• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • che71
    Neah skrev 2012-07-26 01:00:09 följande:
    Är lite lätt desperat. Vaknade nyss med typ mensvärk i massor. Alltså, har aldrig varit med om ngt liknande innan. Ngn mer med liknande berättelser. Fy 17 vad det gör ont!
    Hoppas det går över!! Håller tummarna för att det "bara" är växtvärk,att livmodern växer.
    Du blöder väl inte eller?
  • Charin84

    Neah: När jag väntade sonen så vaknade jag av att jag hade så ont i magen kunde nästan inte gå, fick sjukskriva mig den dagen. Va oxå livrädd att det va nått fel, ringde till mvc o dom sa att det var växtvärk o det kan tydligen göra fruktansvärt ont. Det höll i sig i några timmar sen släppte det. Jag tror nog att det är det du har iaf, jag hade ont av det igår på dagen. Hoppas att det har släppt för dig nu, annars får du ta alvedon för det.


    Melvin 11-09-20 <3
  • FruRundberg

    Cwittra: jag sa som det va till min bm och bad om att få göra tidig ul. Då sa hon att det är helt ok men det kostar mig 200kr. Det betalar jag gärna för att lugna mina nerver

  • Evsi
    Charin84 skrev 2012-07-26 08:20:41 följande:
    Vilken vecka får ni göra ett tidigt ul?
    jag ska göra ett på tisdag, då går jag in i vecka 9 tror jag.
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Hute
    Charin84 skrev 2012-07-26 08:20:41 följande:
    Vilken vecka får ni göra ett tidigt ul?
    8+2 för att inte riskera se ngt tomt. Det var min önskan och BM tyckte det lät bra, för att inte späda på oron om man inte ser hjärta osv..
  • Hute
    Fridzl skrev 2012-07-25 20:18:44 följande:
    Ja okej, då förstår jag. Blir det så får man väl dra ner på det men det hoppas jag att inte blir fallet.

    Ojdå. Så aldrig mer sex? Jag skulle inte stå ut. För mig är minst en gång om dagen helt normalt, jag skulle må dåligt om jag inte fick sex varje dag.
    Jag lider av vestibulit så sex varannan dag nu under dessa 16 cykler har varit väldigt smärtsamt. Så jag hade lätt klarat mig utan sex, har en jobbig bakgrund också som gör att jag inte tycker om sex alls. Som tur är så har jag en make som är helt med på noterna!
    Med sex menar jag penetration, sen att vi myser och "pillar" det gör vi ju...men med en 4åring hemma, så blir det inte varje dag..haha!! 
  • Charin84

    Okej. I min kommun får man inte göra tidigt ul, känns rätt tråkigt. Vill ju se att allt ser bra ut där inne. Med sonen bokade jag på en privatklinik när jag bodde i norge.


    Melvin 11-09-20 <3
  • Neah

    Che71 & Charin84. Tack för era svar. Det höll i sig ganska länge men sedan så klingade det av i släppte. Googlade på utomkvedshavandeskap mitt i natten och väckte min man. Nu har jag ringt till KK akutmottagning och de sa att jag kunde komma in. Problemet är bara att jag åker hem idag men eftersom det är över nu och jag har inga blödningar så jag avvaktar jag o ser.

  • Charin84
    Neah skrev 2012-07-26 08:46:17 följande:
    Che71 & Charin84. Tack för era svar. Det höll i sig ganska länge men sedan så klingade det av i släppte. Googlade på utomkvedshavandeskap mitt i natten och väckte min man. Nu har jag ringt till KK akutmottagning och de sa att jag kunde komma in. Problemet är bara att jag åker hem idag men eftersom det är över nu och jag har inga blödningar så jag avvaktar jag o ser.
    Va skönt att smärtan har släppt, jag tror iaf att det var växtvärk o sen har du ju inte haft några blödningar, du behöver nog inte vara orolig.
    Melvin 11-09-20 <3
Svar på tråden Marsbebis 2013