• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Jojile

    Varför någon (för mig främmande) person är fet, det är inget jag anser mig ha något med att göra. Men OAVSETT vad man känner, tycker och tänker så beter man sig för i helvete inte som tjejen TS stött på. Då är det något som inte stämmer inte huvudet på en.

  • molly50
    Mammatill2tjejer skrev 2012-01-13 17:53:46 följande:
    Det är det ingen som har påstått.

    Vad de skriver är att det inte ALLTID handlar om att man ätit fel och proppat i sig en massa onyttigheter. De skriver att det kan finnas andra orsaker.
    Och att då sitta och uttrycka sig som vissa gör i den här tråden är helt enkelt fördomsfullt.  

    Jojile skrev 2012-01-13 17:57:57 följande:

    Varför någon (för mig främmande) person är fet, det är inget jag anser mig ha något med att göra. Men OAVSETT vad man känner, tycker och tänker så beter man sig för i helvete inte som tjejen TS stött på. Då är det något som inte stämmer inte huvudet på en.


    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • Anonym
    Mammatill2tjejer skrev 2012-01-13 17:53:46 följande:
    Det är det ingen som har påstått.

    Vad de skriver är att det inte ALLTID handlar om att man ätit fel och proppat i sig en massa onyttigheter. De skriver att det kan finnas andra orsaker.
    Och att då sitta och uttrycka sig som vissa gör i den här tråden är helt enkelt fördomsfullt.  
    Fast det är ALLTID så att feta är feta för att de ätit för mycket i förhållande till hur mycket de rör på sig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-13 18:48:00 följande:
    Fast det är ALLTID så att feta är feta för att de ätit för mycket i förhållande till hur mycket de rör på sig.
    Tror också det. Men eventuellt kan en halv procent ha någon bakomliggande sjukdom av fysisk karaktär.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-13 19:00:54 följande:
    Tror också det. Men eventuellt kan en halv procent ha någon bakomliggande sjukdom av fysisk karaktär.
    Jo, fast även om de är sjuka så blir man inte fet om man inte äter. Det följer helt enkelt av energiprincipen. Äter man inte tynar man bort oavsett vad man lider av.
  • Anonym (ej överviktig)
    Anonym skrev 2012-01-13 17:23:51 följande:
    Ja men antalet överviktiga har ju ökat enormt på senare år. Man pratar ju om en "fetmaepidemi"! Men det kanske handlar om någon annan sorts epidemi (sjukdom i sköldkörteln?)
    Har jag påstått att det skulle vara en hypothyroidismepidemi någonstans? Jag vet mycket väl att många är överviktiga pga felnäring+inaktivitet. Men när personen postar påståenden som helt enkelt inte stämmer kände jag att jag var tvungen att ge exempel på sjukdomar (och mediciner) som faktiskt är en orsak till (ofrivillig) viktuppgång! Att ALLA som är överviktiga eller lider av fetma har fel på ämnesomsättningen eller äter ex kortison har jag väl aldrig skrivit? Det finns dock de som är det så att hävda att INGEN blir överviktig pga sjukdom eller medicin stämmer helt enkelt inte för fem öre.
  • Anonym
    Anonym (ej överviktig) skrev 2012-01-13 20:11:35 följande:
    Jag vet mycket väl att många är överviktiga pga felnäring+inaktivitet. 
    Alla som är överviktiga är det pga att de under någon period ätit mer än de gjort av med och att de fortsatt äta så mycket och aktiverat sig så lite att bibehållit sitt fett.
  • molly50
    Anonym (ej överviktig) skrev 2012-01-13 20:11:35 följande:
    Har jag påstått att det skulle vara en hypothyroidismepidemi någonstans? Jag vet mycket väl att många är överviktiga pga felnäring+inaktivitet. Men när personen postar påståenden som helt enkelt inte stämmer kände jag att jag var tvungen att ge exempel på sjukdomar (och mediciner) som faktiskt är en orsak till (ofrivillig) viktuppgång! Att ALLA som är överviktiga eller lider av fetma har fel på ämnesomsättningen eller äter ex kortison har jag väl aldrig skrivit? Det finns dock de som är det så att hävda att INGEN blir överviktig pga sjukdom eller medicin stämmer helt enkelt inte för fem öre.

    Precis de ord jag själv tänkte svara,men du skrev det så bra så jag behöver nog inte det. :)
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-13 20:25:07 följande:
    Alla som är överviktiga är det pga att de under någon period ätit mer än de gjort av med och att de fortsatt äta så mycket och aktiverat sig så lite att bibehållit sitt fett.
  • Mammatill2tjejer
    Anonym skrev 2012-01-13 18:48:00 följande:
    Fast det är ALLTID så att feta är feta för att de ätit för mycket i förhållande till hur mycket de rör på sig.

    Var vänlig och läs på lite innan du fortsätter diskussionen.
    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?