• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • leksakslådan

    Hej alla!

    Jag har följt tråden att tag och hoppar gärna in här. Jag är gravid i vecka 7+6. Är jätteglad över att vara gravid, det blir andra barnet, har en dotter som snart blir 2,5.

     Tyvärr mår jag förskräckligt dåligt, mår så illa och är helt sängliggande sen snart två veckor tillbaka. Jag var dock förberedd på att det kunde bli såhär då jag hade hyperemesis i min förra graviditet och var sjukskriven en stor del av tiden, åt mediciner och var inlagd i omgångar för dropp. Denna gång har jag sluppit sjukhuset än så länge för jag har fått starka mediciner, zofran, som tar bort mycket av kräkningarna. Känns inte så kul att ta tabletterna men jag känner att jag inte har något val, fick äta dem hela förra graviditeten.

    Till er andra som mår illa så finns det andra mediciner att ta än postafen (hjälper inte mig ett skvatt). Lergigan verkar hjälper många, väldigt beprövat och helt ofarligt för bebis som jag förstått det. Krävs dock recept.

    Jag vill att tiden ska gå fort nu, bebis är så mycket trevligare ute än i magen. Jag hade sett fram mot vul som jag skulle göra nästa vecka, men nu är min läkare sjukskriven så det blir inte förrän den 13e. Längtar så efter att få se att allt är okej. 

    Spännande med alla nya små bebisar som är på gång! Ska bli kul att följas åt.

  • LurvensFrö
    leksakslådan skrev 2012-07-24 15:30:14 följande:
    Hej alla!

    Jag har följt tråden att tag och hoppar gärna in här. Jag är gravid i vecka 7+6. Är jätteglad över att vara gravid, det blir andra barnet, har en dotter som snart blir 2,5.

     Tyvärr mår jag förskräckligt dåligt, mår så illa och är helt sängliggande sen snart två veckor tillbaka. Jag var dock förberedd på att det kunde bli såhär då jag hade hyperemesis i min förra graviditet och var sjukskriven en stor del av tiden, åt mediciner och var inlagd i omgångar för dropp. Denna gång har jag sluppit sjukhuset än så länge för jag har fått starka mediciner, zofran, som tar bort mycket av kräkningarna. Känns inte så kul att ta tabletterna men jag känner att jag inte har något val, fick äta dem hela förra graviditeten.

    Till er andra som mår illa så finns det andra mediciner att ta än postafen (hjälper inte mig ett skvatt). Lergigan verkar hjälper många, väldigt beprövat och helt ofarligt för bebis som jag förstått det. Krävs dock recept.

    Jag vill att tiden ska gå fort nu, bebis är så mycket trevligare ute än i magen. Jag hade sett fram mot vul som jag skulle göra nästa vecka, men nu är min läkare sjukskriven så det blir inte förrän den 13e. Längtar så efter att få se att allt är okej. 

    Spännande med alla nya små bebisar som är på gång! Ska bli kul att följas åt.
    Grattis och välkommen! :)

    Jag önskar bara tiden kunde gå fort nu! Har ingen tålamod. :) Vill också se så allt är ok men jag får nog först ett vul i slutet av augusti och det känns osm evigheter men det5 är det ju egentligen inte. Om en månad har man ju nästan passerat de magiska 12 veckorna.

    Jobbigt att du ska må så himla dåligt. :( Förstår att du inte helst vill äta dem men det handlar ju om din hälsa med! :)
  • Hute
    satirnine skrev 2012-07-24 14:54:11 följande:
    Jag går in i v 6 i morgon så det alla pratar om lär väl komma snart.
    Mina bröst ömmar massor, annars är det bara fint här.

    Tog tom ett test igår för att jag var tvungen att kolla om jag verkligen var gravid.

    När ni ska till MVC så anmäler ni er i luckan vid informationen på sjukhuset då eller knallar ni bara dit?
    Jag känner en som jobbar vid infon, känns jobbigt att gå dit och anmäla sig... 
    Här är det bara att gå in och sätta sig i väntrummet så hämtar om en..just för att man inte ska behöva anmäla sig och det kanske kan bli "obekvämt"..

    Jag mår också oförskämt bra (v5+2 idag), gjorde mitt sista gravtest igår, bara för att verkligen vara säker, och det blev ju ett plus med en gång. Varför kan jag inte bara inse att alla gravidteter är olika och att jag inte behöver kräkas och må dåligt denna graviditeten bara för att jag gjorde det fram till vecka 17 sist...nä jag får verkligen försöka släppa det där!!!
    Till mvc på torsdag, sen vul i v8+2, den 14e aug. 
  • LurvensFrö
    Hute skrev 2012-07-24 15:35:11 följande:
    Här är det bara att gå in och sätta sig i väntrummet så hämtar om en..just för att man inte ska behöva anmäla sig och det kanske kan bli "obekvämt"..

    Jag mår också oförskämt bra (v5+2 idag), gjorde mitt sista gravtest igår, bara för att verkligen vara säker, och det blev ju ett plus med en gång. Varför kan jag inte bara inse att alla gravidteter är olika och att jag inte behöver kräkas och må dåligt denna graviditeten bara för att jag gjorde det fram till vecka 17 sist...nä jag får verkligen försöka släppa det där!!!
    Till mvc på torsdag, sen vul i v8+2, den 14e aug. 
    Ja jag mår inte heller illa idag och jag minns att jag var tvungen att sjuka mig tidigt med sonen. Men man ska väl bara vara glad så länge man mår bra! :)
  • Lilly Jk

    Kan tiden inte gå lite fortare?
    Känner mig otålig av att vänta till v. 12.

    Tänk om man kunde börja må lite bättre och inte vara så orolig hela tiden.
    Inskrivning 9/8 men det är såååå jobbigt att behöva vänta!

  • FruRundberg
    Hute skrev 2012-07-24 08:35:43 följande:
    Åhh vilken lättnad!! Men du måste ha en växtvärk utav bara helsike då?
    Var du på Sahlgrenska?
    Vart i/runt Gbg bor du/ni?
    Ja igår va helt galet va mkt växtvärk jag hade! Idag nästan ingenting!? Jag kommer säkert bli ENORM haha
    Jag va på Sahlgrenska, träffade en gammal arbetskamrat där med hehe lite lustigt att komma dit som patient när jag själv jobbade på Gynakuten fast på natten för länge sen

    Jag bor på Tjörn men är ofta i Gbg för nästan alla mina vänner bor där.
    Bor du i Gbg? Vart då isf? 
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • Charin84

    Nu är man hemma från sthlm igen, har varit en rolig helg. Men borta bra men hemma bäst, skönt att få va med familjen igen. Känner att tröttheten börjar komma smygandes nu, är trött hela tiden, har inte ork med nånting känner jag, sen är jag hungrig hela tiden. :/ Jaja, bara bebisen mår bra så är jag glad.

    Lilly jk: Håller med dig, vill bara att tiden ska gå nu så att man kan få passera v 12.


    Melvin 11-09-20 <3
  • FruRundberg
    satirnine skrev 2012-07-24 14:25:43 följande:
    Så jobbigt att många av er inte mår särskilt bra!!

    Jag mår hur bra som helst, känner mig som vanligt i princip så blir nästan orolig. 
    Jag mår oxå i princip som vanligt, förutom växtvärken jag har till och från. Inget illamående än men jag är ju i bara v5 så det kanske kommer.. :-/

    Vad det gäller sova dåligt så kan jag med ansluta mig till den skaran jag med.  Vaknar fleeera gånger om natten och har svårt att komma till ro och ner i varv igen. Drömmer mkt och känner mig liksom Rastlös/orolig i kroppen. Svårt att förklara.
     
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • che71

    Hej!
    Är det någon här som har gjort tidigt VUL?
    Jag gjorde det idag, v 7+1 enligt min egen beräkning efter både senaste mens o ÄL.
    2 läkare tittade för att det var så svårt att få ett bra läge att se ordenligt.
    De såg en graviditet men kunde inte säga något om hjärtaktivitet, så jag ska dit om 1 vecka igen.
    Är så förvirrad o nervös...har försökt i 2 år o haft 2 missfall, senaste var i Mars i v 11 o då hade vi sett hjärtat slå tydligt på VUL i v 7+3.

  • FruRundberg

    Ser fram emot ikväll då jag och mannen ska ut på en lång snabb promenad. Känner att jag måste komma igång lite smått här och vi får börja med det. Både han och jag har gått upp i vikt  så vi får änna skärpa oss nu!


    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
Svar på tråden Marsbebis 2013