• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • stegen
    Pastell skrev 2012-12-04 18:17:31 följande:
    Åh nej !   Vad jobbigt vännen! Förstår din känsla inför IVF, men förhoppningsvis kommer det gå jättebra & det är ju fler i tråden som ska göra IVF framöver. Men förstår dig absolut. Vad menar dom med inte så många äggblåsor? STOR KRAM!



    Antar att äggreserven inte är så stor? Ingen aning men det är vad jag tolkar det som, så kanske därför de vill få ut de bästa och befrukta?
  • stegen

    Tjejer! Tusen tack för era fina ord idag när jag hade min dipp!

    Ni skulle bara veta hur mycket det peppar mig!

    NU är illamåendet tillbaka, och jag njuter av det:)

    Stor kram till er fina tjejer!

  • Stora My

    Kram Jayt. Förstår du blev chockad av beskedet. Tar nog ett tag att smälta det hela. Men det är ju bra det finns hjälp att få och att ni nu är igång med utredning, kanske går snabbare få komma igång med ivf.

  • Stora My

    Maramina: kul intervjun kändes bra och roligt fler företag hört av sig. Håller tummarna det leder till nytt jobb.

    Att det snart blir plus har vi ju bestämt.

  • Thotis90
    Jayt skrev 2012-12-04 18:03:29 följande:
    Tjejer... Vår fert.läkare ringde förut. Mina prover som togs vid besöket visade tyvärr inte vad hon trott efter att hon undersökt mig. Jag har tydligen inte så många äggblåsor som hon tyckte vi inte skulle försöka själva längre utan vi att vi ska börja med provrörsbefruktning.
    Är helt förstörd! Allt känns så himla konstigt och att det inte händer på riktigt! Jag känner mig värdelös, jag kommer nog aldrig få barn på naturlig väg, eller tänk om provrörsbefruktningen inte funkar då kommer jag aldrig någonsin få ett biologiskt barn!
    Kan de inte erbjuda insemination? Om det går så långt att vi måste utredas och inte kan bli gravida på egen hand så vill jag inte göra IVF, men jag kan tänka mig insemination.

    www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Ofrivillig-barnloshet/ 
  • Lillnosen

    Jayt - Förstår att det måste kommit som en chock :( Men känn dig inte värdelös! Du är ju fortfarande du, på alla sätt! Du har ju inte blivit en mindre värd människa för detta. IVF känns så klart läskigt och det tar säkert ett tag innan ni förlikar er med tanken. Men försök se det som att det här är er väg till miraklet :) Allas vägar är olika men ingens väg är bättre än den andres. Det viktiga är att miraklet blir till

  • Lillnosen

    Thotis90 - Varför vill du inte göra IVF? Står du fast vid det även om det är enda sättet?

  • Thotis90
    Lillnosen skrev 2012-12-04 19:39:39 följande:
    Thotis90 - Varför vill du inte göra IVF? Står du fast vid det även om det är enda sättet?
    Det är ingenting som behöver diskuteras här... 
  • Lillnosen

    Ok. Om man inte vill diskutera något så tycker i alla fall jag att man inte behöver uttrycka sig i frågan. Att uttrycka sig att man inte vill göra IVF och inte förklara varför kan tolkas på ett negativt sätt mot de som måste göra IVF. I alla fall om man inte förklarar varför man har den ståndpunkten.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus