• pollykolle

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • Polly S
    pollykolle skrev 2012-01-04 22:50:52 följande:
    Min läkare går efter ett bmi som stämmer bättre än vad en hemsidas gör över Internet. Har fortfarande inte sagt att det är fel på "kurviga" kvinnor eller liknande alt. 

    just _BMI_ räknas väl bara ut på ett sätt?
  • Anton Chigurh
    Polly S skrev 2012-01-04 22:48:33 följande:
    hur kommer det sig? 17 ÄR lågt enligt bmi. och återigen, vad är tjockt?
    Jag skall va tjock enligt mitt BMI som ligger runt 26. Och det är jag inte. Tjock alltså. Så det här med BMI är lika pålitligt som Iran's president.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • La Lola
    pollykolle skrev 2012-01-04 22:50:52 följande:
    Min läkare går efter ett bmi som stämmer bättre än vad en hemsidas gör över Internet. 

    Har fortfarande inte sagt att det är fel på "kurviga" kvinnor eller liknande alt. 
    Räknas inte BMI lika oavsett?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Polly S
    Anton Chigurh skrev 2012-01-04 22:52:03 följande:
    Jag skall va tjock enligt mitt BMI som ligger runt 26. Och det är jag inte. Tjock alltså. Så det här med BMI är lika pålitligt som Iran's president.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.

    ja, BMI är mer riktlinjer, vid mkt muskler funkar det inte alls, iaf inte vad gäller övervikt. 17 är dock lågt, hur man är räknar.
  • Lavish
    pollykolle skrev 2012-01-04 22:43:00 följande:
    Fortfarande har jag inget emot feta,tjocka eller mulliga.
    Tycker bara det är synd att dem flesta som går upp "mår dåligt" över sin kropp eller vill försvara sig så snabbt man börjar prata om övervikt.
    De flesta som är överviktiga trivs inte själva i sin kropp, varför inte ta hand om kroppen då?

    Jag har faktiskt inte sagt att du ska se ut som mig överhuvudtaget. Skulle nog inte vilja byta min kropp med dig heller då det inte går och eftersom att jag inte alls vet hur du ser ut.
    Nu pratar jag inte om din kropp utan om allas.

    Jag tycker bara det är tråkigt att folk som varit smala innan ska bryta ner sig själva och inte trivas i sin kropp.
    Nu snackar jag inte om några kilon, utan flertal.

    Trött på att höra hur många överviktiga människor klagar och säger att det inte är "matens fel" och inte "träningens fel".. och inte deras egna fel.
    Herregud människor.

    Jag säger endast att det är synd att förstöra sig själv, varför inte göra något åt problemet. Dem som inte trivs med sin kropp som tjock, do something!!!!

    Min egna tanke är nog att flesta svenska kvinnor ger upp efter att dem gått upp och inte orkar lägga tid på kost eller träning.
    Thats it. 
    Så den tes du egentligen vill framföra med din TS är att den ökade övervikten och det ökade dåliga måendet inte beror på matutbudet, BNP, eller mer stillasittande arbetsuppgifter.

    Utan den ökande andelen överviktiga kvinnor beror på att kvinnor idag har dålig självdisciplin, inte klarar av att ta ansvar, väljer att må dåligt samt bara skyller ifrån sig, synder som kvinnor under andra historiska perioder inte var skyldiga till i samma utsträckning.

    Är det korrekt uppfattat att du driver denna tes och vill missionera till alla Sveriges feta kvinnor att det är deras eget jävla fel och att det stör dig att de inte agerar rationellt?
  • Litenpåjorden

    Bmi är snett. Alla normalviktiga är ju undetviktiga i så fall. Bmi är en tröst för tjockisar.

  • Ökänd
    Polly S skrev 2012-01-04 22:53:43 följande:

    ja, BMI är mer riktlinjer, vid mkt muskler funkar det inte alls, iaf inte vad gäller övervikt. 17 är dock lågt, hur man är räknar.

    Fast just i TS fall kan det ju knappast röra sig om några muskler.
    Krengt och på hoppad
  • Lavish
    Litenpåjorden skrev 2012-01-04 22:55:55 följande:
    Bmi är snett. Alla normalviktiga är ju undetviktiga i så fall. Bmi är en tröst för tjockisar.
    Haha ja jättetröstande att få beskedet Morbidly obese från BMI sidan...
  • Ökänd
    Anton Chigurh skrev 2012-01-04 22:52:03 följande:
    Jag skall va tjock enligt mitt BMI som ligger runt 26. Och det är jag inte. Tjock alltså. Så det här med BMI är lika pålitligt som Iran's president.

    Du har muskler?
    Krengt och på hoppad
  • Ökänd
    Lavish skrev 2012-01-04 22:57:54 följande:
    Haha ja jättetröstande att få beskedet Morbidly obese från BMI sidan...

    Krengt och på hoppad
Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?