• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • Toppen9

    Här om dagen satt jag i soffan och ammade bebis. Sonen på 2,5 år ville ha en macka så jag sa åt honom att fråga pappa som var i köket om han kunde ge honom en.
    Sonen springer till köket och vrålar "Fråga!!"

  • rebeckan

    Min systerdotter (3) tycker det är väldigt kul när hon själv och andra pruttar. Hon stod och skulle precis åka ner för rutschkanan, med en lite äldre tjej bakom sig. Då säger hon "PRUTT!" varpå min syster säger "Va, har du pruttat?" Systerdottern ser busigt på den andra tjejen "näe, det var nån annan!" Hahah :D

  • Jossofräs

    Min 3åriga dotter om en vän till oss när vi precis var påväg därifrån.
    "Jag tycker inte om Fredrik, jag tycker mer om träd..."

     Hon har också kläckt ur sig:
    "Pojkar har snopp och tjejer har trosor" 

  • stormviskaren

    Var och badade i en sjö igår, där tre stycken 7-8åringar badade. Två pojkar och en flicka. Dem lekte fint med en stor stock som kunde flyta lite på vattnet. Så utbrister flickan helt plötsligt "jag ska sitta på stocken och ni ska lyfta för jag är tjej så därför väger jag minst!" 

    haha Skrattande 

  • Tirem

    Konversation mellan mig och min då 3 åriga lille kille:

    Hugo: Mamma, när jag blir stor ska jag bli pappa! Då blir pappa farfar...

    Jag: Ja, det blir han..

    Hugo: Mamma... Vad blir du då?

    Jag: Jag blir farmor.

    Hugo: Men mamma... Vad blir Svampbob Fyrkant då?

    Jag: Älskling, Svampbob Fyrkant kommer alltid vara Svampbob Fyrkant.

    Hugo: Och stolpen kommer alltid vara en stolpe!




  • Tirem

    En till konversation mellan mig och liten här hemma

    Hugo: Titta, en spindel i taket!

    Jag; Ja, titta älsklig, det är det.

    Hugo: Den kryper upp och ner.

    Jag: Ja, det gör den. Kan du krypa upp och ner Hugo?

    Hugo: Näää.. Bara vanliga människor kan göra det!

    Jag: Är inte du en vanlig människa då?

    Hugo: Näää, jag är ett barn!




  • Tessie

    Hej,

    Jag tycker jag har en del störtsköna kommentarer från min son och även en från hans kompis som jag gärna delar med mig av.

    Min kompis son var 7 år och hade precis lärt sig läsa, som ni säkert alla vet så läser de på precis allt....

    Hur som haver de var på sjukhuset och pojken på 7 år gick stolt och läste högt för sin mor, kirurg, operation.... När han plötsligt tvärnitar och vägrar gå längre. - Vad är det, kom nu säger hans mamma. - Alrdig i livet det där är ju ett HUVUDförråd säger han och ser livrädd ut =)

    Sedan har jag 2 underbara kommentarer från min son.
    Den första kom när han var 6 år gammal, jag och min sambo pratade om att vi skulle ta en kryssning till Tallinn när sonen inflikade att han minsann inte vilja följa med. Varför då det blir väl kul med en kryssning och sedan kan vi gå iland i Tallinn och ha mysigt. Jo kryssningen var ju mysig men Tallinn???? - Jag vill inte åka dit där Tallinbanerna bor....    

    Sista kommentaren jag vill framföra kom från min son när han var 7 år gammal. Han älskar fotboll, andas och lever fotboll och hans högsta dröm är att en dag få bli fotbollsproffs. Vi satt och pratade om detta och jag sa till honom att om du är duktig med träningen och äter och sover bra så kanske du kan bli ett fotbollsproffs en vacker dag. - Va???? Jag vill inte bara vara proffs 1 dag!!!!

  • Galbavy

    Vår treåriga dotter klagade på att hon hade ont i magen.
    Frågade henne om hon va bajsnödig.
    Till svar fick jag "nej jag är bara lite sovnödig".

    Tyckte det lät gulligt. :)     

  • cariny

    Min bror när han var 2,5 år lyckades vid ett olägligt tillfälle bajsa ner sig på en utflykt i skogen. Det hela blev meckigt eftersom min mamma glömt ombyte till honom och det blev en lustig historia där han till slut fick använda en tröja som byxor, med halshålet i baken.

    Några vänner till familjen tyckte det var så roligt och gillade att påminna honom om det där och retas lite.

    Yngve: "Simon, tycker du att det är roligt att bajsa?"

    Simon, eftertänksamt: "Nää... Jag tycker det är roligare att fira jul."

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!