• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Maramina

    Vad roligt Otålig med RUL och två pojkar!

    Och vad skönt JZ att migränen håller sig borta. Hoppas att ni kommer iväg på en mc-tur.

    Själv så är jag med familjen på Liseberg och deras trädgårdsdagar. Synd att man inte är gjord av pengar, finns massa fina växter och saker jag skulle vilja köpa. Men jag får nöja mig med lite snaskig fudge och åka en massa barnkaruseller

  • kanske 4a

    Kikar in. Mamma kvar så jag skriver kort. Mens igår :(. Så nu kan vi en gång för alla begrava myten att det bara är att slappna aaaav! Skriver mer när mamma åkt på tisdag. Kram


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Försöker

    Nellin, fy fan vad storbölar av att läsa det du skrev... Och min mens kom också nu. Så att slappna aaaav med spa och sånt - dra åt skogen heller! Ingen bra dag idag... Tur att jag jobbar jämt.

  • Wittra

    beställt en massa äl-stickor. Nu ska jag ha reda på vilka dagar jag har ÄL, egentligen! punkt slut! Demon

  • Lillnosen

    Wittra - Det är inte flera dagar du har ÄL, man har bara ÄL vid ett tillfälle per cykel och ägget är då befruktningsbart i 12-24 timmar. Så det handlar om MAX 1 dygn som man räknar som ÄL. Ett tips är att testa vid 11-12 och vid 18-19. Vissa får en snabb stegring och då kan man missa fullt utslag om man bara testar 1 gång per dygn.

    Försöker och kanske4a - Faaaaan för mensen! Stor kram tjejer!

    Känner att min är på G oxå. Känner mig gråtmild och grinig :( Jävla helvete! Om jag håller 27 dagar fortfarande så kommer den på tisdag.

  • JZ79
    kanske 4a och Försöker: ledsen att mensen kom Ja, att slappna av fungerar ju uppenbarligen inte, för jag tyckte vi var väldigt avslappnade på spa´t Obestämd. Nu har vi slagit hål på den myten en gång för alla!  Kramar till er! {#emotions_dlg.flower}MAramina, låter som en mysig dag! Ja ibland hade det varit skönt att ha lite mer pengar och köpa nån grej utan att behöva tänka efter om man har råd. Gött att smaska fudge och åka karuseller iaf SoligLillnosen, hoppas tanten inte kommer på besök. Vill inte att kärringen besöker någon av oss på ett bra tag nu! Skrikandes

    Har precis tagit 5:e sprutan Gonal-f nu och det går bra I morse började jag märka äl-flytningar också. Mannen kommer bli glad då jag faktiskt känner för lite looooooove nu Flört Stackarn har inte fått ligga på evigheter, men nu får vi nog passa på

    Imorgon ska jag lämna blodprov för att läkaren ska se hur jag svarar på injektionerna. Känns ju som om något händer, men om det är tillräckligt vet jag inte förrän tisdag. Då ska jag prata med bm och sen får jag info om hur stor dos jag ska fortsätta ta med Gonal-f. Borde bli vul senare i veckan för att se hur många ägg det är och storlek.
    Imorgon blir det även akupunktur och sen ska jag och en väninna på ett träningspass i badhuset på kvällen. Vi ska testa Wet west träning i grupp. JAg har gjort det tidigare, fast med eget träningsprogram, ska bli skoj att köra i grupp.
    Håll tummarna att migränen håller sig borta ett bra tag framöver..

    Blev shoppingtur med väninna istället för mc-tur. Manenn ölade lite igår och va inte så sugen på att köra idag. Så jag gjorde min vän sällskap och vi hade en fin eftermiddag med mycket prat och lite shopping. Jag handlade endast hårspänne för 19 kr så det va ingen dyr shopping direkt Tungan ute

    Kram och godnatt alla finisar Hjärta
  • Nellin
    Otålig: Gud vad roligt att höra. Åh, jag skulle också vilja vänta tvillingar. Vad härligt det skulle vara! Jag är glad för din skull.

    Försöker: Jag beklagar din jävla skitmens. :( Jag hatar den och den ska ge fan i att bara dyka upp sådär varenda månad. Det är inte okej!

    Kanske 4a: Nej det där med att slappna av är det sämsta jag hört folk häva ur sig. Usch, jag tycker synd om dig! Hoppas mensskiten försvinner snabbt som ögat.

    Väntan78 : Välkommen till tråden! Jag hoppas du ska känna ett stöd här, men jag hoppas ännu mer att du slipper stanna så länge, om du förstår hur jag menar. Jag önskar dig ett fint plus!

    Själv har jag spenderat helgen i Göteborg tillsammans med min fästman, med en heldag på Liseberg, UNDERBAR musikal på kvällen, övernattning i en jättemysig stuga precis vid vattnet, ytterligare en heldag i Slottsskogen med massa mjukglass och kaffe. Det har varit så himla härligt att komma iväg och bort från vardagen ett tag. Tiden kunde inte gå långsammare nu när vi bestämt oss för att komma igång med försöken igen så lite påhitt gör det lättare att hålla tankarna borta. Ägglossning förväntas ske ungefär på lördag, så det är ju gööööööörlångt kvar ju. Jag känner emellertid redan nu att äggstockarna börja greja.

    Åh så jag hoppas, sådär så det knyter sig i hela magen hoppas jag att det ska ta sig den här gången. Det får gärna flytta in två små mirakel i magen på en gång om jag fick bestämma. Det är ju bara det här som fattas, allt annat jag har är så himla fint och det gör mig så glad. Det är sååå dags att få bli mamma nu. Det skulle göra hela min och min fästmans värld.

    Så nu håller jag varenda tumme och tå, för mig själv och för alla andra här inne. Må de små miraklerna komma till oss nu! 
  • BaPumba

    Min mens segar sig så hoppet tänds och släcks om vartannat. Jag åt pergo denna månaden och förra gången jag gjorde det blev cykeln lite längre, så jag räknar med det nu oxå. Vet inte exakt när jag har BIM, men det borde vara senast runt tisdag för då har det gått 16 dagar sen min förmodade ÄL. Har haft spotting till och från under veckan, och i fredags var jag helt säker på att mensen skulle dra igång för då kom det riktigt blod. Men nästa dag var det ingenting och nu är det bruna flytningar igen. Hoppas sååå att det är en sån blödning man kan få istället för mens när man är gravid, men räknar samtidigt med att det ska kicka igång ordentligt när som helst. Viiiill bliiii graviiiiid nuuuu!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus