• smula86

    Någon som provat silica?

    Någon som provat Silica för att få bättre hårväxt?
    Jag har en kompis som  har jättelångt hår och jag frågade henne hur hon kunde spara så långt, och då sa hon att hon ätit Silica.
    Är det någon av er som har provat? 

  • Svar på tråden Någon som provat silica?
  • josefin1234

    min pappa jobbar på silica och han har alltid sponsrat mig med det.
    jag har långt och jätte tjockt hår , sedan om de beror på silica det vet vi inte men jag är den enda i min familj som äter de och den enda som har långt och tjockt hår .

  • Bygganytt

    Har provat i över ett halvår och ja, jag har fått resultat.

    Mindre pengar på kontot och en hel del förlorad tid och engagemang helt i onödan.
    Kört full dos hela tiden och inte missat en dag, är kanske inte förbannad men väl besviken.

    Inget förbättrat resultat på varken hud, hår eller naglar.

  • smula86

    Ok, då verkar det som att det fungerar för vissa, men inte för alla. Undra om det är värt att lägga pengar på. Vet inte om det är nyttigt heller att bara börja slänga i sig massa kosttillskott om inte kroppen är van.

  • murderdoll13

    Jag har ätit i två år nu tror jag, och mitt hår är tjockt och det växer mycket hela tiden. Vet inte hur det hade varit utan silica eftersom jag var frivilligt korthårig innan jag började äta dom, men det är som det är nu i alla fall. Glad

  • Bygganytt
    smula86 skrev 2012-01-15 16:14:24 följande:
    Ok, då verkar det som att det fungerar för vissa, men inte för alla. Undra om det är värt att lägga pengar på. Vet inte om det är nyttigt heller att bara börja slänga i sig massa kosttillskott om inte kroppen är van.
    Tror inte det finns något som kroppen inte klarar av, jag märkte ingen förändring alls fysiskt.
    Kunde lika gärna ha det hela ogjort kan jag känna.
    Silica forte innehåller extrakt av åkerfräken, vitaminerna B3, B5, B6, B2, B1, Biotin, B12, mikrokristallinsk cellulosa, magnesiumstearat, cellulosaester, kiseldioxid. Fri från laktos, gluten och socker.

    Om man läser på innehållsförteckningen på annat man får i sig dagligen verkar det här vara rätt okej

    Du vet inte om det fungerar förrän du själv provar, jag får tydligen i mig tillräckligt av innehållet utan tabletter för att inte få ut något av tillskott så jag får leva ett tag till med risigt hår och spruckna naglar tills jag kommer på den egentliga anledningen till problemet
  • smula86

    Jag ska se hur jag ska göra, Mitt nyårslöfte är typ varje år att jag ska sköta om håret och försöka få det att växa 10 cm på ett år. Och hur jag ska lyckas med det det är för att jag vet att det växer ca 1 cm per månad då jag märker det på min utväxt. Ska försöka toppa det regelbundet och inte bleka det mer. Men ändå så verkar det som att jag har haft samma längd år ut och år in :) 

  • Bygganytt

    Håret har väl viloperioder, du är inte inne i en sådan?

    Om det nu stämmer, läste det någonstans, minns inte var.
    Googla?

  • Bygganytt

    ...hmm, viloperioder är bara upp till 3 månader, strunta i mitt inlägg ovan

  • smula86

    Ah ok, jag visste inte ens att håret hade det :)
    Däremot växer mina naglar snabbt och är starka.
    Men jag ska nog ta och prova Silica, några månader kanske. 

  • nykkis
    smula86 skrev 2012-01-15 13:05:13 följande:
    Någon som provat Silica för att få bättre hårväxt?
    Jag har en kompis som  har jättelångt hår och jag frågade henne hur hon kunde spara så långt, och då sa hon att hon ätit Silica.
    Är det någon av er som har provat? 
    Hm, det är väldigt eventuellt. Det är ju inte dyrt, så det är värt ett försök!
    Din kompis har nog inte bara ätit silica för att få det håret ;)  Kanske silica har hjälpt till.

    Jag har beställt, mest för ett litet experiment så jag kan se om det gör det :)
    Fungerar det så kan jag skriva i tråden här!
     
Svar på tråden Någon som provat silica?