• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 17:08:25 följande:
    Det är enkelt men vissa klarar inte av det ändå.
    Ungefär lika enkelt som att sluta dricka alkohol för en alkoholist.
    (dvs. inte)
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 17:10:39 följande:
    Man går inte upp i vikt av SSRI-prep liksom automatiskt utan det är att en del får ökad aptit! Och lika många torde få minskad aptit. Av någon anledning! så verkar ÖKAD APTIT vara vanligare och det beror väl snarast på att det fungerar utmärkt för tjockisar att skylla på. Men det finns ingen substans i medicinen som gör att man blir fet. Man blir hungrigare och äter mer och då måste man vara på sin vakt och kolla så att det inte blir för mycket (precis som det är i vanliga fall)
    Både och faktiskt. Somliga går upp utan att äta ett uns mera. Och anda ner.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 17:10:53 följande:
    Ungefär lika enkelt som att sluta dricka alkohol för en alkoholist.
    (dvs. inte)
    Det hänger på karaktären, vissa har ingen.
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 17:13:10 följande:
    Det hänger på karaktären, vissa har ingen.
    Nej, det är en grav missuppfattning att det skulle ha med karaktär att göra och en stor anledning till att många misslyckas med att bryta sitt missbruk.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym (hmmm)
    Anonym skrev 2012-01-14 17:13:10 följande:
    Det hänger på karaktären, vissa har ingen.
    Ingen intelligens heller tydligen. Och då menar jag inte dom som är överviktiga.
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 17:15:04 följande:
    Nej, det är en grav missuppfattning att det skulle ha med karaktär att göra och en stor anledning till att många misslyckas med att bryta sitt missbruk.
    Att bryta det är svårare men det är en dålig karaktär som gör att de hamnar där. 

    Bra iaf att du fattat att det handlar om ett missbruk och inte om ämnesomsättning.
  • Anna 710
    Anonym skrev 2012-01-10 22:37:12 följande:

    Steget är väl ändå väldigt stort från att uppmärksamma en rökare eller alkoholist när man går förbi till att fälla sårande och kränkande kommentarer om folks utseende och shoppingvanor när man är på affären?!
    Skulle aldrig falla mig in att kommentera någons livssituation oavsett om det gäller rökning eller missbruk eller över/undervikt eller något helt annat! 

    Man kan aldrig veta vad en människa har i bagaget och varför den människan gör eller ser ut på ett visst sätt. Har man något vett i huvudet så håller man ina åsikter för sig själva när man träffar okända människor.   
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 17:12:17 följande:
    Både och faktiskt. Somliga går upp utan att äta ett uns mera. Och anda ner.
    Mest upp skulle jag tippa!!  Om man inte äter fler kalorier än man förbrukar per dag så går man inte upp utan håller sin vikt. Det finns ingen magisk ingrediens i SSRI som gör att fläsket flyger på en eller lämnar en utan det beror helt och hållet på (som alltid) kalorier in/kalorier ut.
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 17:26:57 följande:
    Mest upp skulle jag tippa!!  Om man inte äter fler kalorier än man förbrukar per dag så går man inte upp utan håller sin vikt. Det finns ingen magisk ingrediens i SSRI som gör att fläsket flyger på en eller lämnar en utan det beror helt och hållet på (som alltid) kalorier in/kalorier ut.
    Det är ungefär som att säga att en förbränningsmotor behöver lika mycket energi in som den ger effekt ut, men utan att ta hänsyn till hur den är inställd.
    Preparat som inverkar på hormoner påverkar kroppen mycket.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 17:16:47 följande:
    Att bryta det är svårare men det är en dålig karaktär som gör att de hamnar där. 

    Bra iaf att du fattat att det handlar om ett missbruk och inte om ämnesomsättning.
    Jag håller inte med om att det handlar om dålig karaktär. Dålig psykisk hälsa är en otroligt vanlig ingångspunkt för missbruk (och den här tråden går allt längre ifrån sitt ursprung.)

    Fetmaepedemin handlar sannolikt mest om missbruk, men att förneka att sjukdomar och läkemedel kan påverka ämnesomsättningen är absurt.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?