingenting. Jag tänker på annat och när mina vänner frågar hur det går med bebisverkstaden så blir jag själv undrande över varför jag inte ens försöker längre - var tog längtan vägen? Den här månaden var tänkt att vara försök nummer 23, och min man har verkligen försökt, men jag fixar det inte längre helt enkelt. Visst, vi har haft sex och det finns säkert en chans att vi haft det under ÄL-dagarna, men för min del finns ingen ork. Ingen ork att ens tänka på det.

    Jag önskar att jag hade samma tålighet och kämparglöd som jag haft hittills i det här kriget, men jag är bara så slut. Så trött på det. Så nedslagen av alla misslyckanden så ingenting finns kvar.

    Jag håller mig kvar i kulisserna och lämnar lite spår här och var, men jag tror inte jag kommer att vara så aktiv som jag tidigare varit. Kanske kommer styrkan tillbaka igen. Jag hoppas det, för min älskade mans skull. Tills dess... KÄMPA PÅ BRUDAR!!! Fortsätt vara så fantastiska och stödjande som ni alltid är.

    Kram på er! Hjärta 

  • Gozzan
    Gozzan: Välkommen! Klart man funderar över varför det inte tar sig, det gjorde jag också när det gått 9 månader. Då hade vi dock redan börjar utredning pga att de upptäckte pco på mig. Glad
    Ja vi funderar på om vi ska börja på att förbereda oss för att anmäla oss på utredning, har fått klartecken från min barnmorska att vi kan anmäla oss redan nu men jag vill gärna att vi ska försöka ett tag till.
  • stegen
    Hoppas 2012 skrev 2012-11-15 23:15:52 följande:
    Stegen 3 år är fruktelig lång tid :(

    Stark du är som orkar!



    Tyvärr har man ju inget val, och jag livar jag är långt från stark varje dag, jag har många svackor men klättrar oftast upp igen.
  • otålig

    Alltså mensen kom igår, såklart. Men han sa att han såg fina ägg i äggstockarna (tror tom han använde ordet äggblåsor). Fråga mig inte hur han menade. Men det såg fint ut isf..

  • Stora My

    Otålig: trist mensen kom. Bra du kunde göra vul i alla fall. Vad händer nu? Menar ska du testa pergo eller nåt annat?

  • Dalo3a

    Hej tjejer, jag kom in för att be er inte sluta försöka, efter 38(!) försöket tog det sig utan någon hjälp. Det var jättejobbigt och frustrerande under hela tiden och idag (vecka 16) har jag fortfarande jättesvårt att slappna av då jag är rädd för missfall (vilket jag fick i första försöket) och det tog mig lite mer än 3 år att få till plusset igen. Jag har fått se att pyret lever och jag förstår än idag inte hur det kom sig att det tog sig på just de 38 försöket och inte tidigare då jag inte tog något extra. Tappa inte hoppet det går!!! Lycka till

  • Em me
    otålig skrev 2012-11-16 06:07:19 följande:
    Alltså mensen kom igår, såklart. Men han sa att han såg fina ägg i äggstockarna (tror tom han använde ordet äggblåsor). Fråga mig inte hur han menade. Men det såg fint ut isf..



    Tråkigt med mens! :/ håller tummarna att + et finns bland julklapparna!!<3
  • Pastell

    Stor Kram Nellin ! Hjärta

    Blää för mens otålig GråterGozzan: Förstår ni är tveksamma hur ni ska göra, men tänk på att köerna är rätt långa bland utredningarna, så kan ju tjäna på att ställa sig i kö trots allt. Sedan om ni blir gravida är det ju super innan ni får tid Glad

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus