• pollykolle

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • spunge
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-05 08:15:32 följande:

    Du skriver " hade jag velat banta så hade jag gjort det". Det är ungefär som en knarkare skulle säga, jag kan sluta om jag bara vill. Bullshit!

    jag har både bantat ner mig OCH slutat knarka.. så nej, det är inget bullshit!
    det som är bs är folk som tänker som du gör 
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • smöla
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-05 08:07:48 följande:
    Du , jag fattar vad du skriver, försök inte att dumförklara mej.
    Jag står iaf fast vid det jag skrev tidigare, det ÄR viktigt hur man ser ut!
    Det klarar du så bra själv...Flört
  • Bumblebeegirl
    spunge skrev 2012-01-05 08:20:45 följande:

    jag har både bantat ner mig OCH slutat knarka.. så nej, det är inget bullshit!
    det som är bs är folk som tänker som du gör 
    Då är du lite one of a kind........
  • spunge
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-05 08:21:57 följande:
    Då är du lite one of a kind........
    nej verkligen inte. lever du i nån liten bubbla?
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • Caramella

    olika människor har olika kroppstyper. Endel är naturligt smala, svårt att gå upp i vikt, kan äta hur mkt de vill utan att bli tjocka för det. Andra har det tvärtom. Jag skulle säkert kunna gå ner 10 kg relativt snabbt om jag började gå på gym, la om kosten en aning osv...Men anser inte att jag mår så pass dåligt över min kropp att jag går o oroar mig. Innan jag fick första barnet 2008 vägde jag 20 kg mindre än jag gör idag, är dock gravid nu o gått  upp ca 6-7 kg...Det e svårare nu när man är äldre(över 30) att bli av med kilona. När jag var runt 20 behövde jag inte göra speciellt mkt för att gå ner, har nog lika lätt/svårt att gå upp som ner...

    Varför man bryr sig om andras vikt hajjar jag inte. Alla människor har inte samma skönhets ideal. finns dom som tycker mulligt e sexigt precis som andra tycker spinkigt e sexigt. Är det inte bra, att vi dras/attraheras/gillar olika?

    Jag tycker sara Dawn finer är jäkligt vacker, hon klär sig snyggt för sin kropp och utstrålar självförtroende. Det e jävligt mkt snyggare än en 50 kg kvinna som utstrålar osäkerhet.

  • Anton Chigurh


    Herrejävlar vilken vacker kvinna, lika snygg som sin mor dessutom, och den som kallar den här granna tjejen sjuklig, eller underviktig, förtjänar tamejfan en redig spark i skrevet. Hon är hur jävla normal som helst.

    Väger hon på bilden 47 kilo på 170 cm och TS väger 5 kilo mer på ytterligare 4 cm, då är då fan inte Polly underviktig hon heller. Polly borde se ut ungefär som Vampyria's snygging.

    ELLER HUR ???
     
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Tigermammis

    Ja du ts,av samma orsak som vissa är underviktiga...gener och ett ärftligt ätande eller inte ätande,idrottsutövande eller inte.

    Jag är 170 lång o väger 53 kilo,jag trycker i mig mat,extra fett och dricker gräde ibland innan jag lägger mig och det händer inget alls.

    När jag var gravid så gick jag upp 8 kilo,innan jag lämnade BB så var jag nere på min normalvikt igen.

  • Gunilla 778
    pollykolle skrev 2012-01-04 22:43:00 följande:
    Fortfarande har jag inget emot feta,tjocka eller mulliga.
    Tycker bara det är synd att dem flesta som går upp "mår dåligt" över sin kropp eller vill försvara sig så snabbt man börjar prata om övervikt.
    De flesta som är överviktiga trivs inte själva i sin kropp, varför inte ta hand om kroppen då?

    Jag har faktiskt inte sagt att du ska se ut som mig överhuvudtaget. Skulle nog inte vilja byta min kropp med dig heller då det inte går och eftersom att jag inte alls vet hur du ser ut.
    Nu pratar jag inte om din kropp utan om allas.

    Jag tycker bara det är tråkigt att folk som varit smala innan ska bryta ner sig själva och inte trivas i sin kropp.
    Nu snackar jag inte om några kilon, utan flertal.

    Trött på att höra hur många överviktiga människor klagar och säger att det inte är "matens fel" och inte "träningens fel".. och inte deras egna fel.
    Herregud människor.

    Jag säger endast att det är synd att förstöra sig själv, varför inte göra något åt problemet. Dem som inte trivs med sin kropp som tjock, do something!!!!

    Min egna tanke är nog att flesta svenska kvinnor ger upp efter att dem gått upp och inte orkar lägga tid på kost eller träning.
    Thats it. 
    Blir du lyckligare om alla svenska kvinnor börjar träna och gå ner i vikt? Gör det din vardag lättare?
  • Tigermammis
    vampyria2 skrev 2012-01-05 04:53:03 följande:


    Jag frågade min dotter som är 18 och fick okej på att ladda upp en bild på henne hon är 170 och väger 47 kg, alltså ungefär som TS. Säga vad man vill smal är hon men inte tusan är hon underviktig!
    Vilken vacker flicka...helt perfekt i kroppen
Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?