• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 17:50:06 följande:
    Det är ungefär som att säga att en förbränningsmotor behöver lika mycket energi in som den ger effekt ut, men utan att ta hänsyn till hur den är inställd.
    Preparat som inverkar på hormoner påverkar kroppen mycket.
    Nej, men att säga att man blir fet utan att äta är som att säga att ny bensin hamnar i tanken utan att behöva tanka.
  • jesus666

    det är väl bra att medmänniskor bryr sig i varandra.. du skulle ju bara ha svarat att detta var till 4 personer..förstår inte vad problemet är, du skulle även ha tackat denna person för omtanken..

  • Anonym

    Puh så tröttsamt. Ät och vräk i er och bli feta och skyll på allt utom er själva.

  • Anonym (;))
    Anonym skrev 2012-01-14 17:13:10 följande:
    Det hänger på karaktären, vissa har ingen.
    Gäller det även anorektiker? Det är ju bara att ha karaktär nog att äta... 
  • Anonym
    Anonym (;)) skrev 2012-01-14 18:43:03 följande:
    Gäller det även anorektiker? Det är ju bara att ha karaktär nog att äta... 
    Anorektiker är extremt karaktärsfasta och klarar att föra en extrem (tyvärr ibland dödlig) diet. Gruppen anorektiker kan rimligtvis inte jämföras med den gigantiska!! (hihi) gruppen överätare som snart utgör mer än hälften av jordens befolkning.
  • I put a spell on you

    Att folk orkar bry sig om vad andra människor handlar. Tragiskt. 

  • Förvirrad mamma

    Har bara läst första inlägget.
    Men de personer som gör så här har problem. Det är bara elakt.
    Folk verkar tycka att det är så häftigt att säga vad man tycker nu för tiden, oavsett syfte...
    Jag skulle bli jätteledsen.
    Tycker det var bra att du inte sjönk ner till hennes nivå.
    Kram TS :)

  • emoni23
    Anonym skrev 2012-01-15 05:42:34 följande:
    Anorektiker är extremt karaktärsfasta och klarar att föra en extrem (tyvärr ibland dödlig) diet. Gruppen anorektiker kan rimligtvis inte jämföras med den gigantiska!! (hihi) gruppen överätare som snart utgör mer än hälften av jordens befolkning.
    extremt karaktärsfasta på ett sätt men skulle dom klara äta som en vanlig människa frukost, lunch o middag det kräver också karaktär.

    Nej det handlar inte om kunskap de flesta överviktiga vet exakt hur man ska göra o äta o träna för att gå ner...

     
  • molly50
    trettioplus skrev 2012-01-14 17:52:59 följande:
    Jag håller inte med om att det handlar om dålig karaktär. Dålig psykisk hälsa är en otroligt vanlig ingångspunkt för missbruk (och den här tråden går allt längre ifrån sitt ursprung.)

    Fetmaepedemin handlar sannolikt mest om missbruk, men att förneka att sjukdomar och läkemedel kan påverka ämnesomsättningen är absurt.
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • Anonym (Jenny)

    Den har tråden fick visst ett eget litet liv.

    Kan själv bara svara från min synvinkel.

    Jag har inte någonstans kommit med någon "bortförklaring" till min övervikt, snarare konstaterat att den är mitt fel på så sätt att det var jag som åt mig till den.
    Sen gör jag också något åt min övervikt. Vi äter till 99% hemlagad genomtänkt mat, någon gång ibland unnas det något extra. Gubben och barnen äter lördagsgodis, mitt gottis brukar bestå av grönsaker och dipp.

    Däremot så har jag en hyfsat lång väg att vandra till mitt mål, och med kommentarer som den i affären så känns den evighetslång. Jag vill kunna gå på stan, leka med mina barn, hålla min gubbe i handen utan att folk stirrar eller kommenterar mitt yttre. Tycker egentligen inte det är mycket begärt.

    Till er som tyckte jag var ute i god tid, godiset låg i tryggt förvar kvar i skafferiet tills i går kväll utan att något tog sig en bit.

Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?