• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • TaSe

    Vid julbordet:
    -mamma, vem är egentligen äckligast? Hunden som äter grisens öra eller vi som äter grisens skinka?

    /Mathias 6 år

  • skruttan8

    Oj vad jag skrattar, det är så kul med sådana här kommentarer från barn, underbart. Mina barn har sagt så mycket roligt men jag bara glömmer, får börja skriva ned

  • Heffa

    Bläckfisken: Eller så har man olika humor. Jag har skrattat högt åt många inlägg i tråden.

  • ceeh

    Gabriel längtade efter vintern i år. Då 3 1/2 år.
    -Men mamma när ska plogbilen ploga ner all snö från molnen?

  • evolyn

    Min syster var med pappa in och kissade på en offentlig toalett, när pappa stod och kissade så hade pruttat och syrran kom utspringandes till mamma och sa: mamma mamma, pappa kan prutta med snoppen!

  • dec2010

    Fick en kommentar när jag hoppade in en dag på dagis och jobbade. Jag var för tillfället gravid med första barnet.

    En pojke i 3årsåldern satt och tittade länge länge på mig. Sen säger han sakligt: du har stora bröst, jag ser det.
    Då svarade jag att det var för att jag hade en bebis i magen, och frågade samtidigt om han inte tyckte magen var stor. Han tittar en stund på mig och säger sakligt "mm, det är nog för att du har en bebis som magen är så stor".

    Berättade det som sagts till en ordinarie som berättade att pojkens mamma var nästan platt. Så han var väldigt fascinerad av just bröst.

  • PrettyinPink
    Tessan S skrev 2012-06-29 08:24:58 följande:
    Har också en på samma tema. Jag tror på att vara ärlig om vad vi äter så jag har väl vid något tillfälle förklarat att kyckling är fågel, fläskkött griss osv.

    Så en dag sitter vi vid matbordet och har ett par kompisar hembjudna på middag. Elwira två år äter glupskt av maten och utbrister efter en stund:
    -Mera kossa mamma, mera kossa!!!
    Hahahaha!
  • murranmutt

    Min son nu på morgonen:

    Jag: Vilde sitter i publiken på sommarlov.
    Sonen: jag vill också vara där någon gång!!
    Jag: men det spelas in i Skåne.
    Sonen: nähe, det spelas ju in i Sverige!!!!!!
    Jag: men älskling, Skåne ligger i Sverige..

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!