• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 16:14:16 följande:
    Det är flera som antyder det, faktiskt.
    Har ingen betydlese dock. Det gäller att äta i förhållande till sin förbränning oavsett.
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 16:26:25 följande:
    Har ingen betydlese dock. Det gäller att äta i förhållande till sin förbränning oavsett.
    Det är en självklarhet. Men det är inte alltid praktiskt möjligt. Dels har folk vana vid att äta en viss mängd, dels kan man inte dra ner hur mycket som helst och fortfarande få i sig allt man bör få i sig utöver energi.
    Det är lite som att säga till en person som desperat behöver gå upp i vikt att äta massor av smör och grädde: det är inte helt skitlätt att få i sig dagligen.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 16:29:29 följande:
     dels kan man inte dra ner hur mycket som helst och fortfarande få i sig allt man bör få i sig utöver energi.
    jo det kan man, förbränner man inte mycket behöver man bara äta lite, varierat givetvis så man får de näringsämne man behöver.
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 16:26:23 följande:
    Ja mycket vanliga.
    Jaha SSRI-preparat!  Den nya fantastiska bortförklaringen att bli fet. "-Jag äter medicin mot min depression (som beror på att jag är fet) och så blir jag fet av medicinen..............."!   (en av 10000 får väl biverkningen "viktminskning" som torde vara lika vanlig egentligen)
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 16:36:43 följande:
    Jaha SSRI-preparat!  Den nya fantastiska bortförklaringen att bli fet. "-Jag äter medicin mot min depression (som beror på att jag är fet) och så blir jag fet av medicinen..............."!   (en av 10000 får väl biverkningen "viktminskning" som torde vara lika vanlig egentligen)
    Det var det inte. Men det är en av de mest kända biverkningarna på många SSRI-preparat (läs FASS!).
    Många magra i min omgivning har gått upp massor på dessa (för att omedelbart gå ner när de slutat).
    Vissa går ner också, men det känner jag bara någon enstaka som gjort.

    Din attityd gentemot deprimerade människor finner jag i övrigt beklämmande.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 16:32:42 följande:
    jo det kan man, förbränner man inte mycket behöver man bara äta lite, varierat givetvis så man får de näringsämne man behöver.
    Det beror på HUR lite man förbränner.
    Det är faktiskt inte skitenkelt att få i oss allt vi behöver per dag.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 16:44:18 följande:
    Det var det inte. Men det är en av de mest kända biverkningarna på många SSRI-preparat (läs FASS!).
    Många magra i min omgivning har gått upp massor på dessa (för att omedelbart gå ner när de slutat).
    Vissa går ner också, men det känner jag bara någon enstaka som gjort.

    Din attityd gentemot deprimerade människor finner jag i övrigt beklämmande.
    Jag äter också SSRI-prep (vem gör inte det nu för tiden) Min vikt är låg och jämn för jag äter vettigt och tränar!
    Under biverkningar i FASS så anges viktuppgång/nedgång på samma nivå. Det är inte så att 1 av 10 går upp i vikt och 1 av 1000 ner utan det ska vara ungefär lika!
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 16:45:13 följande:
    Det beror på HUR lite man förbränner.
    Nej, det gör det inte. Lite förbränning betyder äta lite, enkelt. Vad är det som är svårt?
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 16:47:53 följande:
    Jag äter också SSRI-prep (vem gör inte det nu för tiden) Min vikt är låg och jämn för jag äter vettigt och tränar!
    Under biverkningar i FASS så anges viktuppgång/nedgång på samma nivå. Det är inte så att 1 av 10 går upp i vikt och 1 av 1000 ner utan det ska vara ungefär lika!
    Det bevisar ju ingenting annat än att det går bra för dig. Alla människor får inte samma biverkningar, vet du.
    Folk klagar i regel inte när de går ner, så vida de inte var underviktiga redan innan, men med tanke på att läkare sällan rapporterar in alla biverkningar som deras patienter får, så är det inte omöjligt att siffrorna är missvisande heller. Dessutom skiljer dem sig mellan olika preparat.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 16:48:19 följande:
    Nej, det gör det inte. Lite förbränning betyder äta lite, enkelt. Vad är det som är svårt?
    Läs lite näringslära, så ser du att det inte är skitenkelt att få i sig rekommenderat intag av allting enligt vad som anses optimalt.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?