• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • tjorven01

    Poussin
    Klart det kommer att öka
    Finns inte minsta tvekan

    Curly njut av solen åt mig oxå
    Det skulle jag verkligen behöva
    Kramar

  • Poussin

    Zin - Åh det låter underbart! Instämmer med Tjorven: njut för nästa år blir det ingen skidåkning för din del! Flört

    Var hos gyn imorse och hCG har ökat från 269 i torsdags till 1250 igår så nu känner jag mig lugnare. Fick en kram av rare gyn och ännu ett "well done" från Dr D. Flört
    Har tid för VUL 5/4. Ska bli väldigt spännande.

    Kram till er alla!  Hjärta

  • Lully Hill

    Grattis Poussin! Har du fått någon behandlingsplan från Dr D?
    Ps var också hos rare gyn idag! Jag behövde nytt recept på Prednisolon. Han sa just att nu har han flera tjejer som varit hos "greken"! Han börjar helt klart bli intresserad när han ser att det fungerar!

  • Poussin

    Tack Lully! Hjärta Nej, ingen direkt behandlingsplan förutom IL i början av nästa vecka. Får se vad han säger sen.
    Ja gyn är verkligen toppen och roligt att han intresserar sig.

  • Zinfandel

    Tillbaks i Sverige igen Obestämd Fick mail av Dr D idag med det helt oväntade svaret att jag inte behöver testa om TNF för det har sjunkit tillräckligt efter laporaskopin?! Mailat tillbaks för att dubbelkolla detta innan vi kör igen... Annars blir det troligen långa metoden denna gång, vilket Dr D föredrar men mest pga endon, ska maila CFC så fort jag får svar av Dr D igen.

    Hur mår du Curly? 

  • CurlyRed

    Zin- mår bara bra, njuter av sol och massa golf i Portugal ! Men igår blev det riktigt drama... Hade redan haft ordentligt med mens i 2 dagar och trodde det skulle fortsätta så... Men på hål 25 på banan så känner jag helt plötsligt att det börjar "rinna över". Ursäktar mig med en binda bakom en buske... Men det går inte att hejda... Mama Mia vilket blodbad (= sluta läs för kräsmagade!) jag hade kjol och det vara rann länga benen ner i skorna... Vita strumpor och vita golf skor behöver jag säga mer... Får sätta mig på gräset och vänta på min älskling som kom i nästa boll som tur var och kunde ringa efter en golf bil som kunde skjutsa upp oss till omklädningsrummet... Stod sen i duschen i en timme och det vara rann och rann.... Klumpar, blod om vartannat... En sååå söt städerska kom till vår hjälp och torktumlade mina kläder som jag dränkt i duschen... Och kom med handdukar och allmänt stöd. Kunde inte ett ord engelska men snackade konstant på portugisiska och förstod precis vad som hade hänt. Efter en timme var det värsta över och kläderna torra igen, fick på mig en binda och kunde linka in i en taxi som tog oss tillbaka till hotellet. Började med missfall tabletterna som hjälper livmodern att dra ihop sig igen. Det konstiga är att jag inte ens haft nån mensvärk... Känner ingenting. Redan på kvällen åkte vi iväg och åt middag i en grannby och idag har vi spelat hos mina föräldrar i en annan ort. Har nästan slutat blöda helt... Så slutet gott... Men när jag satt där själv på gräset igår med blod och klumpar forsande så kände jag mig väldigt liten... Vilka krafter och man kan inte göra nånting för att hejda det... Vilket drama... Och lite pinsamt att min svenske golf tränare var den förste som kom fram och såg blod badet... Men han var väldigt rar! Ja, vilken dag det var igår... Kommer aldrig glömma den...

  • Zinfandel

    Men Hey Baberiba vilket drama!! Huuu så obehagligt & jobbigt, stackars dig :( Glöm inte att ta extra järn. Stor kram

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!