• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • LurvensFrö
    satirnine skrev 2012-07-21 10:56:27 följande:
    Ska åka iväg under dagen, men tänkte ställa en fråga. Glad

    När har ni tänkt avslöja er graviditet för de närmsta som föräldrar och svärföräldrar?
    Har redan avslöjat! :)
  • Lilly Jk
    Hoomlan skrev 2012-07-21 10:46:04 följande:
    Fråga ni som mår dåligt har ni bara känt att ni mår dåligt eller spytt? 
    Spytt en gång denna vecka, bara mått illa övriga dagar och ätit ordentligt.
    Har riktig fobi för att spy, så jag försöker att bara äta lite åt gången.

    Morrn alla och grattis till nyplussade! :D
  • SaTo

    Hej. Jag sitter nästan alltid bara med mobilen så om någon vill lägga till mig på listan vore jag tacksam. Bf 5 mars med andra barnet..

    Angående hur man ska berätta så har jag funderat mycket på det. Med sonen gav vi mormor, farmor och farfar varsitt ljus som det står just mormor, farmor och farfar på. När jag var gravid förra gången köpte vi en tröja till sonen som det stod "storebror2012" på. Slutade dock i missfall :(

    Denna gången ska jag vänta till vul och sen skicka bilden till min syster och fråga pm hon vill bli bebisens gudmor. Hur jag ska berätta för dem andra har jag inte bestämt ännu..

  • cwittra

    Hoppar på denna tråden! Har precis plussat! Är i v4/5 :) Vi tänker vänta tills vecka 12 (ca). Mest pga ett missfall i mars och då kändes det lite tufft när vi redan berättat för några om graviditeten..

  • Sally2012

    Vi har börjat lite smått att berätta för närmaste familjen, övriga får allt vänta lite =)

    Nu har den stora tröttheten slagit till här, trodde inte man kunde vara så här trött helt galet, övrigt lite illamående, molvärk, mycket flytningar, huvudvärk, massa finnar!

    Men inga symtom att klaga över.. möjligtvis finnarna som inte är så roliga, men just nu är jag bara glad över alla symtom jag får, de är väl ett bevis på att det är någon där inne =)

     

  • Becca85

    Hej! Jag är jättegärna med här om jag får :) fick ett plus i torsdags. Kan inte riktigt förstå :) Spännande att läsa om era tankar kring när man berättar. Jag vet ju att man bör vänta till ca v 12, men för närmsta familjen? Känns inte som det kommer gå att hålla det hemligt. Jag kommer ha passerat v 5 när vi ska på bröllop nästa vecka. Alla kommer väl fatta om inte jag dricker eller? Känns skitjobbigt :/ vill verkligen inte ha frågan av HELA släkten. Frågar man folk rakt ut? Speciellt när man själv har varit gravid och VET att man gärna väntar till v 12?

  • Erya
    Hoomlan skrev 2012-07-21 10:46:04 följande:
    Fråga ni som mår dåligt har ni bara känt att ni mår dåligt eller spytt? 
    Bara kännt illamående, tacka gudarna så har jag inte spytt :P
    Illamåendet kommer oftast på grund av hunger, så jag har börjat ha knäckebröd nära till hands när jag är hemma, så jag kan knapra i mig det så fort jag märker det börjar rulla runt i magen lite.
  • Erya
    Becca85 skrev 2012-07-21 11:57:48 följande:
    Hej! Jag är jättegärna med här om jag får :) fick ett plus i torsdags. Kan inte riktigt förstå :) Spännande att läsa om era tankar kring när man berättar. Jag vet ju att man bör vänta till ca v 12, men för närmsta familjen? Känns inte som det kommer gå att hålla det hemligt. Jag kommer ha passerat v 5 när vi ska på bröllop nästa vecka. Alla kommer väl fatta om inte jag dricker eller? Känns skitjobbigt :/ vill verkligen inte ha frågan av HELA släkten. Frågar man folk rakt ut? Speciellt när man själv har varit gravid och VET att man gärna väntar till v 12?
    Grattis :)
    Våra närmsta vet om det.
    Jag har varit på några träffar efter jag fick reda på det (ska på bröllop idag) och jag har både slutat röka och dricka... Jag kör bara med att jag inte mår så bra, sen är det inte mer med det :P

    Har ju faktiskt funnits tillfällen då jag inte har viljat dricka vid högtider så så konstigt är det väl inte :P
  • Laliii

    Grattis alla nya & välkomna :) De flesta i vår närhet vet redan :) Har varit svårt att hålla sig till v13 som planerat. Men det känns skönt, man slipper hitta på massa & har andras stöd om ngt skulle gå dåligt till, vilket det absolut inte ska, vi tänker positivt :) Bebisen ska stanna kvar. Går in i vecka 8 imorgon. Så fort d går. Känner mig bra, nästan för bra. Men mina vanliga symptom kvarstår :) Ömma bröst, kissnödig, trött, hungrig & illamående vid hunger! Jag njuter av varje dag som går & bara längtar tills vi får se bebisen, den 20:de Augusti :) Ha en fin dag alla :) Skriver från mobilen så om texten är ihopsatt så är det därför! Sorry!


    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013! :)
Svar på tråden Marsbebis 2013