• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • MammaTillEnStjärna
    Cantaton skrev 2012-08-07 11:48:50 följande:
    Iiiiiiih!! På rutinläkarkontrollen, som typ bestod i att hon läste igenom mina provsvar och kontrollerade fakta som barnmorskan skrivit in samt en kontroll av livmodertappen frågade hon om jag ville göra ett VUL när vi ändå höll på. Ja! Var inte alls beredd på det och trodde ju att jag inte skulle få någon som helst kontroll innan 11 oktober på RUL. Men jag fick se en livlig liten krabat och ett hjärta som slog. Hon sa att det var lite svårt att mäta, men att bebis just nu är ca 21 mm och att det stämmer rätt bra att jag precis gått in i vecka 10. 

    Men vilken trevlig överraskning! Blev du daterad till den 10/3?
  • msminnie
    cwittra skrev 2012-08-07 14:52:20 följande:
    VUL avklarat, ett fint pickande hjärta fick vi se!!! Så glad!
    Härligt att höra. Grattis :)
    Vill också se och höra.. lååångt till 22/8 och UL nu... 
  • MammaTillEnStjärna
    Delfinis skrev 2012-08-07 13:14:22 följande:
    jag behöver skriva av mig lite , började blöda  igår och det kommer fortfarande på pappret idag, inte mycket men lite lite...ingen direkt smärta, bara lite molnande värk
    fick komma till mvc imorgon på kontroll men kan inte oroa mig..
    Förstår att du är orolig! Förhoppningsvis är att som det ska. Skönt att du fick komma så pass snart till mvc!
  • MammaTillEnStjärna
    cwittra skrev 2012-08-07 14:52:20 följande:
    VUL avklarat, ett fint pickande hjärta fick vi se!!! Så glad!

    Va härligt med lite postiiva besked i tråden! Måste kännas bra
  • MammaTillEnStjärna

    Idag går jag in i vecka 10 (v9+0).

    Har varit hos bm på inskrivning. Järn, socker, äggvita & blodtryck såg bra ut. Fick lämna 5 rör (!) med blod för olika prover...

  • MammaTillEnStjärna

    Jag har fått massa småfinnar i ansiktet (mest i pannan)! Hatar verkligen finnar, tycker det ser så äckligt ut.

    Jag som har så fin och len hy i vanliga fall, vantrivs verkligen nu Jag fick knappt någon finne alls under förra graviditeten... konstigt att det kan vara så olika...

       

  • Cantaton
    cwittra skrev 2012-08-07 14:52:20 följande:
    VUL avklarat, ett fint pickande hjärta fick vi se!!! Så glad!
    Åh, vad underbart!
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-07 14:53:19 följande:

    Men vilken trevlig överraskning! Blev du daterad till den 10/3?
    Haha, verkligen. Hon sa inget datum, utan ville att jag skulle avvakta till RUL. Men hon sa att jag var minst i 9+0. Och jag räknar ju med 9+1 (för 10 mars), så det kan ju stämma rätt bra. 
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-07 14:59:22 följande:
    Idag går jag in i vecka 10 (v9+0).

    Har varit hos bm på inskrivning. Järn, socker, äggvita & blodtryck såg bra ut. Fick lämna 5 rör (!) med blod för olika prover...
    Skönt att det såg bra ut. Jag lämnade ju ett gäng rör här om dagen, jag också

    (Hoppas finnarna lägger sig. Mina har slutat poppa upp i ansiktet för stunden, i alla fall. Men har många runt hals och bröstkorg - och till och med på vaderna!!)


  • MammaTillEnStjärna
    Cantaton skrev 2012-08-07 15:14:01 följande:
    Åh, vad underbart!

    Haha, verkligen. Hon sa inget datum, utan ville att jag skulle avvakta till RUL. Men hon sa att jag var minst i 9+0. Och jag räknar ju med 9+1 (för 10 mars), så det kan ju stämma rätt bra. 

    Skönt att det såg bra ut. Jag lämnade ju ett gäng rör här om dagen, jag också

    (Hoppas finnarna lägger sig. Mina har slutat poppa upp i ansiktet för stunden, i alla fall. Men har många runt hals och bröstkorg - och till och med på vaderna!!)


    Va skönt, då stämmer datumet rätt bra då! Bm skickade efter remissen till Odenplan så lär ju få den i dagarna. Blir väl i börja/mitten av oktober...

    Jag trivs verkligen med bm den här gången! Konstigt hur det kan skilja sig. Förra gågen hade jag jättesvårt med henne - men inte alls nu! Tycker hon är kanaon!

    Ja blä för finnar! Jag hoppas att det lägger sig och sluta ploppa upp iallafall och inte forstätter under hela graviditeten... hur ska det då sluta?! haha...

              
  • Lilly Jk
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-07 15:01:26 följande:

    Jag har fått massa småfinnar i ansiktet (mest i pannan)! Hatar verkligen finnar, tycker det ser så äckligt ut.

    Jag som har så fin och len hy i vanliga fall, vantrivs verkligen nu Jag fick knappt någon finne alls under förra graviditeten... konstigt att det kan vara så olika...

       


    Oj, för mig är det precis tvärtom.
    Brukar få en finne här och en finne där i vanliga fall
    men inte haft en enda sen jag plussade.

    Du kan iallafall trösta dig med att de säkert försvinner efter graviditeten :)
Svar på tråden Marsbebis 2013