• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Mammatill2tjejer
    Anonym skrev 2012-01-13 19:16:20 följande:
    Jo, fast även om de är sjuka så blir man inte fet om man inte äter. Det följer helt enkelt av energiprincipen. Äter man inte tynar man bort oavsett vad man lider av.

    Ja, precis. Hellre att folk svälter sig till döds än att de är överviktiga.

    Hmm.....
    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-13 19:16:20 följande:
    Jo, fast även om de är sjuka så blir man inte fet om man inte äter. Det följer helt enkelt av energiprincipen. Äter man inte tynar man bort oavsett vad man lider av.
    Det är klart att man magrar av så småningom om man inte äter ALLS. Men om man varken ändrat kostvanor eller motionsvanor och börjar gå upp eller rasa i vikt av exempelvis ett läkemedel, så förstår man ju omedelbart att ämnesomsättningen rubbats på något vis.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 13:37:46 följande:
    Det är klart att man magrar av så småningom om man inte äter ALLS. Men om man varken ändrat kostvanor eller motionsvanor och börjar gå upp eller rasa i vikt av exempelvis ett läkemedel, så förstår man ju omedelbart att ämnesomsättningen rubbats på något vis.
    Men du kan inte gå upp i vikt om du inte äter eller dricker mer än du gör av med, det är omöjligt.
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 14:20:04 följande:
    Men du kan inte gå upp i vikt om du inte äter eller dricker mer än du gör av med, det är omöjligt.
    Nej, men sjukdom och mediciner kan göra att du gör av med betydligt mindre energi, eller att energiupptaget i det du äter och dricker går upp, utan att du förändrat kost- och  motionsvanor.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 14:23:58 följande:
    Nej, men sjukdom och mediciner kan göra att du gör av med betydligt mindre energi, eller att energiupptaget i det du äter och dricker går upp, utan att du förändrat kost- och  motionsvanor.
    Om svaret på fetmaepidemin finns där så måste man fundera på vad det kan vara för sjukdomar som ökat så dramatiskt i hela världen!
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 14:23:58 följande:
    Nej, men sjukdom och mediciner kan göra att du gör av med betydligt mindre energi, eller att energiupptaget i det du äter och dricker går upp, utan att du förändrat kost- och  motionsvanor.
    Det är väl knappast en sjukdom att göra av med mindre energi, det är i så fall den heliga gral för alla levande organismer. Eller att energiupptaget skulle öka samma sak där. Givetvis är det inte så eftersom det hade varit lösningen på all undernäringsproblematik.

    Om så vore fallet är det ju bara att äta mindre eftersom allt handlar om hur mycket eneri du äter och förbrukar.
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 15:18:38 följande:
    Det är väl knappast en sjukdom att göra av med mindre energi, det är i så fall den heliga gral för alla levande organismer. Eller att energiupptaget skulle öka samma sak där. Givetvis är det inte så eftersom det hade varit lösningen på all undernäringsproblematik.

    Om så vore fallet är det ju bara att äta mindre eftersom allt handlar om hur mycket eneri du äter och förbrukar.
    Det är så allmänt känt att jag är förvånad att det gått dig förbi. Att det inte skulle vara någon lösning på problem med undernäring att skaffa sig sjukdomar, eller att medicinera, med bieffekter som följd, torde vara självklart.

    Att BARA äta mindre är verkligen inget "bara".
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 15:11:04 följande:
    Om svaret på fetmaepidemin finns där så måste man fundera på vad det kan vara för sjukdomar som ökat så dramatiskt i hela världen!
    Jag har inte sagt att svaret enbart ligger där, men att hävda att det inte existerar är ren lögn.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 15:30:41 följande:
    Det är så allmänt känt att jag är förvånad att det gått dig förbi. 
    En vanlig myt tjockisar brukar propagera för ja.

    Det som är allmänt känt är att materia inte skapas ur intet. De feta har stoppat i sig maten någon gång utan att förbränna den.
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 15:33:42 följande:
    En vanlig myt tjockisar brukar propagera för ja.

    Det som är allmänt känt är att materia inte skapas ur intet. De feta har stoppat i sig maten någon gång utan att förbränna den.
    Jag har själv varit sådan som ränt upp utav mediciner, utan att förändra vare sig det ena eller det andra i övrigt. Många i min närhet har varit med om samma saker, och liksom jag gått ner igen när vi slutat medicinera. Det är märkligt att det ska vara så svårt att inse att det här med energiintag inte är statiskt.
    Två personer med samma kroppsvikt, som motionerar och äter likadant, har inte nödvändigtvis samma förbränning ens naturligt och  med medicinering kan man rubba den man är van vid att ha. Det kan du resonera med vilken viktexpert som helst om.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?