• pollykolle

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • k a t t a
    pollykolle skrev 2012-01-04 23:46:04 följande:
    Katta, ditt namn säger det mesta om dig själv. Mer behöver jag inte säga. 

    Jag har aldrig varit ett fetto, kommer aldrig att bli heller. Tycker synd om dig om du nu haft det svårt genom åren och varit lite större. Tyvärr är jag smal och kan inte göra något åt det.
    Om du nu är avundsjuk, börja träna och äta rätt istället för att sitta här och klanka av dina problem på mig som mår toppen av min kropp.
    Tycker du ska skärpa dig nu och vara mogen. Lägg inte skulden på mig varför du nu mår dåligt över din kropp eller vad det nu är.
    Har aldrig varit överviktigt, möjligen normalviktig och nu är jag tydligen "underviktigt" enligt er vilket jag inte är när det gäller min läkare.

    Så tycker du borde vila skallen lite, rensa ur den lite. Gå och lägg dig nu istället för att hålla på och tramsa.  
    Aww. Tack för omsorgen. Jag gillar min kropp också och det gör mig inte alls ont att du gillar din. jag är precis normalviktig och där planerar jag att stanna. Men jag tycker att du verkar vara ett rickspucko av guds nåde som inte ens kan hålla ihop din story eller hålla rätt på vad du egentligen vill ha svar på. Men tack och hej!
  • La Lola
    pollykolle skrev 2012-01-04 23:46:04 följande:
    Katta, ditt namn säger det mesta om dig själv. Mer behöver jag inte säga. 

    Jag har aldrig varit ett fetto, kommer aldrig att bli heller. Tycker synd om dig om du nu haft det svårt genom åren och varit lite större. Tyvärr är jag smal och kan inte göra något åt det.
    Om du nu är avundsjuk, börja träna och äta rätt istället för att sitta här och klanka av dina problem på mig som mår toppen av min kropp.
    Tycker du ska skärpa dig nu och vara mogen. Lägg inte skulden på mig varför du nu mår dåligt över din kropp eller vad det nu är.
    Har aldrig varit överviktigt, möjligen normalviktig och nu är jag tydligen "underviktigt" enligt er vilket jag inte är när det gäller min läkare.

    Så tycker du borde vila skallen lite, rensa ur den lite. Gå och lägg dig nu istället för att hålla på och tramsa.  
    Är det inte lite barnsligt tänkt att tro att hon är avundsjuk på dig? Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Ökänd
    pollykolle skrev 2012-01-04 23:41:59 följande:
    Absolut inte. Har kollat upp min midja, vill ni ha ett foto på min midja? ;)

    Visst, med måttband och så skriver du FL på magen
    Krengt och på hoppad
  • pollykolle
    Ökänd skrev 2012-01-04 23:49:12 följande:
    Visst, med måttband och så skriver du FL på magen
    Vill du verkligen se en bild så kan jag ta ett foto? :) Kan gärna maila en bild till dig om du nu inte tror mig.
  • Litenskit

    Nyfiken på hur din läkare räknar, eftersom bmi alltid räknas på samma sätt. Och hur man än vrider på det så är du underviktig, vilket är lika ohälsosamt som övervikt.

  • k a t t a
    Ökänd skrev 2012-01-04 23:49:12 följande:
    Visst, med måttband och så skriver du FL på magen
    haha! Solig
  • Ökänd
    pollykolle skrev 2012-01-04 23:50:01 följande:
    Vill du verkligen se en bild så kan jag ta ett foto? :) Kan gärna maila en bild till dig om du nu inte tror mig.

    Ta du en bild och posta i tråden.
    Krengt och på hoppad
  • Ökänd
    Litenskit skrev 2012-01-04 23:50:20 följande:
    Nyfiken på hur din läkare räknar, eftersom bmi alltid räknas på samma sätt. Och hur man än vrider på det så är du underviktig, vilket är lika ohälsosamt som övervikt.

    TS läkare går efter en annan BMI-skala... Oskyldig
    Krengt och på hoppad
  • sandiberu

    Ja, vad tror man att folk ska svara i ett forum fullt av nyförlösta, oförlösta och tröstätande kvinnor? ;)

    Och som svar på din fråga; Har du sett chokladutbudet i din lokala matbutik?

Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?